Урок 97 Тема: Хто дбає, той і має. «Легкий хліб» (білоруська народна казка)Мета: ознайомити учнів із білоруською народною казкою; удосконалювати навички виразного читання за особами; вчити аналізувати прочитане, переказувати; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати працелюбність. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1 Робота над скоромовкою Вовк-вовцюг вівцю волік. Вова вовку — вила в бік. Як завив же вовк-вовцюг, Миттю випустив вівцю. 2 Прочитайте і посміхніться! Качка кумкає, а жаба кряче. Собака нявчить, а кішка гарчить. Зозуля кукурікає, а півень кує. Порося ґелґоче, а гусак хрокає. Голуб дзижчить, а джміль. Корова каркає, а. — Продовжте самостійно! Розплутайте плутанку, прочитайте правильно. III. Перевірка домашнього завдання Інсценізація російської народної казки «Лисичка». IV. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні ми ознайомимося з білоруською народною казкою «Легкий хліб». Один із головних героїв цієї казки вам добре відомий. А хто — зараз відгадаємо. Ходить хмуро між дубами, Хижо клацає зубами. Весь, як є, — жорстока лють, Очі так її і ллють. Зачаївся ось, примовк — Грізний звір цей, звісно, . (вовк). — Згадайте казки, головним героєм яких є цей хижак. — А в яких казках він зображений разом із лисицею? V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу. Опрацювання білоруської народної казки «легкий хліб» Читання слів «буксиром» учнями в парах за вчителем. «Довідкове бюро» Марудна — одноманітна, надокучлива. Вигін — частина поля, луків, куди виганяють пастися худобу. Закрасує — зацвіте. 3 Повторне читання казки учнямиГра «Квіточка» Читає учень, на парту якого впала квіточка. — З якою інтонацією читати слова косаря? (Спокійно, розважливо) — А вовка? (Нетерпляче, з роздратуванням) — Коня? (Впевнено) — Прочитайте у казці зачин, основну частину й кінцівку. 4 Аналіз змісту казки з елементами вибіркового читання — Де відпочивав косар? — Хто до нього вийшов? Яким він був? — Що вовк попросив у косаря? — Чи сподобалися вовкові пояснення косаря? — Чи влаштував його такий хліб? — Куди відіслав косар вовка? Чи вдалося сіроманцеві знайти легкий хліб? 1 Читання казки вчителем — Хто, крім вовка, є персонажами казки? 2 Словникова робота Вигін стомився розв’язав сподобався облизнувся кущем закрасує стривай дочекайся підкови кущем чоловіче 5 Гра «Блискавка» — Розмістіть слова в тому порядку, у якому вони розміщені у казці, показуючи довгий шлях хліба до столу. Зорати, заборонувати, посіяти, зійде, перезимує, виросте, за-красує, наливатиметься, достигатиме. — Як вовк покуштував «легкого хліба»? Прочитайте. 6 Читання казки за особами — Що в казці означає вислів «легкий хліб»? — Порівняйте значення таких висловів: «легкий хліб», «легка пір’їна», «легка задача». Що ви помітили? 7 Гра «Чиї це слова?» • Спершу треба землю зорати... • Порадь мені, як легше їжу добувати. • Тільки спершу зніми з моїх ніг підкови, щоб не поламати собі зуби об них. 8 Гра «Слідопити» Робота в групах — Скільки разів у тексті зустрічається слово? 1-ща група — вовк; 2-га група — косар; 3-тя група — хліб. 9 Гра «Дуель» Робота в групах Групи ставлять запитання одна одній за змістом казки. VI. Підсумок уроку — Чого вчить нас ця казка? — Яка її головна думка? — Чи може бути хліб легким? VII. Домашнє завдання Переказувати казку. | |
| |
Переглядів: 3120 | |
Що може комп’ютер |
Продовжуємо вивчати клавіатуру |
«Грамотний-видющий і на все тямущий» |
А. М'ястківський «Неня». Д. Білоус «Звертання» |
Н. Забіла «Вовк і козенята», М. Підгірянка «Безконечні казочки» |
Всього коментарів: 0 | |