💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Рідна домівка, рідна сім'я — тут виростає доля моя. В. Гринько «Сім» (лічилка). С. Олійник «Таня усміхається»

Урок 29

Тема: Рідна домівка, рідна сім'я — тут виростає доля моя. В. Гринько «Сім» (лічилка). С. Олійник «Таня усміхається»

Мета: удосконалювати навички виразного читання; продовжити роботу над образними висловами; формувати оцінні судження; розвивати вміння чітко визначати головну думку твору; виховувати любов і пошану до батьків.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Мовленнєва розминка

Вдень в дуплі сидить сова, Навіть дзьоб не висува,

 А вночі вона полює,

 Совенят малих годує.

 — Мамо, вдень чого сова Навіть дзьоб не висува?

 — Дуже кепсько бачить вдень, То сидить, анітелень.

 — І чого ота сова Навіть дзьоб не висува?

1) Читання «луною» за вчителем.

2) Гра «Актори».

— Прочитайте потішку здивовано; злякано.

— Прочитайте скоромовку повільно; швидко; дуже швидко.

— Прочитайте радісно; сумно; сердито.

 — Як плаче немовля? (У-а)

 — Як мама колише дитину? (А-а)

 1 Робота над потішкою

 2 Робота над скоромовкою

 Рак татусь приніс з крамниці Раченятам годівниці.

— Як тато забиває цвях? (Тук-тук)

— Як каже бабуся внукові замазурі? (А-я, я-й)

— Як сопе дідусь, коли заснув, читаючи газету?

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Розгадайте ребус.

— Сьогодні ми продовжимо опрацьовувати художні твори про сім’ю.

IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1) Читання лічилки вчителем.

— З яким настроєм читається лічилка? (Весело, бадьоро)

2) Читання лічилки учнями.

Гра «Бджілки»

Напівголосне читання лічилки учнями, кожен — у своєму темпі.

— Від чиєго імені ведеться лічилка?

— Назвіть усіх членів сім’ї.

— Розгляньте малюнок. Кого бракує? Чому?

3) Читання лічилки.

Гра «Дощик»

Діти читають хором:

 • Накрапає дощ (тихо);

 • дощ пускається сильніше (голосніше);

 • злива (голосно);

 • дощ перестав (читання припиняється).

Фізкультхвилинка

 1 Опрацювання лічилки Варвари Гринько «Сім»

Чух-чух! Чух-чух!

А надворі дощик вщух.

До веселочки ручки здіймемо, Танцювати хутчіш почнемо. Чок-чок! Чок-чок!

То носок, то каблучок.

У долоньки плескать будемо, Зранку втому ми забудемо. Танцювали-відпочили. Працювати захотіли.

 2 Опрацювання оповідання Степана Олійника «Таня усміхається»

1) Робота над заголовком.

— Прочитайте назву оповідання. Як ви вважаєте, про що розповідатиметься у цьому творі?

2) Читання твору вчителем.

— Яка радісна подія сталася у родині Тимка?

3) Словникова робота.

Читання «пірамідок» слів

РА . ДІСТЬКОЛИ . СКА

ПО . КАЗУЄУСМІ . ХАЄТЬСЯ

ПШЕ . НИЦЮ ЗАКРИ.ЧАВ

ПОЦІ . ЛУВАВНЕМОВ. БИ

4) Повторне читання оповідання учнями (мовчки).

— Як назвали Тимкову сестричку?

5) Аналіз змісту твору з елементами вибіркового читання.

— У якому класі навчався Тимко?

— Як мама турбується про маленьку донечку?

— Як Тимко намагається привернути увагу сестрички?

— Хто першим побачив усмішку маляти?

— Як Тимко відреагував на усмішку?

— Що сказала мама?

— Де працював тато?

— Хто йому повідомив радісну новину?

— Який настрій після цього запанував у полі?

6) Вправи на розвиток читацьких навичок.

а) Гра «Чи є в оповіданні такі речення?».

 • Тимкові хочеться, щоб Таня подивилася на нього. (Так)

 • Біжить Тимко, рукою махає. (Ні)

 • Він усміхнувся, обняв і поцілував сина. (Ні)

б) Гра «Дослідники».

У скількох реченнях ужито слово усміхається?

в) Гра «Диктор телебачення».

Учень читає текст, періодично відриваючи погляд, щоб подивитися на глядачів.

г) Гра «Земля — небо».

За командою «земля» діти нахиляються до книжки і читають текст. За командою «небо» — піднімають очі вгору, прибираючи вказівки від тексту. Знову лунає команда «земля» — учні очима знаходять, де вони закінчили читати.

V. Підсумок уроку

— Що сподобалося вам на сьогоднішньому уроці?

— Що спільного між оповіданням Степана Олійника «Таня усміхається» і лічилкою Варвари Гринько «Сім»?

— Які стосунки мають панувати у родині?

VI. Домашнє завдання

Стисло переказувати оповідання.

Категорія: Читання | Додав: SYLER (08.01.2014)
Переглядів: 2988 | Рейтинг: 0.0/0
Створення макета предмета для казкового персонажа
Ми і природа. Поняття про навколишнє природне середовище. Взаємодія людини і ...
Об’ємні вироби із природних матеріалів. Виготовлення іграшок із горіхів
Узагальнюючий урок із теми «Рукотворна краса». Колективна робота «Сонячні кві...
Елементарне поняття про архітектуру як вид мистецтва. Практична робота «Місто...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]