Урок 58. Олександр Олесь «В небі жайворонки в’ються...» Мета: дати учням уявлення про творчість Олександра Олеся; вчити правильно, свідомо, виразно читати віршовані твори; виробляти вміння обґрунтовувати свої міркування; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до художнього слова. Хід уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1. Робота над скоромовкою Біля баби баба сіла.Бубоніла з півгодини Баба бабі бубоніла.Баба бабі про новини. 2. Робота над чистомовкою Че-че-че — бабуся калачі пече. Ча-ча-ча — дай, бабусю, калача. Па-па-па — розсипана крупа. Пе-пе-пе — кошеня сліпе. По-по-по — річка Лімпопо. 3. Слухайте, повторюйте, продовжуйте! Со-со-со — сонце, сорока, сода, солома. Са-са-са — сад, сапа, сарай, сачок. Су-су-су — сум, сумка, сутінки, сушка. Сі- сі-сі — сітка, сіль, сірка, сівалка. III. Перевірка домашнього завдання Учні виконують завдання рубрики «Повтори і пригадай» (с. 59). IV. Мотивація навчальної діяльності.
— Сьогодні ми почнемо ознайомлення з творчістю відомого українського поета Олександра Олеся. Олександр Олесь — псевдонім відомого поета, казкаря, драматурга і перекладача Олександра Івановича Кандиби. Народився він 4 грудня 1878 р. на Сумщині. Батько майбутнього поета походив із чумаків, а мати — з кріпаків. Першою вчителькою хлопчика була мати. Вона в 4 роки навчила сина читати і писати, а в 9 років він написав свій перший вірш. Удома в них був «Кобзар», а поезії з нього хлопчик знав напам’ять. Олександра Олеся називають королем української поезії. 80 композиторів написали понад 200 музичних творів на слова цього митця. — Послухайте одну з таких пісень. Звучить пісня «Айстри» (сл. Олександра Олеся, муз. Андрія Селезньова, виконує Андрій Селезньов). V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1. Робота над загадкою • Угорі тремтить сіренька цятка І пісні співає голосні, Клас Та жаль, що тільки навесні. Скажи скоріше, без відмовок, Що за пташка? (Жайворонок). — Вірш, який ми будемо сьогодні читати, Олександр Олесь присвятив цій дивовижній пташці. 2. Виразне читання вірша вчителем (с. 60) — Яка пора року описується у вірші? 3. Словникова робота 1) Довідкове бюро. Мла — прозорі випари, рух яких ледве помітний у жаркий день; марево. 2) Читання стовпчиків слів на одному диханні. Граютьдзвонять в’ютьсязаливаються сміютьсящебечуть виглядаютьполохливо — Назвіть слова з м’якими приголосними звуками. — Які букви позначають м’якість цих приголосних? Фізкультхвилинка 4. Робота в парах Учні в парах читають одне одному вірш. — З якою інтонацією читається вірш? (Радісно, піднесено, із захопленням) 5. Читання вірша учнями за строфами 6. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання — Прочитайте слова, якими поет описує спів жайворонка, передайте голосом захоплення. — З чим вітають жайворонки своїми піснями? — Які квіти полохливо виглядають із землі? 7. Гра «Відшукай риму» В’ються. (сміються); день. (пісень)', співають. (вітають); впали. (сказали); у млі. (з землі); диво. (полохливо). 8. Гра «Рибки». Самостійне мовчазне читання тексту Олеся Гончара — Яку особливість жайворонка описав Олесь Гончар? — Якими словами? — Виберіть з двох текстів про жайворонків слова за зразком: в’ються, заливаються, сміються. Запам’ятайте їх. VI. Підсумок уроку — З творчістю якого поета почали знайомитися на сьогоднішньому уроці? — Який твір поета читали? — Що нового дізналися на уроці? VII. Домашнє завдання 1-иіа група. За змістом виділених слів складіть розповідь на тему «Світ очима пролісків». 2-га група. Складіть розповідь на тему «Як співає жайворонок?». | |
| |
Переглядів: 4505 | |
Урок людяності «Краса і добро врятує світ» |
Українські дитячі пісеньки «Кукуріку, півнику», «Добрий вечір, зайчику». Дитя... |
Як людина пізнає світ |
З Елзіком по планеті |
Елементарне ознайомлення з технікою гратографія. Практична робота «Великодня ... |
Всього коментарів: 0 | |