Урок 79 Тема: Гей, Великдень, гей, весна! «Гей, Великдень!» (з народного)Мета: ознайомити учнів із давнім звичаєм українського народу святкування Великодня; удосконалювати навички свідомого виразного читання; вчити виділяти в тексті головне; розвивати зв'язне мовлення учнів; виховувати любов до рідної землі. Хід Уроку I. Організаційний момент Пролунав дзвінок, починається урок, Будем дружно працювати, щоб почути у кінці, Що у нашім дружнім класі Діти — просто молодці! II. Мовленнєва розминка 1 Робота над скоромовкою Біля баби баба сіла. Баба бабі бубоніла. Бубоніла з півгодини Баба бабі про новини. 2 Робота над чистомовкою Че-че-че — бабуся калачі пече. Ча-ча-ча — дай, бабусю, калача. Па-па-па — розсипана крупа. Пе-пе-пе — кошеня сліпе. По-по-по — річка Лімпопо. 3 Слухайте, повторюйте, продовжуйте! Со-со-со — сонце, сорока, сода, солома. Са-са-са — сад, сапа, сарай, сачок. Су-су-су — сум, сумка, сутінки, сушка. Сі— сі-сі — сітка, сіль, сірка, сівалка. III. Перевірка домашнього завдання 1 Виразне читання оповідання Олександра Копиленка «Весна у лісі» 2 Гра «Дуель» Учні ставлять запитання одне одному за змістом тексту. IV. Повідомлення теми і мети уроку — Весна — це буяння природи, веселі розваги. А ще весна багата на свята. Підріс наш новонароджений зайчик. Послухайте віршик і скажіть, що він ніс у торбинці? Ішов зайчик крізь лісок, Ніс торбину писанок. Вийшов зайчик на горбок, Зачепився за пеньок. Покотились на всі боки Зайчик, торба, писанки. Налякався зайчик: «Ах!» Заховався у кущах. Зайшли діти у лісок, Назбирали писанок. Залишили в лісі сміх, Щоб радіти зайчик міг. — Що зайчик ніс у торбині? — Що вам відомо про писанки? — До якого свята їх виготовляють? Великоднє свято — це великий день воскресіння Христового. Це день пам’яті тієї світлої події, коли Ісус Христос терпів муки на хресті, а тоді воскрес. Сказав Христос «Воскресну» — І в третій день воскрес. Поставив перед очі Найбільше із чудес. — Чому цей день називається Великдень? легенда говорить, що Великдень називається так тому, що в той час, коли Христос народився, сильно світило сонце і стояли такі довгі дні, що теперішніх треба три зложити, щоб був один тодішній. Тоді було, як зійде сонце в неділю вранці, то зайде аж у суботу ввечері. А як розіп’яли Христа — дні поменшали. Тепер тільки царські ворота в церкві стоять навстіж сім днів. — Як ще називається це свято? Пасха — слово єврейське й означає визволення, рятунок. V.Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Опрацювання тексту про Великдень у підручнику 1) Гра «Рибки». Мовчазне читання тексту учнями. — Коли відзначають Великдень? — Як до нього готуються люди? — Що є особливою окрасою свята? — Чим прикрашали писанки? — Що символізують на писанках трикутники? колоски? 2) Розповідь учителя. — Тиждень перед Великоднем називають білим, або чистим. Кожен день цього тижня має своє призначення. Вербна — цвітна неділенька, Вербою махала, Що за тиждень вже Великдень, Усім нагадала. Тож не мали понеділок З вівторком спочинку — Виганяли і найменшу З хати порошинку. А середа — господиня Мала теж мороку Випікала старанно Паску круглобоку. Четвер «страсті» прочитав В смутку та жалобі, А п’ятниця сторожила При Господнім гробі. Ледве писанки субота Встигла посвятити, — Вже Великдень нам співає «Христос воскрес!», діти. 2 Опрацювання вірша «Гей, Великдень!» (з народного) 1) Читання вірша учнями мовчки. — З яким настроєм потрібно читати вірш? 2) Читання вірша хором. — Що несе весна? — Які характерні прикмети Великоднього свята названо у вірші? — Назвіть слова, що римуються. VI. Підсумок уроку — Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці? VII. Домашнє завдання Намалювати писанку і паску. | |
| |
Переглядів: 2139 | |
Істинні та хибні висловлення |
Вступне заняття. Значення праці в житті людини. Організація робочого місця |
Сторінками улюблених книг. Урок позакласного читання |
Водойми рідного краю |
Запитання до природи. Чим снідає їжачок? |
Всього коментарів: 0 | |