Урок 49 Тема: Новорічні дива. Л. Глібов «Зимня пісенька». Ю. Набока «Новорічко»Мета: удосконалювати навички виразного, свідомого, правильного читання; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати зв'язне мовлення; виховувати любов до природи, почуття прекрасного. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1 Робота над скоромовкою Сидів горобець на сосні, — Заснув — і упав уві сні. Якби не упав уві сні, Сидів би він ще на сосні. — Прочитайте повільно; швидко; дуже швидко. — Прочитайте радісно; сумно; сердито. 2 Звуконаслідувальна вправа. Гра «Що як звучить?» Так колесо свистить пробите: с-с-с. Сичить гусак старий сердитий: с-с-с. Вода тече, співає в кранику: с-с-с. Свистить завжди окріп у чайнику: с-с-с. 3 Гра «Гусениця» — Роз’єднайте слова, прочитайте прислів’я. Поясніть їх значення. Хтонежалієприроду,тойшкодитьсамсобі. Природаодномумати,другому—мачуха. 4 Гра «Блискавка» Зірка зірка сірка зірка зірка Клітка квітка клітка клітка клітка Сніжок сніжок сніжок стіжок сніжок III. Перевірка домашнього завдання Конкурс «Хто краще розкаже вірш» IV. Повідомлення теми і мети уроку — Яку тему вивчаємо? — За що ми любимо зиму? — Які з вивчених творів найбільше сподобалися? V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Опрацювання вірша Леоніда Глібова «Зимня пісенька» 1) Читання першої та другої строфи учнями. — Про яку зимову розвагу йдеться у вірші? — Які слова незрозумілі? Мара — страховище. 2) Гра «Роз’єднай і дочитай». — Який настрій у вас після читання твору? — Як поет ставиться до зими? — Які пестливі слова вживає? 3) Аналіз змісту вірша. — Які слова — назви ознак уживає автор для опису баби, її очей, носа, сонечка? — Доберіть синоніми. Ясне сонечко — яскраве; труси сніжком — сип; купу — кучугуру. — Зачитайте речення, які вам найбільше сподобалися. 4) Гра «Знайди риму». Учитель називає слова, учні відшукують риму. 5) Гра «Відновіть вірш». Зліпимо гуртом. Снігу накачаємо, Ми повибігаємо, Купу за садком; Уночі страшенную, Бабу здоровенную, 2 Опрацювання казки Юрія Набоки «Новорічко» 1) Читання казки вчителем. — Яке рішення прийняв Михайлик у переддень Нового року? Чому? 2) Словникова робота. Читання слів «луною» за вчителем. — На які питання відповідають слова першого стовпчика? — Яке слово «зайве» в другому стовпчику? «Довідкове бюро» Завзятий — тут: наполегливий. Прикрість — тут: неприємність. Битлива — яка має звичку битися, накидатися на всіх. 3) Повторне читання тексту учнями за логічно завершеними частинами. Гра «Дощик» Читання учнями хором першої частини до слів: «отак високо було». Гра «Гусениця» — Прочитайте другу частину, роз’єднавши слова. Читання за особами третьої частини тексту — Зверніть увагу на виділені слова, що підказують інтонацію читання. 4) Гра «Голосування ногами». Діти утворюють дві шеренги: права шеренга — «я вважаю, що твердження правильне»; ліва шеренга — «я вважаю, що твердження неправильне». — Я читатиму речення, деколи навмисне замінивши слово чи вираз, а ви швидко шукаєте його в тексті. Якщо речення правильне, то тупає ногами права шеренга. Якщо речення неправильне — тупає ногами ліва шеренга та зачитує правильну відповідь. 5) Аналіз змісту казки з елементами вибіркового читання. — Коли трапилася ця казкова історія? — Яким був Михайлик? Скільки років йому було? — Як він здійснив свій сміливий задум? Веселий кирпатий побоювався відштовхнувся заплющивши пригощайся непосидючий завзятий — Що почув Михайлик, з’їхавши з гори? — Про що Новорічко нагадав михайликові? — Яку винагороду за сміливий учинок він вручив хлопчику? Що при цьому сказав? 6) Гра «Мікрофон». — Розкажіть про казкові випадки, які траплялися з вами у новорічну ніч? VI. Підсумок уроку — Що найбільше сподобалося на уроці? — Що було веселим, казковим? VII. Домашнє завдання Стисло переказувати казку. | |
| |
Переглядів: 5338 | |
Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. П... |
Весняні свята. Великдень |
Різноманітність рослин |
Створення художнього декоративного образу. Практична робота «Чарівний птах» |
С. Жупанин «Грайте, грайте голосніше...». В. Гринько, А. Камінчук, Д. Чередни... |
Всього коментарів: 0 | |