Урок 61 Тема: Урок милосердя. В. Сухомлинський «Горбатенька дівчинка»Мета: учити учнів розуміти текст, виділяти в ньому головне, аналізувати, правильно оцінювати вчинки дійових осіб; розширити уявлення учнів про добрі і погані вчинки; виховувати доброту, людяність. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1 Вправи для розвитку дихання • «Задми свічку»; • «понюхай квіточку»; • «пий чай із блюдця»; • «подми на кульбабку»; • «насос»; • «годинник». 2 Робота над скоромовкою Скрекоче сорока сороці: — А я у сорочій сорочці! Сорока сороці скрекоче: — А в мене яєчко сороче! О. Орач 3 Робота над чистомовкою Ку-ку-ку, ку-ку-ку! — сидить пташка на сучку! Ки-ки-ки, ки-ки-ки! — посадили огірки! Ко-ко-ко, ко-ко-ко! — люблю свіже молоко! 4 Гра «Блискавка» Доброта, чесність, терпимість, працелюбність, людяність. 5 Робота над прислів'ями — Прочитайте прислів’я. Поясніть його зміст. — Якому з прочитаних у попередньому завданні слові відповідає прислів’я? тепговалідмерє Відлослоірозза (Від теплого слова і лід розмерзає. Доброта) Мов чан кагнівга сить (Мовчанка гнів гасить. Терпимість.) ехсвпедешнаненеш Брнеюітрейазадверся (Брехнею світ перейдеш, а назад не вернешся. Чесність) III. Перевірка домашнього завдання — Які прислів’я до оповідання підготували? Що в них схвалюється, а що — засуджується? (Працелюбність — лінь) IV. Повідомлення теми і мети уроку — Якою, на вашу думку, повинна бути справжня людина? Складання «павутинки» якостей людини — Усі ці якості людини відображені в народних казках, приказках, прислів’ях. Письменники присвятили цьому оповідання. V.Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Читання оповідання Василя Сухомлинського «Горбатенька дівчинка» вчителем — Хто зайшов до класу? — Чому хвилювався вчитель? 2 Словникова робота Учні подих благав цікавість здалеку полегшено спокійний затамував подиву насмішки цікавість всміхалися Читання слів повільно, швидко, скоромовкою. «Довідкове бюро» Живенько — швидко. Благав — наполегливо, пристрасно, невідступно просив. Іспит — перевірка знань з певного предмета, що здійснюється згідно із встановленими правилами, екзамен. 3 Повторне читання оповідання учнями «ланцюжком» — Як клас зустрів незнайому дівчинку? Фізкультхвилинка 4 Аналіз змісту оповідання. Вибіркове читання — Який Урок ішов у класі? — Скільки учнів було у класі? — Прочитайте, як почувався вчитель. З якою інтонацією слід читати ці слова? — Про що вчитель «мовчки благав» дітей? — Що було в очах дітей? — Як вони дивилися на незнайому дівчинку? — Чому вчитель «полегшено перевів дух»? — Як звали дівчинку? Якою вона була? — За яку парту посадили дівчинку? Чому? Хто поступився їй місцем? — Який іспит витримав клас? — Поясніть значення виразів: «живенько відчинив»; «впилися в незнайому дівчинку»; «полегшено перевів дух». — Які почуття вчителя передані у виділених реченнях? — Як по-іншому можна назвати оповідання? — Знайдіть в оповіданні зачин, основну частину, кінцівку. 5 Читання оповідання за частинами, складання плану 1) У двері постукали. 2) Чорноокий хлопчик відчинив двері. 3) До класу зайшов директор із новенькою. 4) Учитель затамував подих. 5) Діти дивилися з цікавістю. 6) Дівчинці поступилися місцем за першою партою. 7) Клас витримав іспит. 6 Переказ оповідання за планом — Які позитивні людські якості продемонстрували діти? (Плетемо «павутинку»: співчутливість, лагідність, доброзичливість, прихильність...) VI. Підсумок уроку — Чого вчилися на сьогоднішньому уроці? — Який висновок ви зробили для себе? VII. Домашнє завдання Переказувати оповідання за планом. | |
| |
Переглядів: 6813 | |
Інструменти і приладдя для роботи з тканиною |
Колискові пісні, записані поетом М. Сингаївським: «Ой люлі, ой люлі...», «Тих... |
Вода в природі та в житті людини. Дослідницький практикум. Куди зникає вода з... |
Способи згинання паперу |
Виготовлення персонажів із казок з природних матеріалів |
Всього коментарів: 0 | |