Урок 60 Тема: Бджола мала, а й та працює. В. Сухомлинський «По волосинці»Мета: продовжити роботу над удосконаленням навичок виразного, свідомого читання; розвивати вміння визначати головну думку оповідання, оцінювати вчинки дійових осіб; виховувати працелюбність. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1 Робота над скоромовкою — Читайте швидко й чітко! КЛЮЄ КУРКА КРУПКУ Курник Кривенький На горбку. Гарненька Курка В курнику. Не турбуйте Курку! Клює Курка Крупку. Крупка Дрібненька, Курка Рябенька. Г. Бойко 2 Розчитування за складовою таблицею 3 Учіться читати виразно! ЛІНЬКИ НАПАЛИ Чом це ти,котику, Довго так спиш? Чи ліньки на тебе напали? Ми вже й із лісу З татом прийшли — Грибів-маслюків Назбирали. Чом це ти звичку Таку собі взяв: Довго на ліжку валятись? Хто ж бо захоче З лінивцем таким, Невмиваним, заспаним Гратись? М. Томенко — Що засуджує автор у цьому вірші? — Чи добре бути лінивим? III. Перевірка домашнього завдання Конкурс на кращий переказ оповідання. IV. Сприйняття й усвідомлення нового матеріалу 1 Виразне читання оповідання Василя Сухомлинського «По волосинці» вчителем — Чи сподобалося вам оповідання? — Назвіть його головних героїв. 2 Словникова робота Онукавузликщоразу весняногопляшкухвилювання першокласникв дзьобикуприйшовши ледаченькимволосянепрацьовита Читання слів учнями «дощиком». — Назвіть слова-антоніми (ледаченьким — працьовита). 3 Читання оповідання учнями хором. Гра «Дощик» — Яка пора року описується в оповіданні? 4 Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання — Хто пішов до лісу? — Скільки років було Петрикові? — Що бабуся дала нести онукові? — Чому він не захотів нести вузлик? Чи справді той був дуже важким? — Про що це свідчить? — Що зробили бабуся з онуком, прийшовши до лісу? — Що вони побачили? Яке було гніздо? Прочитайте. — Що так вразило хлопчика? — Яка головна думка оповідання? 5 5 Читання оповідання учнями «ланцюжком» — Знайдіть в оповіданні зачин, основну частину, кінцівку. — Яка пташка будувала своє житло? Прочитайте. 6 Робота в групах — Складіть словесний малюнок до оповідання. Кожна група презентує свій словесний малюнок. 6 7 Гра «Читає Незнайко» Учитель читає речення, замінюючи деякі слова. Учні мають помітити «помилку», прочитати речення правильно. 8 Гра «Розвідники» — Скільки разів у тексті зустрічається слово? 1-ша група: бабуся. (П’ятьразів) 2-га група: Петрик. (Чотирирази) 3-тя група: пташка. (Три рази) 9 Гра «Утворіть пару» Першокласник Петрик. Прийшовши до лісу,. Пташка швидко літала до гнізда,. Петрик підвівся. 10 Гра «Кидок—засічка» За командою «кидок» усі діти починають читати напівголосно текст. За командою «засічка» — зупиняються й олівцем відзначають останнє прочитане ними слово. Цей текст так саме читають ще раз (але не більше трьох разів). Під час повторного читання діти переконуються, що прочитали більший обсяг — «засічка» поставлена вже далі. Це доводить їм необхідність багаторазового читання тексту, адже із кожним разом результати поліпшуються. V. Підсумок уроку — Що сподобалося сьогодні на уроці? — Чого вчить нас прочитане оповідання? — Що в ньому засуджується? Що схвалюється? VI. Домашнє завдання Читати оповідання. Дібрати до нього прислів’я. | |
| |
Переглядів: 1978 | |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 21 |
Запитання до природи. Чим снідає їжачок? |
Узагальнюючий урок із теми «Мова живопису й графіки». Колективна робота «Хто ... |
Листівка для Елзіка |
Твоя родина, рідня, рід. Свята моєї родини |
Всього коментарів: 0 | |