Урок 31. Вступ до теми. Уявлення про народну казку Мета: розширювати знання учнів про казку як вид усної народної творчості; навчити розпізнавати такі твори з-поміж інших, орієнтуватися в їх особливостях; розвивати вміння відтворювати зміст прочитаного; виховувати любов до казок. Хід уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1. Вправа «Водолаз» На рахунок 1-5 вдихнути повітря, затримати дихання і повільно видих- нути. 2. Розчитування за складовою таблицею 3. Робота над скоромовкою Обережний хитрий лис До нори вечерю ніс. Біг додому лісом лис, Шелестів над лисом ліс. — Прочитайте напівголосно і повільно; голосно і швидко; весело; сердито. III. Перевірка домашнього завдання — Який розділ ми завершили вивчати? — Пригадайте твори, що найбільше запам’ятали. IV. — Ми починаємо вивчати новий розділ. Прочитайте його назву. — Як ви її зрозуміли? Поясніть. V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1. Вступна бесіда — Що таке казка? Жила-була вона з прадавніх часів, про які вже стародавні книги не пам’ятають. Протягом століть казки були і залишаються чарівними джерелами доброти і милосердя, яких завжди так бракує в житті. Створені в сивій давнині, їх, як і всю усну народну творчість, переказували з вуст в уста, від одного оповідача до іншого. Гортаючи сторінки улюблених казок, ми розуміємо, що казки — це наші великі вчителі, які спочатку виховують, а вже потім розважають. Казка — це диво. Вона дає нам привід для роздумів, повчає, приносить багато радості. 2. Робота за підручником (с. 34) 1) Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання учнями вірша А. Костецького. — Чому присвятив свій вірш А. Костецький? 2) Словникова робота. Баский — дуже швидкий, прудкий, жвавий. 3) Читання вірша учнями «ланцюжком» за строфами. — Де, на думку автора, живуть бабусині казки? — Коли казки найчастіше приходять до дітей? 4) Опрацювання тексту про казку Всеволода Нестайка. а) Читання тексту вчителем. б) Словникова робота. Читання слів «луною» за вчителем: одвічна, непереможні, зазнайство, лукавство, лінощі, здебільшого, присвячуються. Хиба — недогляд, помилка та ін. у чому-небудь; недолік. Негативна риса, ознака та ін. кого-, чого-небудь. Фізична вада, дефект. в) Читання тексту учнями «ланцюжком» за абзацами. — Про що головне завжди йдеться в казках? — З чого починається боротьба добра і зла? — Які казки найдавніші? (Про тварин.) Фізкультхвилинка 3.Завдання від їжачка Стукіт у двері. Заходить учень, переодягнений їжачком. — ПогляньтеІ Хто це до нас завітав? (їжачок) — Так, молодці! Але він прийшов не з порожніми руками, а із лісовими гостинцями. Він приніс нам яблучка, на листочках яких записано загадки. Цими яблуками мудрий їжачок хоче вас пригостити, але за умови, що ви відгадаєте всі його загадки. • На городі виростала, Сили набирала, Непомітно, дуже швидко Великою стала. Став дід усіх гукати Та красуню рвати. А цю казку, діти, ви Встигли відгадати. («Ріпка») • Підробив він голосок, Став малим співати. Здогадалися вони: Вовк — не наша мати. («Вовк і семеро козенят») • Вигнав дід козу із хати — Та й пішла вона блукати: В зайця хатку відібрала. Всі козу ту виганяли, Рак козуню ущипнув, Зайцю хатку повернув. («Коза-Дереза») VI. Підсумок уроку — Який новий розділ почали вивчати? — Що читатимемо в цьому розділі? — Які казки називають народними? — Які з них найдавніші? VII. Домашнє завдання «Завдання зі скриньки народних казок» (с. 35). | |
| |
Переглядів: 1426 | |
Про працелюбних і лінивих |
Мистецтво оригамі |
Що потрібно знати про природу |
Свято, коли весело |
Свято здоров'я (урок проводять два вчителі) |
Всього коментарів: 0 | |