Урок 116 Тема: Ігровий фольклор. В. Гринько, А. Камінчук, Д. Чередниченко «Лічилки». А. Качан «Закличка», «Мирилка». Н. Мовчан-Карпусь «Біля дуба»Мета: удосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів; продовжити розширення уявлень учнів про малі віршовані форми; збагачувати словниковий запас учнів, розвивати зв'язне мовлення; виховувати почуття дружби, колективізму. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1 Робота над чистомовкою Чок-чок-чок — ось червоний бурячок. Чу-чу-чу — я капусту посічу. Щок-щок-щок — в чавунці зварю борщок. Чний-чний-чний — ох і буде ж борщ смачний. 2 Робота над скоромовкою Лежить п’ять п’ятаків. На кожному п’ятаку ще по п’ятаку. 3 Гра «Знайди "пеньок”» Миска, миска, мишка, миска, миска. Дубочок, зубочок, зубочок, зубочок, зубочок. Парта, парта, парта, карта, парта. Білка, булка, білка, білка, білка. III. Перевірка домашнього завдання Конкурс «Хто краще заспіває коломийку». IV. Оголошення теми та мети уроку — Сьогодні ми продовжимо роботу над малими віршованими формами — лічилками, закличками, мирилками. V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Ознайомлення з лічилками 1) Фронтальна робота. — Що означає слово лічилка? — Для чого складаються лічилки? — Які лічилки ми вчили? Розкажіть. — З якою інтонацією читають лічилки? 2) Робота в групах. Діти у групах розраховуються за допомогою лічилок. — Що означає слово кульбаба? кульдід? — Якими ви собі їх уявляєте? 3) Хорове читання лічилок Варвари Гринько, Анатолія Камін-чука, Дмитра Чередниченка. Гра «Хвилі» Ведучий задає тон і темп гри. Текст вірша читають так, ніби хвиля прибивається до берега і відходить від нього: тихо — голосніше — голосно — тихіше — тихо — голосніше. 2 Опрацювання «Заклички» Анатолія Качана 1) Читання заклички «луною» за вчителем. — До кого звертаються учні в закличці? — Звідки вони викликають равлика? — Коли читають цю закличку? 2) Гра «Обличчям до обличчя». Учні повертаються обличчям один до одного і читають за-кличку в парах. 3 Опрацювання мирилки Анатолія Качана — Зараз ви прочитаєте мирилку. — Це прозовий твір чи віршований? — Навіщо складаються мирилки? — Які мирилки ви знаєте? 1) Хорове читання мирилки. — З якою інтонацією читають мирилку? 2) Робота в парах. Читання мирилки одне одному. 4 Робота над віршем Надії Мовчан-Карпусь «Біля дуба» 1) Читання вірша вчителем. — Із ким гралися діти? — Який за настроєм цей вірш? 2) Словникова робота. Дубатучі дощикхвоста латкизаховатись лишеньпримостились гілляприпустив знайшовпромочив — У якому слові звуків більше, ніж букв? — Назвіть звуки в слові гілля. 3) Читання вірша учнями. 4) Аналіз змісту вірша. Вибіркове читання. — Де діти ловили дощик? — У які ігри грали діти? З ким? — Де сховався дощ? — Що він показав дітям? — Поясніть вислів: «показав лишень хвоста». — Де діти заховалися від дощу? — Чи знайшов їх дощ? 5) Читання вірша учнями «дощиком». Діти читають вірш хором: накрапає дощ (тихо); дощ пускається сильніше (голосніше); злива (голосно); дощ слабшає (тихіше); дощ перестав (читання припиняється). 6) Гра «Знайди рими». 7) Гра «Диктор телебачення». Читати текст, періодично відриваючи погляд, щоб подивитися на глядачів. VI. Підсумок уроку — З якими літературними жанрами сьогодні ознайомилися? (Заклички, мирилки, лічилки) VII. Домашнє завдання Вивчити одну із лічилок. | |
| |
Переглядів: 3258 | |
Після уроків. Висловлення істинні і хибні |
Вступне заняття |
Корисні звички у спілкуванні з однолітками, дорослими людьми, членами своєї р... |
Запитання до природи. За що нам удячні хатні улюбленці (рослини, тварини)? |
Продовжуємо вивчати клавіатуру |
Всього коментарів: 0 | |