💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Кольоровий світ навколо. В. Сухомлинський «Як змінюється колір снігу»

Урок 68

Тема: Кольоровий світ навколо. В. Сухомлинський «Як змінюється колір снігу»

Мета: удосконалювати техніку читання прозових творів, формувати читацьку самостійність; вчити учнів розуміти текст, виділяти в ньому головне, аналізувати прочитане; розширювати уявлення учнів про навколишній світ; виховувати любов до природи.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Мовленнєва розминка

 1 Читання скоромовки «дощиком»

 Зелен-зелен льон у полі, Буде Лялі з льону льоля, Білим, білим білована, Мов лілея мальована!

О.Кононенко

 2 Гра «Відгадай, хто це?»

Цвірінь-цвірінь — ... (горобчик).

Кар-кар — ... (ворона).

Тьох-тьох — ... (соловей).

Тук-тук — ... (дятел).

Ціть-ціть — ... (щиглик).

Ку-ку — ... (зозуля).

Кря-кря — ... (качка).

 3 Гра «Хто більше?»

— Доберіть слова — назви ознак до поданих слів.

Зима — холодна, .

Сніг — білий, .

Ялинка — струнка, .

Синичка — жвава, .

Вітер — північний, ... лисиця — хитра, .

 4 Слухай, запам'ятовуй!

Весна фарбувала розквітлу природу:

Синьою барвою — в озері воду,

На лузі — у колір пребілий ромашку,

Пісочок — у жовтий, в сіренький — пташку. Фазана у полі червоним зробила,

Рудим куропатці побризкала крила,

І навіть в кімнату фіранку відкрила І зелень на фікусі всю поновила,

Аж три кольори дарувала фіалці й краплину на носа хлюпнула Наталці.

В. Ващенко

— У який колір і що саме фарбувала весна?

III. Перевірка домашнього завдання

Конкурс на краще виразне читання вірша.

IV. Повідомлення теми і мети уроку

— Який розділ почали вивчати?

— Чи любите ви пізнавати світ?

— Якого кольору сніг? Звісно, білого, скажете ви. Це так. Але чи завжди він білий? Не поспішайте з відповіддю. На це запитання нам допоможе відповісти оповідання Василя Сухомлинського «Як змінюється колір снігу».

V.Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

Опрацювання оповідання василя сухомлинського «як змінюється колір снігу»

 1 Гра «Рибки»

— Прочитайте текст мовчки. Підготуйтеся назвати всі кольори снігу, які протягом дня побачив письменник.

 2 Словникова робота

Рожевіпромінням

сліпучо-білимпіднімається

синюватийвідбивається

запалалосхилилося

багрянимимерехтять

Читання слів «буксиром» за вчителем.

— Яке слово «зайве» в першому стовпчику? Чому? (Запалало — слово — назва дії)

— Яке слово «зайве» в другому стовпчику? Чому? (Промінням — слово — назва предмета)

 3 Читання тексту учнями «ланцюжком»

— Які з кольорів снігу, названих автором, ви теж помічали, які — ні?

— Які тварини згадуються в оповіданні?

— Знайдіть і прочитайте абзац, у якому сніг порівнюється з білим килимом.

— Прочитайте перший і останній абзаци тексту. Яким кольором ясніють снігові замети вранці, а яким — пізнього вечора?

 4 Робота в групах. Малювання словесних картин на основі прочитаного

Кожна група презентує свій словесний малюнок.

 5 Гра «Добери ознаку»

Заметималенька

небовечірня

пташкарожеві

дзеркало синіше

загравабагряні

барвиблискуче

 6 Гра «Диктор телебачення»

Читати текст, періодично відриваючи погляд, щоб подивитися на глядачів.

— Яка народна прикмета є у тексті? (Запалало небо на заході — завтра буде вітер).

— Будьте дослідниками! Спостерігайте, чи справджується ця народна прикмета?

— Чому змінюється колір снігу?

VI. Підсумок уроку

— Що нового дізналися на уроці?

— Не соромтеся запитувати. Запитання — це шлях до знання!

VII. Домашнє завдання

Виразно читати оповідання. Намалювати свою ілюстрацію до нього.

Категорія: Читання | Додав: SYLER (08.01.2014)
Переглядів: 3459 | Рейтинг: 0.0/0
Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. П...
Ліплення. композиція «Будиночок равлика»
Таблиці додавання й віднімання чисел 4 і 5. Нумерація чисел у межах 20. Задач...
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 25
Жива і нежива природа
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]