Урок 25 Тема: Де сила не зможе, там розум допоможе. «Цап та Баран» (українська народна казка)Мета: вчити учнів свідомо і виразно читати казки; розвивати вміння виділяти в тексті дійових осіб, давати їм характеристику; виховувати почуття дружби, взаємодопомоги. Хід Уроку I.Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1 Гра «Читай по складах» Для контролю глибокого, але короткого дихання під час вимовляння коротких складів чи слів: секундний видих-вдих на «раз» — пауза, «два» — видих під час вимови складів і слів, надрукованих на дошці: Ба-ран, ба-ра-нець, ба-ран-чик, ца-пок, вов-чик. 2 Вправа «Голосно — тихо» (вправляння у змінюванні сили голосу і темпу вимовляння) Учитель підіймає указку вгору — діти промовляють слова скоромовки голосно, з поступовим підсиленням; поволі опускає —говорять зі зниженням сили голосу. Наварили смакоти — Будем їсти я і ти. А со-рро-ки І во-рро-ни Будуть їсти макарони! III. Повідомлення теми і мети уроку — Як ви гадаєте, що починається такими словами: «Жили собі дід та баба.», «Були собі.»? (Казки) — Які ще зачини казок пам’ятаєте? — Які казки є найдавнішими? — Сьогодні ми продовжимо читати казки про тварин. Про одну з них послухайте вірш Грицька Бойка. БАРАНЕЦЬ Ви послухайте, малята! Казка ця Про одного молодого баранця. Був в кошарі у отарі баранець. На узліссі він одбився від овець. Загулявся і подався напрямки! — Тупу-тупу, ноженята до ріки! Він із річки пив водичку й з усіх ніг Сам, раденький, що дурненький, — В ліс побіг. В темнім лісі заблудився баранець. — Як добратись до кошари, до овець?! — А назустріч баранцеві Мчать вовки, Очі світяться І клацають клики. Повернув він і подався навтьоки! А назустріч баранцеві ще вовки. Що робити? Зупинився баранець. Тільки казочці, малята, не кінець. Я тоді писав у лісі книжку цю І відкрив одну сторінку баранцю. В цьому вірші він сховався залюбки. Ви спитаєте у мене: — Де ж вовки? — Перегризлися від злості й на траві Розпластались Всі чотири Неживі. — Чи сподобався вам віршик? — Яким був баранець? — Чому він потрапив у халепу? — Назву наступного героя переплутав вітерець-пустунець. ПЦА (ЦАП) IV.Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Читання казки «Цап та Баран» учителем — Хто автор казки? (Народ) — Чим сподобалася вам казка? 2 Словникова робота Читання слів «луною» за вчителем: проженімо, компанією, ворожбит, відсіля. «Довідкове бюро» Відсіля — звідси. П’ятами накивати — швидко втекти. Курінь — легка будівля, сторожка. Прибрались — тут: пішли геть. Ворожити — тут: передбачати, вгадувати. Ворожбит — тут: той, хто ворожить. 3 Самостійне читання казки учнями — Чому чоловік та жінка вигнали Цапа й Барана? Читання казки вголос «ланцюжком» до слів «Приходять туди, аж вовки кашу варять». Далі учні читають методом «Незнайко». 4 Аналіз казки з елементами вибіркового читання — Що зробили Цап та Баран, коли хазяї вигнали їх з двору? — Що вони побачили посеред поля? — Що робили вовки? — Як Цап та Баран обхитрили хижаків? — Як вовки хотіли врятуватися? — Прочитайте зачин казки; кінцівку. 5 Гра «Закінчіть речення» • А збирайтеся, Цапе й Баране,. • Ох, тут уже вовки. • Стали вовки думати-гадати. 6 Характеристика героїв казки Попрацюйте в групах! — На початку казки говориться, що Баран був дужий та несміливий, а Цап — сміливий, та недужий. Які ще риси характеру виявили ці герої? 7 Читання казки за особами — Скільки дійових осіб у казці? 8 Гра «Ти — мені, я — тобі» — Придумайте запитання за змістом казки, поставте їх однокласникам. V. Підсумок уроку — Чи сподобався вам урок? — Чого вчить нас казка «Цап та Баран»? VI. Домашнє завдання Читати казку. Вміти переказувати її за малюнками підручника. | |
| |
Переглядів: 5142 | |
Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток просторової уяви. Комп’ютерна пі... |
Тематичне ліплення за малюнком і власним задумом. Створення композиції за мот... |
П. Глазовий «Як Сергійко вчив клоуна Бобу складати вірші» |
Казка «Сильніше за силу». Прислів'я. Підсумок з теми |
Створення художнього декоративного образу. Практична робота «Чарівний птах» |
Всього коментарів: 0 | |