Урок 98 Тема: Зробиш добро — не кайся, вдієш лихо — начувайся. «Виноградар і змія» (болгарська народна казка)Мета: удосконалювати читацькі навички школярів; сприяти засвоєнню змісту казки; вчити переказувати текст за складеним планом, визначати композиційні частини: зачин, основну частину, кінцівку; виховувати почуття відповідальності за свої дії. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1 Робота над скоромовкою Дуже рада видра-мати: Навидрились видренята! Хто видрят покривдить схоче Видра видряпає очі. 2 Читайте чітко і без помилок! Пригощати, виноград, щедрий, їжачок, виноградар, хвилина, змія, дощ, щітка, щука, чарівник, дубочок, дівчинка, щавель, паличка, сміх, чижик, жонглер. — Прочитайте ще раз, але тільки слова, що відповідають на запитання хто?. 3 Гра «Зоряна година» — Із букв слова утворіть нові слова. Жайворонок — ворон, жар, корона, рай, ворона. III. Повідомлення теми і мети уроку — Відгадайте загадку. — Болгарський народ присвятив цій тварині одну із казок. IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу. Опрацювання болгарської народної казки «виноградар і змія» — Які почуття виникли у вас після прослуховування тексту? • В’ється вірьовка — На кінці головка. (Змія) 1 Читання казки вчителем 2 Словникова робота Змія каміння щоранку майбутнього відновитися виноградар розгніватися замахнувся кухоль відтоді 3 Читання казки учнями «ланцюжком» — Назвіть головних героїв казки. — Де жила змія? — Що виноградар надумав зробити для змії? — Як він це зробив? — Як змія віддячила виноградареві? — Скільки часу дружили виноградар і змія? — Кому виноградар розповів про змію? Чому він це зробив? — Який злочин учинив син? Про яку рису його характеру це свідчить? — Як змія покарала сина господаря? — Що господар запропонував змії після того, як минуло багато часу? — Чи погодилася на це змія? Прочитайте. — Прочитайте речення, яке передає головну думку казки. Чи може воно бути прислів’ям? Фізкультхвилинка 4 Складання плану казки 1) Читання I частини «дощиком». 2) Читання II частини «дощиком». 3) Читання III частини «хвилею». План казки I. Дружба виноградаря і змії. II. Злочин сина. III. Дружбу повернути неможливо. 5 Гра «Живі картинки» Один учень читає, а інший мімікою ілюструє почуте. 6 Гра «З'єднайте частини речення» Якось виноградар побачив змію Виноградар узяв кухоль із золотим. Він розпух. 7 Гра «Диктор телебачення» Читати текст, періодично відриваючи погляд, щоб подивитися на глядачів. 8 Гра «Так чи ні?» • Змія жила у великій купі каміння, що лежала біля винограднику. (Так) • Виноградар щоранку приносив змії глечик молока. (Ні) ...і ледве дійшов додому. .і надумав зробити їй добро. .і пішов собі. • Виноградар розповів про змію батькові. (Ні) • Син надумав убити змію. (Так) • Змія і виноградар відновили дружбу. (Ні) 9 Переказ казки за складеним планом 10 Робота над прислів'ям — Прочитайте прислів’я. Як ви його розумієте? — Чи може воно бути заголовком до казки? V. Підсумок уроку — Чого навчила вас болгарська народна казка? VI. Домашнє завдання Читати і переказувати казку. | |
| |
Переглядів: 5357 | |
Українська народна казка «Рукавичка» |
Елементарне поняття про театральне мистецтво. Практична робота «Художник у те... |
Казка «Сильніше за силу». Прислів'я. Підсумок з теми |
«Вовк і кіт» (латинська народна казка). «Що ти знаєш і що вмієш?» |
«Грамотний-видющий і на все тямущий» |
Всього коментарів: 0 | |