Урок 45. Поетична майстерня. Вадим Скомаровський. Іграшки. Віктор Терен. Осінь. Ігор Січовик. Неслухняний я зичок Мета: удосконалювати навички виразного читання поетичних творів; навчати аналізувати прочитане, добирати риму; розвивати зв'язне мовлення, фонематичний слух; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до рідного слова. Хід уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1. Фонетична зарядка — Як капає дощ? (Кап-кап-кап) — Як гуркоче грім? (Гр-гр-гр) — Як гуде машина? (Гу-у-у) — Як дзижчить комар? (Дз-дз-дз) — Дмухнемо на кульбабкуі 2. Робота над скоромовкою Шишка впала — не розбилась, Шишка в трави закотилась, Наша Шура в ліс пішла, Але шишки не знайшла, Принесла вона додому Лише радість, лише втому. Г. Чубач — Прочитайте скоромовку мовчки; хором повільно; весело, з почуттям гумору; в швидкому темпі, ніби ви біжите до автобуса, а автобус поїхав; виділіть голосом дієслова. 3. Гра «Упіймай на гачок» Учитель називає однакові слова, а поміж них таке, що відрізняється лише одним звуком. Діти мають назвати це слово («спіймати на гачок») і запам’ятати. Дуб — дуб — зуб — дуб — дуб. Коса — роса — роса — роса — роса. Комашка — комашка — ромашка — комашка — комашка. — Які слова ви «впіймали на гачок»? III. Перевірка домашнього завдання — Що таке рима? Наведіть приклади з вірша А. Костецького «Дивна звичка». IV. Мотивація навчальної діяльності.
— Сьогодні ми будемо вчитися самостійно добирати рими. Гра «Добери риму» — Я читатиму вірш, а ви доповнюйте його. Прилетів мені до ніг Із небес пухнастий. (сніг). З нього кульок наліплю, Й бабу снігову. (зроблю). Клас 1. Опрацювання вірша В. Скомаровського «Іграшки» (с. 50) 1) Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання вірша учнями. — Які слова вставили у вірш? — Яку пору року описано у віршику? 2) Читання вірша учнями хором. 3) Гра «Доберіть риму». Плоту — позолоту. Листки — колючки, іграшки. — З чим поет порівнює листки? Фізкультхвилинка 2. Опрацювання вірша В. Терена «Осінь» (с. 50) 1) Гра «Рибки». — Прочитайте вірш, вставляючи слова з довідок. 2) Читання вірша учнями. — У яку гру грається вітер із пожовклим листком? — Як він це робить? 3) Гра «Диктор телебачення». Читати текст, періодично відривати погляд, щоб поглянути на глядачів. 4) Гра «Актори». Прочитати вірш здивовано, захоплено. 5) Гра «Добери рими». Листком — біжком. Мишки — нишком. Спійма — зима. 3. Опрацювання вірша І. Січовика «Неслухняний язичок» (с. 50) — Прочитайте вірш, самостійно закінчуючи рядки. — Назвіть слова, що римуються. 4. Конкурс на краще читання вірша Виразно прочитати вірш, що найбільше сподобався. 5. Гра «Віднови вірш» — До нас забралися жуки-буквоїди, які поз’їдали деякі слова. Відновіть утрачені слова. Гостювати йшла стоніжкаВсі сто ніжок обмітала, Забруднила ноги. (трішки).Всі сто ніжок. (витирала). На порозі біля хати А як стала на помості — Стала ноги. (витирати).Із гостей вертались. (гості). Грицько Бойко VI. Підсумок уроку — Що вчилися робити на сьогоднішньому уроці? — Чи сподобалося вам добирати рими? VII. Домашнє завдання Вивчити віршик, що найбільше сподобався. | |
| |
Переглядів: 2949 | |
А. Коваль «Слова розповідають». Л. Компанієць «Ковалівна». Олена Пчілка «Жура... |
Ура! Канікули! |
Українська народна казка «Лисичка та журавель» |
Тварини весною. Зустрічаємо птахів |
Колективне збирання моделей машин. Спільна поетапна робота з моделювання тран... |
Всього коментарів: 0 | |