Урок 44 Тема: Батьківщина — то найкращий край! «Український віночок» (за О. Ки-риченко). Д. Павличко «Де найкраще місце на землі». Прислів'я. Підсумок за темоюМета: навчати учнів виразно читати, аналізувати прочитане; розвивати зв'язне мовлення, фонематичний слух; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до рідної землі, повагу до її традицій. Хід Уроку I. Організаційний момент Сядьте, діти, всі рівненько, Усміхніться всі гарненько, Настрій на Урок візьмемо, й працювати розпочнемо. II. Мовленнєва розминка 1 Фонетична зарядка — Як капає дощ? (Кап-кап-кап) — Як гуркоче грім? (Гр-гр-гр) — Як гуде машина? (Гу-у-у) — Як дзижчить комар? (Дз-дз-дз) — Дмухнемо на кульбабку. 2 Робота над скоромовкою Шишка впала — не розбилась, шишка в трави закотилась. Наша шура в ліс пішла, Але шишки не знайшла. Принесла вона додому Лише радість, лише втому. Г. Чубач — Прочитайте скоромовку мовчки; хором повільно; весело, з почуттям гумору; в швидкому темпі, ніби ви біжите до автобуса, а автобус поїхав; виділіть голосом дієслова. 3 Гра «Упіймай на гачок» Учитель називає однакові слова, а серед них — таке, що відрізняється лише одним звуком. Діти мають назвати це слово («спіймати на гачок»)і запам’ятати. Дуб — дуб — зуб — дуб — дуб. Коса — роса — роса — роса — роса. Комашка — комашка — ромашка — комашка — комашка. — Які слова ви «впіймали на гачок»? III. Перевірка домашнього завдання Робота в групах (гра «Хто назве більше приспівів про хліб і калину») IV. Повідомлення теми і мети уроку На дошці — малюнок дівчини в українському національному костюмі. — Назвіть, що належить до національного одягу українок? — Дівочою окрасою з давніх-давен був вінок. Про його магічну силу ми дізнаємося, прочитавши оповідання «Український віночок» за Ольгою Кириченко. V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Опрацювання оповідання «Український віночок» (за Ольгою Кириченко) 1) Читання оповідання вчителем. — Що нового ви дізналися про український віночок? 2) Словникова робота. Читання «луною» за вчителем слів: заміжжя, цілющі, властивості, годувальниці, чудодійної, символізує, безліччу. «Довідкове бюро» Чудодійна — надприродне видатне, викликане божественними силами. Цілющий — який сприяє зміцненню і збереженню здоров’я; корисний. 3) Читання оповідання учнями «ланцюжком». — Що нагадує віночок? — Хто носив віночок? 4) Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання. — З яких квітів плели віночок? — Які властивості мали квіти у віночку? — Коли мати плела дитині перший віночок? — Що символізували стрічки у віночку? — Яке дійство відбувалося на свято Івана Купала? Гра «З'єднай квітку і її значення» Мак волошка сором’язливість вдячність простота і ніжність краса молодість кохання і мир ромашка дзвоник польовий мальва фіалка 5) Гра «Читає Незнайко». Учитель, або підготовлений учень, читає текст з помилками. Учні плещуть у долоні, почувши помилку. Гра «Торнадо» Починати читати повільно, поступово збільшуючи швидкість читання. 6) Робота в групах. — Знайти в тексті по п’ять слів: 1-ша група — назв предметів; 2-га група — назв ознак предметів; 3-тя група — назв дій предметів. 2 Опрацювання вірша Дмитра Павличка «Де найкраще місце на землі» 1) Читання вірша учнями (мовчки). — Назвіть дійових осіб вірша. 2) Читання вірша «луною» за вчителем. 3) Робота над аналізом змісту вірша. — Про що автор запитував сонце? — Причитайте питальні речення з відповідною інтонацією. — Прочитайте відповідь сонця. — З якою інтонацією слід читати ці слова? — Знайдіть і прочитайте спонукальне речення. 4) Читання вірша за особами. — У яких словах висловлена головна думка вірша? 3 Робота над прислів'ями Робота в групах — Прочитати і пояснити прислів’я: 1-ша група — Таземлямила,дематинародила; 2-га група — Всякапташкасвоєгніздознає. VI. Підсумок за темою і розділом — Пригадайте назву розділу. — Назвіть теми, які він охоплює. — У яких творах розповідається про дбайливе ставлення до природи? Хто їх автори? — Продовжте речення. • Батьківщина — це наша колиска. • Батьківщина — це... • Батьківщина — це... — Доповніть вірш. Красивий, щедрий рідний край І мова наша — солов’їна. Люби, шануй, оберігай Усе, що зветься... (Україна). І. Січовик VII. Підсумок уроку Гра «Мікрофон» • На уроці я дізнався. • Я вчився. • Мені було цікаво. VIII. Домашнє завдання Намалювати український віночок: підготувати відповіді на запитання в кінці розділу. | |
| |
Переглядів: 3244 | |
Вітальні листівки. Оздоблення листівки |
Д. Чередниченко «Рідні краєвиди». Л. Глібов «Зимня пісенька». «Сію, сію, посі... |
Здоров'я і хвороби. Інфекційні та застудні хвороби. Їх профілактика, щепл... |
Леся Українка «Вишеньки», «На зеленому горбочку». Олександр Олесь «Серед крас... |
Лічба в межах 20. Таблиці додавання й віднімання чисел 2 і 3 в межах 10. Поня... |
Всього коментарів: 0 | |