Урок 89 Тема: Літературні казки у віршах. Марійка Підгірянка «Безкінечні казочки»Мета: удосконалювати техніку читання віршованих творів, виразність, артистичність читання; розвивати вміння аналізувати прочитане, давати відповіді на запитання; виховувати любов до художнього слова. Хід Уроку I. Організаційний момент Проспівав дзвінок — Починається урок. З божої ласки, З цікавої казки. II. Мовленнєва розминка 1 Робота над скоромовкою Миші в шафі шаруділи Шість шарфів шерстяних з’їли. 2 Читай тільки назви тварин! Зайчик, парта, стіл, морозиво, бегемот, тигреня, смерека, рушник, слон, радість, козеня, підручник, стілець, антилопа, кішка, собака, подушка. III. Перевірка домашнього завдання Робота в парах. Гра «Обличчям до обличчя» Діти повертаються одне до одного і по черзі переказують казку. IV. Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми і мети уроку — Який розділ ми почали вивчати? В мене на дошці розсипалися букви. Побудуймо з них слово! а а з к к (казка) Побудова «асоціативного куща» до слова казка — Які казки називаються літературними? — Чим вони відрізняються від народних? — Сьогодні ми ознайомимося з «Безкінечними казочками» Марійки Підгірянки. V.Сприймання й усвідомлення нового матеріалу. Опрацювання «Безкінечних казочок» марійки підгірянки 1 Читання «Безкінечних казочок» учителем — Про що свідчить назва «Безкінечні казочки»? 2 Словникова робота Читання «луною» за вчителем слів: тривожна, спритно, дзьобав, в’язку, упертий, громаді, доведеться. 3 Читання казочок учнями «ланцюжком» за строфами — Про що була перша казочка? друга? третя? четверта? п’ята? — Чому поетеса не досказала жодну казочку? — Чи почули ви ще казки? — Яка казка сподобалася вам найбільше? — А тепер відгадайте загадки. • Хто під кущиком в гніздечку З ніжкою скаліченою жив? Хто дідусеві й бабусі Вірою-правдою служив, Поки пір’ячко рябеньке В піч не вкинули старенькі? Геть дівчина полетіла, З ними жити не схотіла. («Кривенька качечка») • Що за казочка така? Хтось образив їжака. І сказав йому, що в нього Некрасиві криві ноги. А їжак його провчив, Поважать себе навчив, З ним він сміло позмагався, З перемогою зостався. («Заєць та Їжак») • Хто рубав у лісі дрова? Хто в цей час сидів удома? Хто наказував: «Сиди! З лискою не говори!» Хто не слухався поради? Кого лиска знов украла? Хто кричав, як тільки міг, Щоб друг йому допоміг? Хто це, друзі? Що за казка? Розкажіть мені, будь ласка. («Котик і Півник») 4 Гра «Добери риму» Казку — в’язку; дрібненько — швиденько; солодка — коротка; другу — лугу; печі — речі; сказала — літала; влетіла — не вміла; можна — тривожна; знати — чекати; п’яту — кімнату; вуха — слуха; раді — громаді... VI. Підсумок уроку — З якою казкою ознайомилися на уроці? — Хто її автор? VII. Домашнє завдання Придумати коротеньку казку-мініатюру. | |
| |
Переглядів: 11622 | |
Вступне заняття. Значення праці в житті людини. Організація робочого місця |
Вітальна листівка до дня матері |
Що потрібно знати про природу |
Запитання до природи. З чого виготовляють папір? Чому малює твій олівець? |
Панно для класної кімнати |
Всього коментарів: 0 | |