Урок 27. Поетична скринька. Олена Пчілка Мета: ознайомити учнів з творчістю української письменниці Олени Пчілки; удосконалювати навички виразного читання; навчати аналізувати прочитані вірші; розвивати смислову, образну пам'ять, уміння узагальнювати; виховувати інтерес до художнього слова. Хід уроку I. Організаційний момент II. Перевірка домашнього завдання Учні розповідають дібрані прислів’я, приказки, загадки про солов’я. • У кожного солов’я пісня своя. • Не потрібна солов’ю золота клітка, краща йому зеленая вітка. • Прирівняв солов’я до зозулі. • Соловей співає, поки голос має. • Хоч соловейко маленький, та його пісні удаленькі. * В мене є великий хист, Я співаю, як артист. Спів мій радісний усюди Дуже люблять слухать люди. (Соловейко) III. Мовленнєва розминка 1. Вправа на інтонування речення • Шість ніг і два роги, В садок не пита дороги. (Жук) — Прочитайте з різною інтонацією (питальною, радісною, веселою, сумною, здивованою). 2. Робота над скоромовкою Наш перепел підпадьомкає. Підподьом, підподьом! Та ще не випідподьомкався. Читання у повільному, пришвидшеному та швидкому темпі, тихе й голосне читання. 3. Читання уривка вірша з пропущеними літерами Д-т це н-ш др-г-й ска-б, Се н-ш- н-д-я, С м-л-д- Ук-а-на. — І загадку, і скоромовку, і вірш написала одна людина — письменниця Олена Пчілка. Сьогодні на уроці ви ознайомитеся з творчістю цієї письменниці. V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1. Біографічна довідка — Ольга Петрівна Драгоманова народилася 29 червня 1849 року в м. Гадяч на Полтавщині у дворянській сім’ї Петра Драгоманова та Лизавети Цяцьки. Її батько був передовою й освіченою людиною свого часу, служив юристом, мав літературний хист, виховував у гуманістичному дусі своїх дітей. У родині Клас берегли перекази про те, що їх далекий пращур був «драгоманом», тобто перекладачем, у війську Хмельницького. Олена Пчілка разом з чоловіком виховала шістьох дітей. З-поміж них була відома українська поетеса Леся Українка. Фізкультхвилинка 2. Опрацювання вірша «Вже ж у любому куточку» (с. 37) 1) Виразне читання вірша вчителем. — Який настрій у вірша? 2) Словникова робота. Куточкузмінилося вітерецьзажурився думонькузасмутився листочкиздіймається Читання слів «луною» за вчителем. — Що цікавого помітили в словах першого стовпчика? (Це пестливі слова.) — Що спільного в словах другого стовпчика? (Слова, що означають дію предмета.) 3) Гра «Рибки». Самостійне читання вірша учнями мовчки. — Знайди в прочитаному вірші слова, що створюють його сумний настрій. 4) Виразне читання вірша учнями. — Що говорить поетеса про верби? ставок? — Як можна зрозуміти, що поетесі дуже любий і дорогий цей куточок природи? 5) Гра «Добери риму». Все — несе; пісок — ставок; гада — вода; самотні — дрібні. 3. Опрацювання тексту запису Олени Пчілки (с. 37) 1) Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання запису учнями. — Про який жанр усної народної творчості йдеться в прочитаному тексті? — Олена Пчілка назвала його спотиканкою. Чому? — З ким порівнює письменниця волинську дівчинку? 2) Промовляння скоромовки учнями «дощиком». VI. Підсумок уроку — Чи сподобався вам урок? — Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці? — Що запам’ятали про життя і творчість Олени Пчілки? VII. Домашнє завдання Виразно читати вірш і запис Олени Пчілки. | |
| |
Переглядів: 3067 | |
Фантастичні герої, виліплені з пластиліну |
Червона книга. Червонокнижні рослини рідного краю |
Українські дитячі пісеньки «Кукуріку, півнику», «Добрий вечір, зайчику». Дитя... |
Аплікація з кольорового паперу «квітка» |
Новорічні гірлянди. З’єднання елементів гірлянди. Виготовлення новорічної гір... |
Всього коментарів: 0 | |