Урок 43. Підсумковий урок за розділом «Народні казки» Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів за розділом «Народні казки»; формувати вміння і навички аналізувати, робити висновки з прочитаного; підтримувати інтерес до казки; розвивати пам'ять, спостережливість, уявлення, діалогічне й монологічне мовлення, уміння відтворювати зміст прочитаного; збагачувати словниковий запас; виховувати бережливе ставлення до будь-якої книжки. Хід уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1. Розпитування за складовою таблицею 2. Робота над чистомовкою Ище-ище-ище — подув холодний вітрище. Гу-гу-гу — всі дерева у снігу. Ок-ок-ок — не чутно голосу пташок. Еву-еву-еву — стука дятел по дереву. III. Перевірка домашнього завдання Конкурс знавців казок — Назвіть казки, героями яких є лисиця і вовк. IV. Мотивація навчальної діяльності. — Сьогодні ми вирушаємо у подорож до Країни народник казок. — Казка — це чарівна країна, де добро завжди перемагає зло. Казок країна чарівна, — У гості вас чека вона. Ото ж часу не гайте, У подорож рушайте! — Увага! Увага! Наш казковий експрес вирушає від станції «Школа» до станції «Країни казок». У мандрівці на нас чекатимуть цікаві зустрічі, пригоди. Щоб проїхати всю країну, вам потрібно пригадати все, що ви знаєте та вмієте, бути уважними та спостережливими. Усі вирушаємо у дорогу! Звучить аудіозапис пісні «Голубий вагон» В. Шаїнського. V. ПОДОРОЖ КРАЇНОЮ КАЗОК Станція І. «Упізнай героя» (за висловлюванням) Робота в групах Кожна група отримує картку, на яких записано висловлювання героїв казок. Потрібно впізнати героя. Наприклад: • Він лежав на вікні, а тоді з вікна — на призьбу, а з призьби — на землю в двір, а з двору — за ворота і побіг-покотився дорогою. • Уранці вийшли вони з хати й полягали на сонці. Вовк незабаром розімлів од спеки й захропів на весь двір. • Дівчина подумала трохи, вийшла на кухню і попросила в кухаря два сита. • Проходить неподалік дід старий, мужичок-сірячок, почув крик, метнувся до річки й витяг крамаря з води. Дата Клас Станція II. «Знайди казку» — Наші герої також подорожували з нами, але кожному з них потрібно повернутися до своєї казочки. Допоможіть їм! Робота в парах Діти знаходять казку, з якої прийшов герой. Горобець («Горобець та билина»). Король («Як дівчина короля перехитрила»). Крамар («Міньба»). Лисичка («Лисичка-сестричка»). — А тепер кожен з вас обере казочку, яка найбільше сподобалася, і разом із героєм цієї казки ще раз завітає до неї на гостину. Перечитаймо казку ще раз. Самостійне читання улюбленої казки. Фізкультхвилинка Станція III. «Народна» — Поки ви читали казки, наш експрес прибув до третьої станції, де кожна казочка знайде свого автора, народ, який її склав. «Жбан меду»Українська казка «Як дівчина короля перехитрила»Сербська казка « Міньба »У горська казка «Горобець та билина»Російська казка Станція IV. «Будь уважним» — Паш потяг — на станції «Будь уважним». Робота у мікрогрупах — У кожному вагоні сидять четверо пасажирів. Кожен вагон отримує «квиток», у якому є помилка. Ви маєте знайти ці помилки, і тільки після цього потяг вирушить далі. Перший квиток Це було тоді, коли вовк і лисиця жили разом у мирі й злагоді. (Слово «дружбі» замінено на слово «мирі».) Другий квиток Побачивши, що дівчина й справді дуже мудра, король вирішив одружитися з нею. (Слово «розумна» замінено на слово «мудра».) Третій квиток Дівчина подумала трохи, вийшла на кухню і попросила в кухарки два сита. (Слово «кухаря» замінено на слово «кухарка».) Четвертий квиток Ну, добре, голубчику, що хоч сам вернувся! Ходімо в хату обідати. (Слово «вечеряти» замінено на слово «обідати».) П’ятий квиток Іди, козо, билину рвати, бо не хоче билина поколихати горобця — доброго молодця. (Слово «гризти» замінено на слово «рвати».) Станція V. «Театральна» Діти працюють у мікрогрупах, обирають за бажанням казочку, інсценізують її. VI. Підсумок уроку — Паша подорож добігла кінця. Як же самим потрапити до країни казок? Читати! Під шелест сторінок ви потрапите у казковий світ. Вивчайте казки! Нехай вони йдуть світом і завжди живуть серед нас. VII. Домашнє завдання Відповідати на запитання «Повтори і пригадай» (с. 47). З ЛІТЕРАТУРНОЇ СКАРБНИЦІ ПОЕТИЧНА МАЙСТЕРНЯ | |
| |
Переглядів: 1856 | |
Чим розпізнаємо запах і смак |
Робота з папером. Іграшки зі складеного аркуша |
Робота з природним матеріалом. Аплікація із рослинних форм. Сюжетна аплікація... |
Спостереження та досліди |
Охайність й особиста гігієна першокласників: як правильно вмиватися, купатис... |
Всього коментарів: 0 | |