Урок 28. Знайдіть рими. Грицько Бойко. Скоромовки Мета: удосконалювати техніку свідомого виразного читання; учити добирати у віршах рими; ознайомити з творчістю Грицька Бойка; збагачувати словниковий запас; розвивати мислення, уміння зосереджуватися на виконанні завдань; виховувати уважність, самостійність у виконанні завдань. Хід уроку І. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1.Доповнюйте! Читайте! Шура, як весна.зима Кожушок в мішок.настала, А як знов прийшла.нема До мішка, а там.сховала Залишилось.пушок Трішки шкіри та Та ще ґудзики й. Миші влізли до. І погризли. Лиш шматочок. Ось історія яка. небагато мішок кожушка залишився мішка 2. Гра «Добери риму» Край — . (грай, рай, вибирай.) їжачок — . (павучок, бочок, черв’ячок, реп’яшок.) Весна — . (краяна, рясна, ясна, голосна.) М’яч — . (скач, не плач, удач.) Усмішка — . (книжка, мишка, кішка.) 3. Складання чистомовки Ча-ча-ча-ча — звірі граються в. (м’яча). Ці-ці-ці-ці — нападаючі —. (зайці). Чу-чу-чу-чу — вовк ударив по. (м’ячу). Ця-ця-ця-ця — судить гру у них. (вівця). III. Перевірка домашнього завдання Робота в парах Учні повертаються в парах одне до одного і читають твори Олени Пчілки. IV. Мотивація навчальної діяльності. — Послухайте вірші. Виразне читання віршів Грицька Бойка вчителем або заздалегідь підготовленими учнями. ЯК НЕВДАХА ВИСТУПАВ — От я вчора виступаві Ви б почули, як співав! Хоч немає слуху, Я горлав щодуху: До-ре-мі-фа-соль-ля-сі! Голос мій почули всі! А скінчив — що сталось! — З місць усі зірвались, Сцену ледь не рознесли, А мене вхопили — Аж на вулицю несли І вже там. набили! Клас ПРОВАЛИВСЯ ПО КОЛІНА — От на лижах я спустився! Мчав, як тільки міг! Та упав і провалився По коліна в сніг. — А чого ж в снігу шапчина Й очі повні сліз? — Проваливсь я по коліна. Головою вниз! — Який настрій викликали у вас ці вірші? — Автор цих віршів — Грицько Бойко, з творчістю якого ми сьогодні ознайомимося. V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1. Біографічна довідка — Грицька Бойка справедливо можна назвати неперевершеним майстром сміху в поезії для дітей. Він, як ніхто інший, умів не просто розважати молодших читачів, а й з теплим, добрим гумором, дотепно й незлобливо показати найрізноманітніші вади дитячого характеру. Вереда, замазура, хвалько, брехун, ледар, базіка, невіглас, недотепа, боягуз, підлабузник, задавака, ябеда, роззява, симулянт — ось «знамениті» персонажі його чудових віршів та поем. Фізкультхвилинка 2. Опрацювання скоромовки Грицька Бойка «Лелі» (с. 32) 1) Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання скоромовки учнями. — Яке слово ви додали? — З яким словом воно римується? (Малі — теплі) 2) Словникова робота. Льоля — сорочка (зазвичай дитяча). 3) Читання скоромовки напівголосно і повільно; голосно і швидко; весело, сердито. 3. Опрацювання скоромовки Грицька Бойка «Подзьобав і пострибав» (с. 32) 1) Гра «Рибки». Самостійне читання скоромовки учнями мовчки. — Яке слово ви додали? — З яким словом воно римується? (Подзьобав — пострибав) 2) Словникова робота. Бараболька — картопелька. Бруківка — дорога або вулиця (мостова), вимощена камінням. 3) Читання скоромовки напівголосно і повільно; голосно і швидко; весело, сердито. — Які звуки часто повторюються в кожному з віршів? 4. Конкурс на кращого скоромовника VI. Підсумок уроку — З творчістю якого письменника ви ознайомилися? — Який твір вам сподобався найбільше? VII. Домашнє завдання Вивчити напам’ять скоромовку Грицька Бойка. | |
| |
Переглядів: 2959 | |
Спостереження та досліди |
Чим розпізнаємо запах і смак |
В. Сухомлинський «Соловей». Підсумок із теми |
Фантастичні герої, виліплені з пластиліну |
Що потрібно знати про природу |
Всього коментарів: 0 | |