Урок 55 Тема: Диваки. Т. Коломієць «Диваки», «Лічилка-небувалиця». Г. Бойко «Скоромовка-небувалиця». «Приказка-небувалиця» (з народного)Мета: продовжувати ознайомлення учнів із небилицями-небувалицями; показати, що вони мають різну форму; удосконалювати навички свідомого, виразного читання; розвивати творчу уяву; виховувати любов до рідної мови. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1 Робота над скоромовкою їжак та їжаченя їздять по гриби щодня. їжачиха помагає — Сироїжки їм збирає. 2 Гра «Читай за стрілочкою» — Читайте перший стовпчик — згори вниз, другий — знизу вгору. Дощгілка левряска сад квітка мох зяблик сич тюлень меч люстра дубтюбик лис лялька 3 Гра «Додайте склади» Бу ---. (кет); моло --- . (ко); бу --- . (зок);моло --- . . (дець) бу --- . (лава);моло --- . . (ток) бу --- . (динок); моло --- . (чай); бу --- . (лка);моло --- . (дий). III. Перевірка домашнього завдання 1 Виставка дитячих малюнків 2 Робота в парах. Конкурс на краще читання небилиці за особами IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Опрацювання вірша Тамари Коломієць «Диваки» 1) Читання вірша вчителем. — Коли було найсмішніше? 2) Словникова робота. — Прочитайте «пірамідки» слів. МЕ . ДУДИ СТЕ . ЖЦІЛІЖ ЗАДКУ . ВАВТОРЖ ДРЮ . ЧКУРЕГО 3) Читання вірша «дощиком». — Де був Рогеллі? Де був Рогатті? — Де і як зустрілися ці диваки? — Прочитайте питальні та окличні речення. — Які рядки вірша, на вашу думку, найсмішніші? 4) Виразне читання вірша «ланцюжком» (по куплету). — Доповніть речення. Рогеллі за морями до меду брав собі часник. Рогатті за горами задкував, неначе рак. 5) Гра «Слідопити». Учитель читає початок строфи, учні закінчують її. 6) Гра «Дуель». Учні одне одному ставлять запитання за змістом вірша. 7) Гра «Добери риму». Витівник — часник Рогеллі — карамелі ногами — пирогами . ВАК . КО . КУ . ТУ 2 Опрацювання вірша Тамари Коломієць «Лічилка-небувалиця» — Небувалицями бувають не тільки вірші, але й лічилки, скоромовки, приказки. 1) Гра «Бджілки». Напівголосне читання лічилки учнями. — Чи сподобалася вам лічилка? — Коли діти використовують лічилки? — Прочитайте виділені слова. Від яких слів вони утворилися? Кудикало — куди. Нікудикало — нікуди. Неминалиця — не минати. 2) Читання лічилки «дощиком». 3) Читання лічилки учнем, обирання ведучого. 4) Гра «Добери риму». Хапатиму — питатиму; зозулиця — жмуриться; озивається — заливається. 5) Гра «Хто краще?». Конкурсне читання лічилки учнями в парах. 3 Опрацювання скоромовки Грицька Бойка 1) Читання скоромовки учнями мовчки. — Які слова звучать однаково, але мають різне значення? — Читаючи скоромовку, робіть паузу після слова сто. 2) Читання скоромовки «дощиком». Діти читають хором: • накрапає дощ (тихо); • дощ пускається сильніше (голосніше); • злива (голосно); • дощ слабшає (тихіше); • дощ перестав (читання припиняється). 3) Гра «Хто краще?» Конкурсне читання скоромовки. 4 Опрацювання приказки-небувалиці (з народного) 1) Гра «Бджілки». Напівголосне читання учнями приказки, кожен — у своєму темпі. 2) Робота в парах. Гра «Хто краще?». Читання приказки в парах. V. Підсумок уроку — Чи сподобався вам урок? — Що нового дізналися? — Як звали дивака, який жив за горами? (Рогатті) — На яку гору ішов Кудикало? (Неминалицю). VI. Домашнє завдання Виразно читати небувалиці. Підготувати запитання за прочитаними творами. | |
| |
Переглядів: 2657 | |
Н. Забіла «Древній Київ», М. Познанська «Зацвіли каштани» |
Ми вивчаємо клавіатуру |
Жива і нежива природа |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 25 |
Л. Забашта «Берізонька», Л. Костенко «Перекинута шпаківня». І. Сенченко «Жаль... |
Всього коментарів: 0 | |