Урок 36. Урок позакласного читання. У світі казки чарівної Мета: підтримувати інтерес дітей до казки; закріплювати вміння розрізняти народну й авторську казки; розвивати пам'ять, спостережливість; викликати бажання творити добро, пробуджувати бажання читати казки самостійно. Хід уроку І.Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань — Сьогодні до нас на гостину завітала казка. — Розгляньте виставку книг. — Які казки називають авторськими? народними? — У сиву давнину, коли люди не вміли писати, улюблені казки усно передавали з покоління в покоління. Тому автором таких казок уважають народ, а казки називають народними. Авторська казка має певного автора — письменника-казкаря. — Наведіть приклади народних казок. — Яких казкарів ви знаєте? — Казка — це диво. Вона дає нам привід для роздумів, повчає, приносить багато радості. Сьогодні наш Урок складатиметься із завдань-запитань. Тому заняття назвемо. (вікториною). — Заздалегідь ви об’єдналися у дві команди. Бажаю успіху! III. Казкова вікторина I тур «Ти мене знаєш» Стукіт у двері. Заходить старшокласник, одягнений листоношею Печ-кіним, приносить телеграми. — Дивно, але телеграми без підписів. Від кого вони? • Вирушаю на весілля до Дюймовочки. (Ластівка з казки Г. X. Андерсена «Дюймовочка») • Хворію від переїдання: з’їв семеро козенят. (Вовк із казки братів Грімм «Вовк та семеро козенят») • Соромлюся своєї гидкої зовнішності. (Гидке каченя з однойменної казки Г. X. Андерсена) • Поспішаю до лісу. Мачуха наказала принести підсніжники. (Падчерка з казки С. Маршака «Дванадцять місяців») • Йду визволяти братів і сестру з полону. (Котигорошко з однойменної української народної казки) II тур <Загадковий» • Як знайшов він колосок, Борошна змолов мішок — Пиріжків напік і з’їв, Ледарів не пригостив. (Півник і двоє мишенят) • Я — хоробрий лицар! Нікого не боюсь! Своєю булавою із нечистю я б’юсь. Хай невеличкий зростом, Зате високий рід! Хоча я з горошинки, Та цар Горох — мій дід! (Котигорошко) • Коноплями обкрутився, Ще й смолою обсмалився, З великою булавою Змія викликав до бою. (Кирило Кожум’яка) • Однією головою — Воду випуска рікою, Друга дивна голова Вітром буйним з ніг збива. Третя голова дихне — І палає все вогнем. (Триголовий змій) • Вірність — почуття хороше, Не купується за гроші. Господиню я люблю І для неї все зроблю. Я за ласку їй віддячу І віддам життя собаче. Не здається у полон Вірний пудель. (Артемон). Фізкультхвилинка III тур «Хто ми і звідки?» На дошці — малюнки ведмедя, вовка, зайця, лисиці, півника, собаки. — Розгляньте малюнки. У яких казках живуть ці герої? Як їх називають? IVтур «Чия це пісенька?» — Казкові герої вміють співати. Послухайте аудіозапис пісеньок-промовлянок. Хто це співає? З якої він казки? Звучить запис пісеньок-промовлянок. (Можна використати пісеньки: Колобка, Кози-Дерези, Івасика-Телесика з однойменних українських народних казок, Півника з української народної казки «Котик та півник», мами Кози з казки братів Грімм «Вовк та семеро козенят», Вінні-Пуха з повісті-казки Алена Мілна «Вінні-Пух та його друзі»), V тур «Казкарі» • Хто взув кота у чоботи? (Шарль Перро) • Хто придумав люстерко, що говорить? (Олександр Пушкін) • Завдяки кому Айболить вилікував звірів? (Корпію Чуковському) • Хто побудував теремок? (Російський народ у своїй казці) • Хто наділяв звірів музичним слухом? (Брати Грімм) • Хто зібрав дерев’яних ляльок у театрі? (Олексій Толстой) VI тур «Інсценівка» Учні інсценують заздалегідь підготовлені уривки казок. IV. Підсумок уроку — Що вам сподобалося на уроці? — Про що розповісте вдома? V. Домашнє завдання — Наступний Урок позакласного читання проведемо за темою «Людина починається з добра» (за творами В. О. Сухомлинського). Завдання до уроку та список літератури ви знайдете в куточку читача. | |
| |
Переглядів: 1857 | |
Ліплення з пластиліну звірят |
Зима. Рослини взимку. Охорона здоров'я зимової пори |
Аплікація з вирізаних форм за допомогою шаблону. Копіювання зображень за допо... |
Брати наші менші. Робота з деформованими текстами |
Доброта - це частина нас |
Всього коментарів: 0 | |