💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Новорічні дива. Л. Глібов «Зимня пісенька». Ю. Набока «Новорічко»

Урок 49

Тема: Новорічні дива. Л. Глібов «Зимня пісенька». Ю. Набока «Новорічко»

Мета: удосконалювати навички виразного, свідомого, правильного читання; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати зв'язне мовлення; виховувати любов до природи, почуття прекрасного.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Мовленнєва розминка

 1 Робота над скоромовкою

Сидів горобець на сосні, —

Заснув — і упав уві сні.

Якби не упав уві сні,

Сидів би він ще на сосні.

— Прочитайте повільно; швидко; дуже швидко.

— Прочитайте радісно; сумно; сердито.

 2 Звуконаслідувальна вправа. Гра «Що як звучить?»

Так колесо свистить пробите: с-с-с.

Сичить гусак старий сердитий: с-с-с.

Вода тече, співає в кранику: с-с-с.

Свистить завжди окріп у чайнику: с-с-с.

 3 Гра «Гусениця»

— Роз’єднайте слова, прочитайте прислів’я. Поясніть їх значення.

Хтонежалієприроду,тойшкодитьсамсобі. Природаодномумати,другому—мачуха.

 4 Гра «Блискавка»

Зірка зірка сірка зірка зірка Клітка квітка клітка клітка клітка Сніжок сніжок сніжок стіжок сніжок

III. Перевірка домашнього завдання

Конкурс «Хто краще розкаже вірш»

IV. Повідомлення теми і мети уроку

— Яку тему вивчаємо?

— За що ми любимо зиму?

— Які з вивчених творів найбільше сподобалися?

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

 1 Опрацювання вірша Леоніда Глібова «Зимня пісенька»

1) Читання першої та другої строфи учнями.

— Про яку зимову розвагу йдеться у вірші?

— Які слова незрозумілі?

Мара — страховище.

2) Гра «Роз’єднай і дочитай».

— Який настрій у вас після читання твору?

— Як поет ставиться до зими?

— Які пестливі слова вживає?

3) Аналіз змісту вірша.

— Які слова — назви ознак уживає автор для опису баби, її очей, носа, сонечка?

— Доберіть синоніми.

Ясне сонечко — яскраве; труси сніжком — сип; купу — кучугуру.

— Зачитайте речення, які вам найбільше сподобалися.

4) Гра «Знайди риму».

Учитель називає слова, учні відшукують риму.

5) Гра «Відновіть вірш».

Зліпимо гуртом.

Снігу накачаємо,

Ми повибігаємо,

Купу за садком;

Уночі страшенную,

Бабу здоровенную,

 2 Опрацювання казки Юрія Набоки «Новорічко»

1) Читання казки вчителем.

— Яке рішення прийняв Михайлик у переддень Нового року? Чому?

2) Словникова робота.

Читання слів «луною» за вчителем.

— На які питання відповідають слова першого стовпчика?

— Яке слово «зайве» в другому стовпчику?

«Довідкове бюро»

Завзятий — тут: наполегливий.

Прикрість — тут: неприємність.

Битлива — яка має звичку битися, накидатися на всіх.

3) Повторне читання тексту учнями за логічно завершеними частинами.

Гра «Дощик»

Читання учнями хором першої частини до слів: «отак високо було».

Гра «Гусениця»

— Прочитайте другу частину, роз’єднавши слова.

Читання за особами третьої частини тексту

— Зверніть увагу на виділені слова, що підказують інтонацію читання.

4) Гра «Голосування ногами».

Діти утворюють дві шеренги: права шеренга — «я вважаю, що твердження правильне»; ліва шеренга — «я вважаю, що твердження неправильне».

— Я читатиму речення, деколи навмисне замінивши слово чи вираз, а ви швидко шукаєте його в тексті. Якщо речення правильне, то тупає ногами права шеренга. Якщо речення неправильне — тупає ногами ліва шеренга та зачитує правильну відповідь.

5) Аналіз змісту казки з елементами вибіркового читання.

— Коли трапилася ця казкова історія?

— Яким був Михайлик? Скільки років йому було?

— Як він здійснив свій сміливий задум?

 Веселий

 кирпатий

 побоювався

 відштовхнувся

 заплющивши

 пригощайся

 непосидючий

 завзятий

— Що почув Михайлик, з’їхавши з гори?

— Про що Новорічко нагадав михайликові?

— Яку винагороду за сміливий учинок він вручив хлопчику? Що при цьому сказав?

6) Гра «Мікрофон».

— Розкажіть про казкові випадки, які траплялися з вами у новорічну ніч?

VI. Підсумок уроку

— Що найбільше сподобалося на уроці?

— Що було веселим, казковим?

VII. Домашнє завдання

Стисло переказувати казку.

Категорія: Читання | Додав: SYLER (08.01.2014)
Переглядів: 5338 | Рейтинг: 0.0/0
Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. П...
Весняні свята. Великдень
Різноманітність рослин
Створення художнього декоративного образу. Практична робота «Чарівний птах»
С. Жупанин «Грайте, грайте голосніше...». В. Гринько, А. Камінчук, Д. Чередни...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]