Урок 59 Тема: Вступ до теми. Уявлення про істотні ознаки оповідань. Оповідання-роздуми. В. Сухомлинський «Як же все це було без мене?»Мета: продовжувати ознайомлення учнів з оповіданнями, з їх істотними ознаками; вчити учнів свідомого, правильного, виразного читання вголос і мовчки; формувати мовленнєві вміння; розвивати зв'язне мовлення, образне мислення; виховувати сімейні цінності. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1 Робота над чистомовкою Енька-енька-енька — донечка маленька. Ає-ає-ає — маму все чекає. Ила-ила-ила — посуд перемила. Ла-ла-ла — квіти полила. Иця-иця-иця — росте в мами помічниця. 2 Робота над скоромовкою Норці не потрібна нірка. Норка носить теплу шкірку. 3 Робота над віршем — Прочитайте вірш декілька разів. У ЛУЗІ Заєць в лузі Сіно косить, А зайчиха В скирту зносить, А малесенькі зайчата, Куцохвостики вухаті Возять возом сіно В хату, Щоб було м’якенько Спати. А.Костецький — Що читали? (Вірш) — Чому так вирішили? (Римуються слова.) III. Повідомлення теми і мети уроку — Які ще жанри літератури, крім віршів, вам відомі? — Прочитайте назву розділу. — Оповідання — це розповідний, прозовий твір про різні випадки з життя людей, тварин. На відміну від віршів, слова в оповіданні не римуються. З оповідань, вміщених у розділі, ви дізнаєтеся про цікаві і повчальні пригоди із життя своїх ровесників. Читайте і розмірковуйте: якими слід бути, а якими — ні. IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Читання оповідання Василя Сухомлинського «Як же все це було без мене?» вчителем — Над яким питанням замислилася Яринка? — Скільки їй минуло років? 2 Словникова робота Напівголосне читання учнями тексту, кожен — у своєму темпі. — Прочитайте питальні речення. — Чиї це слова? — З якою інтонацією ставила запитання Яринка? (Здивовано) — Як слід читати слова мами? (Спокійно, лагідно, розмірено) — Після якого запитання дівчинки ви зробите найдовшу паузу? Як це показано в тексті? Фізкультхвилинка 4 Читання оповідання учнями. Гра «Не перерви ланцюжок» 5 Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання — Чому мама витягла з шафи всі Яринчині платтячка? — Що побачила Яринка серед викладеного одягу? — Прочитайте, якою була сорочечка. З чим порівнює її автор? — Чому Яринка здивувалася? — Що найбільше вразило дівчинку? — Чи доводилося вам переживати такі самі почуття? Коли? 6 Читання оповідання за особами Років минуло свято трішечки доньці сорочечка сплеснула тиждень довкола шкільне приміряє викладеного Читання слів «дощиком». 3 Гра «Бджілки» 7 Гра «Котик і мишка» Першою починає читати «мишка». Коли вона прочитала декілька слів або речення, то починає читати «котик». Він намагається наздогнати «мишку». Гра припиняється, коли обидва учні читають одне й те саме. 8 Складання характеристики дійових осіб Турботлива допитлива уважна добра маленька ніжна здивована бережлива — Доведіть свій вибір словами з тексту. 9 Робота в групах — Складіть словесний малюнок до оповідання. 10 Гра «Диктор телебачення» Читати текст, періодично відриваючи погляд, щоб подивитися на глядачів. 11 Гра «Земля — небо» За командою «земля» — діти нахиляються до книжки і читають текст. За командою «небо» — піднімають голівки вгору, прибираючи вказівки від тексту. Знову «земля» — учні очима знаходять, де вони закінчили читати. V. Підсумок уроку — Чи сподобалося вам оповідання? — Що вас найбільше вразило? VI. Домашнє завдання Переказувати оповідання. | |
| |
Переглядів: 1517 | |
Значення повітря для живої природи |
Охорона водойм |
Ліплення з пластиліну звірят |
«А вже весна, а вже красна». Урок позакласного читання |
Хто ти. Які вони, який ти. твій зовнішній вигляд |
Всього коментарів: 0 | |