Урок 5. Скринька пісень-закличок. Глухий дощик Мета: удосконалювати навички свідомого, виразного читання; учити ставити запитання за прочитаним, порівнювати прочитані твори; розвивати зв'язне мовлення, уміння висловлювати оцінні судження. Хід уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1. Колективне промовляння скоромовки «дощиком» Вибіг Гришка на доріжку, На доріжці сидить кішка. Хай впіймає кішка мишку. 2. Робота над чистомовкою Ав-ав-ав — не лови ґав.Ів-ів-ів — льон зацвів. Ва-ва-ва — книжка нова.Во-во-во — намальовано криво. Ву-ву-ву — вип’ємо каву.Ов-ов-ов — накололи дров. Ув-ув-ув — новину почув.Ив-ив-ив — я квіти полив. Ві-ві-ві — здивувались паві.Ви-ви-ви — чорні брови. 3. Розпитування за складовою таблицею III. Перевірка домашнього завдання Презентація малюнків до пісеньок-закличок. IV. Мотивація навчальної діяльності. Розучування заклички Вийди, вийди, сонечко, На широке полечко, На наше подвір’ячко, На бабине зіллячко. Там дід косить, Сонця просить, Хмару розбиває, Сонця добуває. Бий, дзвоне, бий, Хмару розбий! — Про що просять сонечко? — Навіщо проганяють хмару? — Часто дощ приходив невчасно. Він не давав змоги висушити сіно, заливав поля, псував урожай. Якщо дощик зачастив, то просили його зупинитися. V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1. Колективне читання заклички «Не йди, не йди, дощику» (с. 70) — Про що діти просять дощик? — Що йому обіцяють? — Чому не хочуть, щоб він ішов? — Порівняйте пісеньки «Іди, іди, дощику» та «Не йди, не йди, дощику». Чим вони відрізняються? Клас Фізкультхвилинка Ми копали ямку. Води лили склянку. Саджанця садили І його ростили. Біля нього ми ходили, Ми земельку розпушили. Ти рости до неба, Бо ж нам яблук треба. Вітре, гілок не ламай, Краще гусінь обмітай. Яблуньку широку Підстрижу щороку. 2.Опрацювання тексту «Глухий дощик» (с. 10) 1) Гра «Бджілки». Самостійне, напівголосне читання тексту учнями. — Чому текст називається «Глухий дощик»? — Назвіть слова, що не дочув і замінив дощик. (Просять — косять, чорно — учора, ждуть — жнуть) 2) Робота в парах. Розігрування розмови дітей з дощиком без слів автора. — Дощику, дощику, іди туди, де просять. — Де косять? Побіжу на косовицю. — Дощику, дощику, іди туди, де чорно. — Побіжу туди, де лив учора. — Дощику, дощику, іди туди, де ждуть. — Біжу туди, де жнуть. 3) Робота в групах. — Перетворіть текст на закличку. Чиї слова не слід промовляти і що необхідно додати, щоб дощик послухався? Дощику, дощику, іди туди, де просять. Не ходи туди, де косять. Дощику, дощику, іди туди, де чорно. Не біжи туди, де лив учора. Дощику, дощику, іди туди, де ждуть. Не ходи туди, де жнуть. Зварю тобі борщику в полив’янім горщику. Дам тобі я кашу й холодного квасу. VI. Підсумок уроку — Яким був сьогоднішній урок? — Що було повчального? — Що найбільше вам сподобалося? VII. Домашнє завдання Вивчити напам’ять закличку, що найбільше сподобалася. | |
| |
Переглядів: 2022 | |
В. Сухомлинський «Соловей». Підсумок із теми |
Народні іграшки з глини |
Безпека на відпочинку |
Інформація. Як людина сприймає інформацію. Робота в графічному редакторі Pain... |
Конструювання меблів із сірникових коробок |
Всього коментарів: 0 | |