Урок 7 Тема. Обов’язки батьків і дітей. Що можна навчитися робити самомуМета: Розширити уявлення учнів про значення праці людей, переваги працелюбства над неробством; уточнити уявлення дітей про їхні обов’язки у сім’ї; привчати сумлінно виконувати доручення, завершувати розпочату справу, долати труднощі; ознайомити з машинами, що полегшують працю людей; спонукати до виконання певних трудових обов’язків у сім’ї; прищеплювати прагнення бути корисним у сім’ї. ХІД УРОКУ 1. Вправа «Погода». — Який сьогодні день? — Яке число і місяць? — Який стан неба? — Чи був вітер, коли ви йшли до школи? А опади? 2. Робота за підручником (С. 24). Учитель пропонує учням розглянути малюнки і дати відповідь на запитання. — Що ви бачите на малюнку? — Хто цю роботу виконує у вас вдома? — Щоб допомогти учням навести приклади виконання трудових обов’язків членами їхніх родин, проведіть роботу за малюнками «Хто що робить вдома?» у зошиті із друкованою основою (С. 22, завдання 1). (Аналогічні малюнки заздалегідь можуть зробити учні на уроках образотворчого мистецтва.) — Якими є ваші обов’язки у сім’ї? 3. Учитель читає вірш (С. 24), учні вчать його напам’ять. — Що робить старший брат? А молодший? — А що вмієте ви? — Що вам подобається робити вдома, а що — ні? — Що трапиться, якщо хтось із членів сім’ї забуде про свої обов’язки або не захоче їх виконувати? Висновок. У кожного члена сім’ї повинні бути певні обов’язки. Їх потрібно добросовісно виконувати. 4. Робота за малюнками підручника (С. 25). — Що ви бачите на малюнках? — Що роблять діти? — Що роблять дорослі? — Розподіліть обов’язки між собою і батьками. 5. Робота з додатками (С. 99). 1) Читання вірша Тамари Коломієць «Братик і сестричка». — Що зробив братик для сестрички? — А сестричка — для братика? — В якій сім’ї ростуть діти? 2) Читання вірша Олександра Пархоменка «Детимам і явсесам». — Як звали синів? — Чому їх так назвали? — Яким був молодший брат? — Яким був старший? — Якою є головна думка вірша? — В якому рядку вона висловлена? 3) Щоб виховувати любов і пошану до батьків, попрацюйте над віршем Богдана Лепкого, вміщеного у підручнику (С. 25). — Чому автор закликає любити своїх батьків? Продовженням цієї розмови буде робота над віршами, вміщеними у додатках (С. 97—98). 4) Читання вірша Лесі Вербицької «Як мені купили лошатко». — Хто купив лошатко дівчинці? — Яким є лошатко? Скажіть словами вірша. — Що є підтвердженням, що дівчинка любить свого тата? — І навпаки: тато любить свою доньку? 5) Читання вірша Володимира Лучука «Тільки мама». — Як мама ставиться до дитини? — А дитина до мами? Як це можна підтвердити? 6. Робота за підручником (С. 26). Учитель читає вірш Григорія Биченюка «Таня-помічниця». — Що робила мама? — Як їй допомагала Тетянка? — Чому мама швидко впоралася? 7. Вправа «Мікрофон». — Як ви допомагаєте мамі? 8. Робота у групах. — Чому так кажуть: «У чепурній оселі і життя веселе»? Фізкультхвилинка «Прибирання в кімнаті» (з імітаційними вправами) • Збирання павутиння по кутках; • протирання квітів; • миття підлоги; • вибивання килима; • зав’язування шнурків; • витрушування одягу. 9. Робота із загадками для ознайомлення з машинами, що полегшують працю людей. Учитель розучує з учнями загадку (С. 26) і загадує іншу загадку, а учні показують названі предмети на малюнках (С. 26). • Ну, та й плитка в нас чудова! Не потрібні плитці дрова. Встане мама вранці-рано, Лиш поверне вгору крана, Сірником терне — і враз Загориться в плитці газ. (Газова плита) — Які ще машини-помічники людини намалював художник? — Які з них є у вас вдома? 10. Робота в групах. Учні складають невеличку розповідь про одну з машин-помічників людини. 11. Опрацювання матеріалів підручника (С. 27). Учні розглядають малюнки, розповідають, що вміють самостійно робити діти їхнього віку. Порівнюють малюнок кімнати, де панує порядок, і малюнок, де безлад. — Розкажіть, чому ви вважаєте, що у першій кімнаті порядок? — Які речі знаходяться не на своїх місцях у другій кімнаті? — Що ви порадите господареві неприбраної кімнати? Учитель зачитує текст з підручника, який є висновком із попередньої розмови. — Поміркуйте, що можна у вашому віці навчитися робити самостійно. 12. Робота з малюнками у зошиті з друкованою основою (С. 20, завдання 2). Учні розглядають малюнки, складають речення і розповідають, що вони вже вміють робити з цього переліку. — Яке значення має ваша робота вдома? Звернути увагу на те, що потрібно сумлінно виконувати свої доручення, завершувати розпочату справу, долати труднощі. 13. Робота з додатками (С. 100—101). 1) Читання вірша Тамари Коломієць «Котику-воркотику». — Що просили зробити котика? — Що він відповідав на всі прохання? — А чи вмів це робити хлопчик? — А чи вмієте ви це робити? 2) Гра «Що нам потрібно знати й мати». Опис гри поданий у додатках (С. 101). 14. Підсумок уроку. — Хто у вашій сім’ї готує їсти? Пере? Прасує? Прибирає? — Ходить до магазину? — Яку участь у повсякденній роботі вдома берете ви? — Що ви вмієте робити? — Що вам подобається робити вдома, а що — ні? — Чого ще ви хочете навчитися робити самостійно? — Які поради ви запам’ятали? — Який вірш вивчили? — Які прислів’я запам’ятали? — Як називають людей, які вміють і люблять працювати? — А тих, хто не вміє працювати і не хоче? — Якими є переваги працелюбства над неробством? На уроці можна також використати такі завдання. • Тест. Підкресліть те, що ви робите вдома. Мию посуд; поливаю квіти; заробляю гроші; чищу взуття; подаю бабусі стільчик; годую кота; пру шкарпетки; ремонтую автомобіль; розчищаю від снігу двір. • Робота в групах. Поясніть прислів’я «Не навчив батько — не навчить і дядько». Наведіть приклади. • Гра «Діти і мама». Діти встають в коло. Учитель із м’ячем — в центрі кола. По черзі він кидає м’яч дітям і ставить яке-небудь питання про маму, наприклад: «Чи потрібно радитися з мамою?» Якщо дитина вважає, що потрібно, то вона ловить м’яч; якщо, на її думку, з мамою радитися не потрібно, вона не ловить м’яча. Якщо хто-небудь не згодний із думкою тієї або іншої дитини, гра зупиняється, і всі обговорюють це питання. — Чи потрібно сумувати за мамою? — Чи потрібно постійно чекати від мами подарунків? — Чи потрібно жаліти маму? — Чи потрібно хвалити маму? — Чи потрібно цікавитися справами мами? — Чи потрібно приховувати від мами правду, щоб не турбувати її? • Робота з прислів’ями. (Поясніть, як ви розумієте прислів’я.) Яка сім’я, такий і я. Нащо ліпший скарб, коли в сім’ї лад. На сонці тепло, а біля матері добре. • Гра «Вміла Білосніжка». Поділіть дітей на групи і попросіть їх подумати, що повинна уміти Білосніжка: — щоб їжа, яку вона готує, була завжди смачною і корисною; — щоб в будинку завжди було чисто; — щоб на ній і на гномах завжди був чистий одяг; — щоб до її будиночка щодня зліталися лісові птахи і приходили лісові звірі; — щоб біля її будинку ріс чудовий город тощо. Наприклад: щоб їжа, яку готує Білосніжка, була смачною і корисною, вона повинна: — готувати її з любов’ю; — знати рецепти приготування різних страв з овочів і фруктів; — знати, які вітаміни є в травах та рослинах, і додавати їх в салати; — уміти варити киселі і компоти з лісових та садових ягід; — розбиратися в їстівних та неїстівних грибах тощо. Кожна група може обрати для обдумування тільки одну із запропонованих ситуацій. Перемагає група, яка цікавіше розповість про ті або інші уміння Білосніжки. • Тест «Який я». □ Самостійно збираю портфель; □ ходжу в магазин за покупками; □ інколи чищу свій одяг; □ виношу сміття; □ у мене в зошиті немає плям; □ ніколи не підмітаю під ліжком; □ прочитані книжки викидаю на смітник. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1448 | |
Хто як до зими готується. Побудова і записування речень, що передають зміст м... |
Тематичне ліплення за малюнком і власним задумом. Створення композиції за мот... |
У школі детективів |
Праця людей у місті (селі) |
Новорічні гірлянди. З’єднання елементів гірлянди. Виготовлення новорічної гір... |
Всього коментарів: 0 | |