Урок 54 Тема: Небилиці-небувалиці. М. Сингаївський «Що воно за диво?». П. Мовчан «Сіяв шпак». П. Воронько «Картина». А. Григорук «Переплутанка»Мета: ознайомити учнів з небилицями-небувалицями; удосконалювати навички правильного, свідомого, виразного читання; розвивати уяву, фантазію; учити розрізняти реальність і вигадку. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1 Читайте, доповнюйте склади! Мали — ... (на); лимо — ... (над); маши — . (на); воро — . (на); бузи — . (на); лопа — ... (та); воро — ... (та); мор — . (ква); сини — ... (ця). 2 Читайте! Намагайтеся зрозуміти, про що йдеться ШКОДЛИВИЙ ЦАП На городі цап, цап, Капусточку хап, хап, Борідкою трусь, трусь, Капусточку хрусь, хрусь, Ратичками туп, туп, Капусточка хруп, хруп. А за цапом дід, дід, З батурою хтось, хтось. Цап, як скоче, — брик,брик, На все село крик, крик, На синяки дме, дме, Вигукує: «Ме! ме!», За ним Рябко та: «Гав! Гав! Оце тобі, щоб не крав!» — Прочитайте ще раз, зберігаючи ритм. 3 Гра «Хто це? Що це?» Цікава, захоплююча, ілюстрована — . (книжка). Солодка, запашна, червона — ... (ягода). Весела, мелодійна, задушевна — . (музика). Прудка, маленька, пухнаста, руда — . (білка). III. Перевірка домашнього завдання Робота в парах. Гра «Хто краще?» Читання віршів-діалогів. IV. Повідомлення теми і мети уроку Якби пшоно, якби сіль, То зварила б я кисіль. Якби снігу та дощу, То зварила б я борщу. Якби трохи простокваші, То зварила горщик каші. — Що незвичайного у цьому вірші? Чого не буває? — Сьогодні ми почнемо вивчати вірші-небувалиці. Небилиці, або небувалиці, — це розповіді про те, чого не буває. V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Опрацювання вірша Миколи Сингаївського «Що воно за диво?» 1) Читання вірша вчителем. — Що найбільше здивувало вас у цьому вірші? 2) Словникова робота. Дивокислиці здивувалосиниці маківкикриниці Читання слів «луною» за вчителем. — Назвіть слова-родичі в першому стовпчику. — Що спільного у словах другого стовпчика? Кострубата мова — з деякими недоліками, неправильна. 3) Читання вірша учнями «ланцюжком». — Чи можна назвати цей вірш небувалицею? Доведіть. — Де росте морква? кислиці? сливи? вишні? мак? — Де живуть корови? свині? — Де будують хату? копають криницю? 4) Гра «Диктор телебачення». Читати текст, періодично відриваючи очі від підручника, щоб подивитися на глядачів. — Яка небувалиця вас найбільше здивувала? 5) Гра «Хвилі». Ведучий задає тон і темп гри. Текст вірша читає таким чином, ніби хвиля прибивається до берега і відходить від нього: тихо — голосніше — голосно — тихіше — тихо — голосніше. 2 Опрацювання вірша Павла Мовчана «Сіяв шпак» 1)Читання вірша учнями. Гра «Бджілки». — Що посіяв шпак? — Що вродило? Що змолотив? — Чия в цьому вина? 2) Читання вірша в парах «луною». 3) Гра «Добери риму». Мак — так; просо — взялося; жито — літо. 3 Опрацювання вірша Платона Воронька «Картина» 1) Читання вірша вчителем. — Хто намалював таку картину? — Чому вона незвичайна? — Чому хлопчик зобразив небувалиці? 2) Читання вірша учнями «дощиком». — Які небувалиці зобразив хлопчик? 3) Гра «Диктор телебачення». 4) Робота в групах. — Переробіть вірш так, щоб не було дивини, а було все, як насправді. Учні зачитують свої вірші, обирають найкращий. 4 Опрацювання вірша Анатолія Григорука «Переплутанка» 1) Читання вірша вчителем. — Що найбільше вас розсмішило? — Де могла відбутися така незвичайна подія? 2) Словникова робота. Читання слів «луною» за вчителем. — Поставте питання до слів першого стовпчика. (Яке слово «зайве?»), а також до другого стовпчика. Льоха — свиня. Плоти — огорожа. 3)Читання вірша учнями. Гра «Дощик». — Хто зробив роботу льохи? (Пси) Півня? (Цап) Курки? (Кіт) Лебедів? (Індики) — Як автор називає цапа? Чому? Льоха подвір’я цаписько горобці обсіли пасеться несеться плавають — Змініть за зразком. Цап — цаписько; кіт — ... (котисько); вовк — ... (вовчисько). VI. Підсумок уроку — Який настрій панував протягом сьогоднішнього уроку? Чому? — Чи подобаються вам такі вірші? VII. Домашнє завдання Читати виразно, підготувати малюнок до однієї з небилиць. | |
| |
Переглядів: 6749 | |
Вибір безпечного маршруту від дому до школи |
Об’ємні вироби із природних матеріалів. Виготовлення іграшок із горіхів |
Пластичні матеріали, їх властивості і призначення |
Знайомтесь — клавіатура |
Олена Пчілка «Безконечна пісенька». В. Лучук «Послухайте, люди». І Світличний... |
Всього коментарів: 0 | |