Урок 11. Скринька прислів’ їв і приказок Мета: дати уявлення про суттєві ознаки прислів'їв; удосконалювати навички читання вголос і мовчки; учити виділяти в тексті головне; довести на матеріалах прислів'їв красу, багатство, влучність рідної мови; виховувати інтерес до читання. Хід уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1. Робота над скоромовкою Ніс Гриць пиріг Через поріг, 2. Гра «Блискавка» Казка, каска, казка, казка, казка. Дубочки, дубочки, зубочки, дубочки, дубочки. Мишка, миска, мишка, мишка, мишка. 3. Робота над чистомовкою Ра-ра-ра — висока гора. Ро-ро-ро — гостре перо. Рі-рі-рі — сонце угорі. Ру-РУ'РУ — не псуй кору. Ри-ри-ри — книжку бери 4. Гра «Доповн и речен ня» Учитель промовляє речення. Діти доповнюють його, додаючи по одному слову. Жовтіють дерева. Восени жовтіють дерева у лісах. Восени жовтіють дерева у лісах і парках. III. Перевірка домашнього завдання Учні загадують загадки про місяць і зорі. IV. Мотивація навчальної діяльності. — До перлин української мови належать прислів’я, що впродовж століть складав народ. Вони виникли у сиву давнину, передавалися з вуст в уста, адже тоді ще не було письма, У мудрих і дотепних висловах український народ розкрив різноманітні явища суспільного життя і природи, влучно оцінив людські характери та події. Правда і кривда, добро та зло, мужність і боягузтво, щедрість та скнарність, товариськість і незгода, соціальна нерівність та любов до краю — про все це передано у прислів’ях коротко та образно, адже у них — вікова мудрість, багатостраждальна історія. V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1. Читання тексту про прислів'я і приказки (с. 75) 2. Робота в групах Кожна група зачитує по 2 прислів’я, пояснює їх значення. 3. Робота над аналізом тексту прислів'я — Знайдіть прислів’я, у яких використано слова, протилежні за значенням. — Прочитайте прислів’я, в яких містяться слова, що римуються. Ір-ір-ір — великии двір. Ир-ир-ир — голландський сир. Ря-ря-ря — ясна зоря. Ар-ар-ар — вправний кухар. Ер-ер-ер — молодий шофер. Став на горіх, Упав на поріг. 4. Гра «Хто правильно закінчить прислів'я» • Не знаєш броду —. (не лізь у воду). • Диму без вогню. (не буває). • Не той друг, хто медом маже, а той. (хто правду каже). • Кожна жаба своє. (болото хвалить). • 3 малої іскри. (великий вогонь буває). Учні закінчують прислів’я, пояснюють їх значення. 5. Гра «Шифрувальники» Кожна група отримує картку із зашифрованим прислів’ям, називає його та пояснює значення. Щоб прочитати зашифроване прислів’я, потрібно у кожному горизонтальному рядку закреслити кожну другу літеру. 1-иіа група Луашсмтбірвтква д і е т н у ь плосчкижндахє, а н спорлсонваекй кхіюнцчшапє. (Ластівка день починає, а соловей кінчає.) 2-га група Склропвдо д н о з счлноївка — зклїомжоизтаьксря мнодвкає. (Слово до слова — зложиться мова.) 3-тя група X к т р о д снввопємїч мфоювтиь цпузрїаієлтіьусзяо, т к о і й м с д а о м у с ф Є X б н е сїтаиоднакєутпьрсбя. (Хто своєї мови цурається, той сам себе стидається.) 4-та група Пктоиуцаюп поіфзцнкаоюітвь п р о в пніср’мюо, а н лоюмдеианку — п д о мноувчіо. (Птицю пізнають по пір’ю, а людину — по мові.) VI. Підсумок уроку — Чи сподобався вам сьогоднішній урок? — Що нового дізналися? VII. Домашнє завдання Вивчити 2 прислів’я, з якими ознайомилися вперше. | |
| |
Переглядів: 1822 | |
Українська народна казка «Лисичка та журавель» |
Українська народна казка «Колосок» |
Л. Вахніна «Кордон», Г. Бойко «Ділові розмови» |
Створення макета предмета для казкового персонажа |
Професії батьків. Усі професії потрібні. Вшанування праці |
Всього коментарів: 0 | |