💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Дива поряд із нами. В. Сухомлинський «Синій світ»

Урок 112

Тема: Дива поряд із нами. В. Сухомлинський «Синій світ»

Мета: удосконалювати читацькі навички учнів, учити їх орієнтуватися в тексті; формувати вміння відшукувати у тексті під керівництвом учителя влучні слова і вирази; розвивати художнє сприймання явищ природи, творчу уяву; виховувати любов до прекрасного.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Мовленнєва розминка

 1 Робота над скоромовкою

Звели чаплі гніздо із паклі.

З чорного неба крапають краплі.

У гнізді із паклі намокли чаплі.

 2 Робота над чистомовкою

Ічка-ічка-ічка — ось глибока. (річка). Ачка-ачка-ачка — пливла по річці... (качка). Єчка-єчка-єчка — знесла вона. (яєчка). Нят-нят-нят — навиводить. (каченят). Чить-чить-чить — плавать діточок.(навчить). Ічці-ічці-ічці — попливуть разом.(по річці).

 3 Прочитай і посміхнись!

ПРО СТЕПАНА І СМЕТАНУ

Степану спалось непогано:

Вночі приснилася сметана.

Та при собі, немов назло,

У нього ложки не було.

А вдруге з ложкою ліг рано —

Так не приснилася сметана!

III. Перевірка домашнього завдання

Конкурс «Хто розповість кращу серединку казочки?».

IV. Оголошення теми і мети уроку

— Сьогодні разом із героєм оповідання Василя Сухомлинського ви навчатиметесь бачити прекрасне навколо себе.

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу. Опрацювання оповідання василя сухомлинського «синій світ»

 1 Гра «Рибки».

Самостійне мовчазне читання оповідання учнями.

— Який предмет перефарбував усе в уяві хлопчика у синій колір?

 2 Словникова робота

Читання «луною» за вчителем слів: скляночку, примруживши, велетенські, дивовижні, підводного.

 3 Читання слів учнями «ланцюжком» по одному реченню

— Як синій колір змінив світ в уяві хлопчика?

— Що йому вбачалось у знайомих образах?

— Доповніть вислови.

 • Не широке поле, а безмежне. (море).

 • Не комбайн, а дивний. (корабель).

 • Не ліс, а велетенські. (гори).

 • Не зелені кущі, а дивовижні. (істоти).

 • Дивний звір — то. (зайчик).

 4 Вправа «Мікрофон»

— Чи не траплялося із вами щось подібне? Розкажіть.

 5 Гра «Розвідники»

— Скільки абзаців у тексті?

— Прочитайте окличне речення.

— Прочитайте вирази і речення, написані іншим кольором.

 6 Гра «Фотограф»

Учитель демонструє початок речення, написаний на смужці паперу. Учні мають за незначний проміжок часу прочитати те, що на смужці, «сфотографувати» очима, знайти кінцівку рядочка у підручнику і прочитати.

 7 Читання в парах. Гра «Луна»

Сильніший учень читає речення, а слабший — те саме речення після прослуховування.

 8 Робота в групах

— Оберіть з тексту:

1-ша група — 5 слів — назв предметів;

2-га група — 5 слів — назв ознак предметів;

3-тя група — 5 слів — назв дій предметів.

VI. Підсумок уроку

Гра «Закінчи речення»

 • Сьогодні на уроці я вчився.

 • Мені найбільше сподобалося.

 • Важко було.

VII. Домашнє завдання

Намалювати ілюстрацію до оповідання.

Категорія: Читання | Додав: SYLER (08.01.2014)
Переглядів: 3520 | Рейтинг: 0.0/0
Тварини «живого куточка», хатні улюбленці
«Журавель», «Перстенець» (дитячі народні ігри). Лічилка
М. Сингаївський «Що воно за диво?». П. Мовчан «Сіяв шпак». А. Григорук «Переп...
Тварини рідного краю
Панно для класної кімнати
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]