Урок 74 Тема: Урок позакласного читання. Батьківщина — рідний крайМета: збагачувати знання учнів про наш край, історію, культуру Вітчизни; розвивати навички читання, зв'язне мовлення; виховувати громадянські почуття, любов до Батьківщини, рідної мови. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань учнів Звучить пісня «Україна — рідний край». — Про що співається у пісні? — З чого і де починається Батьківщина? III. Повідомлення теми і мети уроку Є багато країн на землі, В них — озера, річки і долини. Є країни великі й малі, Та найкраща завжди — Батьківщина. — Як називається наша Батьківщина? — Сьогодні ми будемо говорити і читати про наш край — Україну. Україна — це те місце, де ви народились, де живуть ваші батьки, родичі. А ви знаєте, де ви народилися? (Відповіді дітей.) — Ось це місце, де ви народились, і є вашою Батьківщиною, яка є часткою нашої країни — України. (Демонстрування на карті.) — Україна — це держава, яка має свою історію, культуру, свою мову. Кожна людина любить той край, де народилась і живе. Вона пишається своєю рідною землею. Завжди із захопленням говорить про квітучі весняні сади, про чудовий спів солов’я, плакучу вербу, що схилилась над стрімкою річкою. Батьківщина — це казки, які розповідала тобі бабуся, це зелена травичка і блакитна річечка. IV. Огляд виставки книг Учитель звертає увагу учнів на збірку творів поетів: П. Воронька, Л. Костенко, Д. Білоуса, Олександра Олеся, В. Сосюри, Л. Компанієць, М. Познанської. V. Обговорення прочитаних творів 1 Вірш М. Хоросницької «Моя Україна» — З чого ж почалася Україна для кожного з нас? Виразне читання вірша учнями. — Постарайтеся передати інтонацією теплоту, з якою про Україну говорить поетеса. — Отже, Україна для кожного з нас починається із пісні, із рідної мови, з молитви, що навчає мама. 2 Вірш В. Самійленка «Ім'я нашої Батьківщини» — У якому творі говориться про назву нашої країни? — З якого твору слова і хто їх автор? На Вкраїні й для Вкраїни Будем жити й помремо. 3 Вірш П. Воронька «Журавлики-журавлі» — Про що запитують у журавлів? — За чим вони сумували в казкових гаях? Читання вірша за особами. 4 Вірш Л. Костенко «Буває часом» Читання вірша учнями. — З яким почуттям слід читати вірш? (Захоплення) Конкурс на кращого декламатора віршів. 5 Робота в групах Складання словесного малюнку «Краса моєї України». VI. Читання та обговорення творів про україну 1 Робота над оповіданням Т. Волгіної «Удома краще» 1) Читання оповідання учнями самостійно. — Звідки приїхав Романко? — Чи сподобалося хлопчикові місто? — Чому хлопчику в селі краще? — Яке прислів’я є основною думкою твору? Читання оповідання за особами. 2 Робота над віршем В. Сосюри «ЛюбітьУкраїну» 1) Виразне читання вірша вчителем. — З якою інтонацією слід читати вірш? (Урочисто, піднесено) — До чого закликає поет? 2) Виразне читання вірша учнями за строфами. — Знайдіть слова — назви ознак, які вживає автор у своєму вірші. VII. Підсумок уроку — Напевно, кожен із вас відчув на сьогоднішньому уроці у своєму серці гарячу любов до своєї землі, бажання бути гідним своєї Батьківщини. Любіть і шануйте свою країну, її мову, народ! VIII. Домашнє завдання — Наступний Урок позакласного читання проведемо за темою «Хліб — всьому голова». Завдання до уроку та список літератури ви знайдете в куточку читача. Тарас Григорович Шевченко — великий народний поет і художник | |
| |
Переглядів: 6365 | |
Конструювання з деталей набору будиночків різної складності за малюнком та вл... |
Українські дитячі пісеньки «Кукуріку, півнику», «Добрий вечір, зайчику». Дитя... |
Текстильні матеріали. Плетіння «косичка» |
З чистого джерела народної мудрості. Урок позакласного читання |
А. М'ястківський «Веселочка». Є. Горева «Кольоровий віршик». Г. Тарасенко... |
Всього коментарів: 0 | |