Урок 80 Тема: Дороге яєчко на Великдень. «Писанки» (за О. Менем). К. Перелісна «Писанка»Мета: розширювати знання учнів про звичаї українського народу, традиції святкування Великодня; удосконалювати навички виразного, швидкого читання; розвивати вміння виділяти у тексті головне; виховувати повагу до культурних цінностей майбутніх поколінь, любов до рідної землі. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1 Робота над чистомовкою Чи то лис, чи то ліс, Чи то кинь, чи то кінь, Чи то кит, чи то кіт — Звуки плутати не слід. 2 Робота над скоромовкою КРОЛИКИ НА РОЛИКАХ Три кролики На роликах. Не кролики — Королики. Чи зможе ж і корова Купить кролячі ролики I стать, як кролик — ролер? Л. Мовчун 3 Гра «Знайдіть "пеньок”» Зубки сірка кізка зубки сітка кізка дубки сірка кіска зубки сірка кізка III. Перевірка домашнього завдання Учнівський вернісаж Виставка дитячих малюнків, крашанок і писанок. IV. Повідомлення теми і мети уроку — Символом пасхи, початком усього нового і воскресіння Христа стало яйце. У передхристиянському світі сонце уявлялося людям казковим птахом. Вороги світла, сили зла могли вбити птаха, але він завжди встигав знести яйце, з якого народжувався новий день. Життя, яке зберігалося в яйці, потрібно було захистити від злих сил, тому тонку шкаралупу вкривали фарбами і різноманітними знаками-символами. Пасхальні яйця називали крашанками і писанками. V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Опрацювання оповідання «Писанки» (за Олександром Менем) 1) Читання оповідання учителем. — До якого свята готують крашанки і писанки? Назвіть приказку. 2) Словникова робота. Читання слів «луною», пояснення їх значень. — Яке слово складається з двох слів? (Великодушно) 3) Гра «Не перервіть ланцюжок». Діти одне за одним читають по одному реченню. Учні повинні стежити, щоб «ланцюжок» не перервався. 4) Робота в групах. — Підготуйте відповіді на запитання. 1-ша група. Що означає подарована крашанка? 2-га група. Навіщо писанку клали до купелі немовляти і приорювали в полі? 3-тя група. Що давала писанка новобудові? 5) Гра «Котик і мишка». Першою починає читати «мишка». Коли вона прочитає декілька слів, починає читати «котик». Він намагається наздогнати «мишку». Гра припиняється, коли обидва учні читають одне і те саме. Симпатії прихильності великодушно освячену приорювали напастей 6) Гра «Розвідники». — Скільки абзаців у тексті? — Прочитайте останнє речення другого абзацу. — Прочитайте слова з буквою щ. Фізкультхвилинка Нахилилися вперед, Відхилилися назад, І направо, і наліво, Щоб нічого не боліло. Ставим нарізно ми ноги, Руки в боки, Погляд строгий. Раз, два, три, чотири — Набираємось ми сили. Нахилились, повернулись, До товариша всміхнулись. 2 Опрацювання вірша Катерини Перелісної «Писанки» 1) Читання вірша учнями мовчки. — Що малювала дівчинка? 2) Читання вірша учнями «ланцюжком» за строфами. — Хто допомагав дівчинці малювати писанку? — Прочитайте опис писанки. — Чи відразу вдалося дівчинці розмалювати писанку? — Коли похвалив її тато? 3) Гра «Диктор телебачення». Читати вірш, періодично відриваючи погляд, щоб подивитися на глядачів. VI. Підсумок уроку — Якому святу був присвячений наш сьогоднішній урок? — Що таке писанки? крашанки? — Що ще готують до Великодня? Хай в кошик вам ляжуть баранчик і паска, Шматочок сальця, запашная ковбаска, Хай плине достаток до вашого дому! Христос Воскрес! VII. Домашнє завдання Читати виразно вірш та оповідання. | |
| |
Переглядів: 5021 | |
Вибір безпечного маршруту від дому до школи |
Об’ємні вироби із природних матеріалів. Виготовлення іграшок із горіхів |
М. Підгірянка «Загадка». О. Сенатович «Бігли діти повз ялинку...». Т. Коломіє... |
Повітря та його властивості. Демонстрація властивостей повітря |
Об’ємні вироби із природних матеріалів. Виготовлення виробів із каштанів та ж... |
Всього коментарів: 0 | |