Урок 86 Тема: На зеленому горбочку. Леся Українка «На зеленому горбочку». Підсумок за темоюМета: продовжувати ознайомлення учнів з творами великої української поетеси Лесі Українки; удосконалювати навички виразного читання; навчати дітей помічати красу і неповторність природи, сприймати змальовані словами образи природи рідної землі у віршованих текстах; розвивати пам'ять, естетичний смак; виховувати любов до рідного краю. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1 Робота над скоромовкою Жив жучок між бур’янами, Жив без тата і без мами. Жив і жив, і не тужив — Жовтим листям ворушив. Жаба квакнула: «Попався!» Жук завмер — так налякався. Г. Чубач — Знайдіть слова — назви предметів. Утворіть від них слова зі зменшувально-пестливим значенням. Жук — жучок, бур’ян — бур’янець, тато — татусь, мама — мамочка, матуся, листя — листячко, жаба — жабка. 2 Робота над скоромовкою Заболіло горло в горили — Бо горила багато говорила. III. Перевірка домашнього завдання Розповіді учнів про маму. IV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку 1 Гра «Живі склади» В учнів на голові — корони зі складами. Вони шикуються, утворивши слова Леся Українка. — Що ви знаєте про Лесю Українку? — Які твори поетеси вам відомі? 2 Розповідь учителя — Видатна українська поетеса Леся Українка (Лариса Петрівна Косач) дуже любила природу. Маленькою вона бігала лісами і луками, плела віночки, співала пісні, заслуховувалася казками і переказами. Природа щедро обдарувала Лесю, дала не лише поетичний хист, але й неабиякі здібності до музики, малювання. І водночас прирекла на постійні муки від тяжкої хвороби. Узимку 1881 року, коли Лесі було десять років, в Луцьку на річці Стир дівчинка застудила ноги в крижаній воді. Саме з того часу вона занедужала — почала боліти нога, потім — рука. На дванадцятому році життя Лесі в Києві прооперували ліву руку, що позбавило її можливості грати на фортепіано. Пізніше, у Берліні, Лесі прооперували ногу, але туберкульоз прокинувся у легенях, а потім уразив нирки. Через хворобу вона ніколи не вчилася у школі, однак зуміла стати високоосвіченою людиною. Самостійно вивчила французьку, англійську, італійську, німецьку, польську, болгарську, старогрецьку, латинську мови. Леся Українка стала високоосвіченою людиною завдяки своїй надзвичайній силі волі. V.Сприймання й усвідомлення нового матеріалу. Опрацювання вірша лесі українки «на зеленому горбочку» 1 Читання вірша вчителем — Про що цей вірш? 2 Гра «Бджілки» Напівголосне читання вірша учнями, кожен — у своєму темпі. — Як поетеса ставиться до хати? — Які слова про це свідчать? — Знайдіть у вірші порівняння. — Що вони передають? 3 Хорове читання вірша (скоромовкою,повільно, швидко) 4 Гра «Знайди рими» Горбочку — (садочку); хатинка — (дитинка); виглядати — (мати); хатинки — (дитинки); засвітило — (звеселило). 5 Гра «Актори» За завданням учителя прочитати: а) захоплено; б) здивовано; в) байдуже. 6 Гра «Доберіть ознаку» Горбочок — . (зелений); хатинка — . (біла); дитинка — . (маленькая). VI. підсумок за темою Проводиться за запитаннями підручника. VII. Домашнє завдання Відповідати на запитання в кінці розділу. Казки українських письменників | |
| |
Переглядів: 6981 | |
Конструювання зі смужок паперу. Конструювання виробів зі смужок паперу |
Істинні та хибні висловлення |
Зима. Рослини взимку. Охорона здоров'я зимової пори |
Ми вивчаємо клавіатуру |
Повітря та його властивості. Демонстрація властивостей повітря |
Всього коментарів: 0 | |