Урок 17. Вступ до розділу «Авторські вірші та малі жанри для дітей» Мета: продовжити ознайомлення учнів з перлинами української мови; поглиблювати знання дітей про рідну мову, її багатство і красу; удосконалювати навички виразного, свідомого правильного читання; розвивати зв'язне мовлення, фонематичний слух; виховувати любов до рідної мови. Хід уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1. Читайте, запам'ятовуйте! Зранку злива здивувала — Всю пилюку позмивала: З листя, з прутиків лози, Із сухої дерези. Після зливи і грози — Світ чистіший від сльози. Г. Чубач 2. Гра «"Зайве"слово» Вода, водичка, підводний, водій, водяний. Мило, милуватися, мильниця, милитися, мильце. Гуси, гусячий, гусінь, гусак, гусятниця. 3. Розчитування за складовою таблицею 4. Гра «Збери прислів'я» — Прочитайте прислів’я, поясніть їх значення. словазложитьсямоваДОСлово (Слово до слова — зложиться мова.) ВІД ДОБ РО ГО СЛО ВА І ЛІД РОЗ МЕР ЗА Є (Від доброго слова і лід розмерзає.) III. Перевірка домашнього завдання — Які жанри усної народної творчості ви знаєте? — Чому приказки, прислів’я, загадки називають народними творами? Хто їх автор? IV. Мотивація навчальної діяльності. — Сьогодні ми розпочинаємо вивчати новий розділ. Прочитайте його назву (с.21). — Які твори називають авторськими? V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1.Читання речення із твору В. Сухомлинського (с. 27) — Про що пише автор? — Чи не здається вам, що автор наділив дерева людськими властивостями? Поясніть свою відповідь. — Які слова допомогли вам почути, як шумлять дерева, зрозуміти їх настрій? — Як дзюркоче в гайку струмочок? — Як бринить у саду бджілка? 2. Робота над віршем — Послухайте вірш і відгадайте його назву. Сонечко всміхнулось, Вийшло на поріг, З лісом привіталось І заплакав сніг. Розбіглися струмочки По усій землі, Пташки, немов дзвіночки, Співають на гіллі. — Які слова вам допомогли відгадати, що автор змальовує весну? Фізкультхвилинка 3. Робота над завданнями з авторської скриньки — За назвою вірша «Прийшла осінь» здогадайтеся, які картини природи намалює словом його автор. — Послухайте, як змальовує осінь у своєму вірші поетеса М. Хоросницька. Нарядилась осіньЄ червона фарба В дороге намисто,В неї і рожева. Золоте волоссяЩе й відтінків різних Розплела над містом.Безліч осінь має, Кольорові фарбиА стрункі ялини Вийняла з кишеніБоком обминає. І малює осіньїй не шкода фарби Жовтим по зеленім.Й часу ні хвилини — Здогадатись можнаКолються нечемні В парку по деревах: Сосни та ялини. — Які слова допомогли вам відчути красу і різнобарвність осені? — Яке з поданих речень може бути початком забавлянки? (Ой чук-чуки, чуки-на!) — Визначте настрій вірша, у якому є такі слова: чудова погода; найкраща погода. — Як ви вважаєте, чому завдання вам запропонувала саме авторська скринька? — Спробуйте передбачити, які твори чекають на зустріч із вами. — Чим вони можуть бути схожі на твори з розділу «Народні дитячі пісні та малі жанри»? VI. Підсумок уроку — Який розділ ми почали вивчати? — Які твори чекають на зустріч із вами? VII. Домашнє завдання Підготувати загадки про птахів, щоб загадати їх однокласникам. | |
| |
Переглядів: 1788 | |
«Колючий клубочок прибіг у садочок». Побудова текстів за поданим початком |
Коли щось робиш, думай про наслідки. Болгарська народна казка «Виноград і змі... |
«Грамотний-видющий і на все тямущий» |
Г. Чубач «Я беру своє відерце». М. Стельмах «Сонце стукає в віконце». Прислів... |
Природа Кримських гір |
Всього коментарів: 0 | |