Урок 29 Тема: Рідна домівка, рідна сім'я — тут виростає доля моя. В. Гринько «Сім» (лічилка). С. Олійник «Таня усміхається»Мета: удосконалювати навички виразного читання; продовжити роботу над образними висловами; формувати оцінні судження; розвивати вміння чітко визначати головну думку твору; виховувати любов і пошану до батьків. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка Вдень в дуплі сидить сова, Навіть дзьоб не висува, А вночі вона полює, Совенят малих годує. — Мамо, вдень чого сова Навіть дзьоб не висува? — Дуже кепсько бачить вдень, То сидить, анітелень. — І чого ота сова Навіть дзьоб не висува? 1) Читання «луною» за вчителем. 2) Гра «Актори». — Прочитайте потішку здивовано; злякано. — Прочитайте скоромовку повільно; швидко; дуже швидко. — Прочитайте радісно; сумно; сердито. — Як плаче немовля? (У-а) — Як мама колише дитину? (А-а) 1 Робота над потішкою 2 Робота над скоромовкою Рак татусь приніс з крамниці Раченятам годівниці. — Як тато забиває цвях? (Тук-тук) — Як каже бабуся внукові замазурі? (А-я, я-й) — Як сопе дідусь, коли заснув, читаючи газету? III. Повідомлення теми і мети уроку — Розгадайте ребус. — Сьогодні ми продовжимо опрацьовувати художні твори про сім’ю. IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1) Читання лічилки вчителем. — З яким настроєм читається лічилка? (Весело, бадьоро) 2) Читання лічилки учнями. Гра «Бджілки» Напівголосне читання лічилки учнями, кожен — у своєму темпі. — Від чиєго імені ведеться лічилка? — Назвіть усіх членів сім’ї. — Розгляньте малюнок. Кого бракує? Чому? 3) Читання лічилки. Гра «Дощик» Діти читають хором: • Накрапає дощ (тихо); • дощ пускається сильніше (голосніше); • злива (голосно); • дощ перестав (читання припиняється). Фізкультхвилинка 1 Опрацювання лічилки Варвари Гринько «Сім» Чух-чух! Чух-чух! А надворі дощик вщух. До веселочки ручки здіймемо, Танцювати хутчіш почнемо. Чок-чок! Чок-чок! То носок, то каблучок. У долоньки плескать будемо, Зранку втому ми забудемо. Танцювали-відпочили. Працювати захотіли. 2 Опрацювання оповідання Степана Олійника «Таня усміхається» 1) Робота над заголовком. — Прочитайте назву оповідання. Як ви вважаєте, про що розповідатиметься у цьому творі? 2) Читання твору вчителем. — Яка радісна подія сталася у родині Тимка? 3) Словникова робота. Читання «пірамідок» слів РА . ДІСТЬКОЛИ . СКА ПО . КАЗУЄУСМІ . ХАЄТЬСЯ ПШЕ . НИЦЮ ЗАКРИ.ЧАВ ПОЦІ . ЛУВАВНЕМОВ. БИ 4) Повторне читання оповідання учнями (мовчки). — Як назвали Тимкову сестричку? 5) Аналіз змісту твору з елементами вибіркового читання. — У якому класі навчався Тимко? — Як мама турбується про маленьку донечку? — Як Тимко намагається привернути увагу сестрички? — Хто першим побачив усмішку маляти? — Як Тимко відреагував на усмішку? — Що сказала мама? — Де працював тато? — Хто йому повідомив радісну новину? — Який настрій після цього запанував у полі? 6) Вправи на розвиток читацьких навичок. а) Гра «Чи є в оповіданні такі речення?». • Тимкові хочеться, щоб Таня подивилася на нього. (Так) • Біжить Тимко, рукою махає. (Ні) • Він усміхнувся, обняв і поцілував сина. (Ні) б) Гра «Дослідники». У скількох реченнях ужито слово усміхається? в) Гра «Диктор телебачення». Учень читає текст, періодично відриваючи погляд, щоб подивитися на глядачів. г) Гра «Земля — небо». За командою «земля» діти нахиляються до книжки і читають текст. За командою «небо» — піднімають очі вгору, прибираючи вказівки від тексту. Знову лунає команда «земля» — учні очима знаходять, де вони закінчили читати. V. Підсумок уроку — Що сподобалося вам на сьогоднішньому уроці? — Що спільного між оповіданням Степана Олійника «Таня усміхається» і лічилкою Варвари Гринько «Сім»? — Які стосунки мають панувати у родині? VI. Домашнє завдання Стисло переказувати оповідання. | |
| |
Переглядів: 2988 | |
Створення макета предмета для казкового персонажа |
Ми і природа. Поняття про навколишнє природне середовище. Взаємодія людини і ... |
Об’ємні вироби із природних матеріалів. Виготовлення іграшок із горіхів |
Узагальнюючий урок із теми «Рукотворна краса». Колективна робота «Сонячні кві... |
Елементарне поняття про архітектуру як вид мистецтва. Практична робота «Місто... |
Всього коментарів: 0 | |