Тематичне ліплення за малюнком і власним задумом. Створення композиції за мотивами української народної казки «колобок»
Урок 55

Тема. Тематичне ліплення за малюнком і власним задумом. Створення композиції за мотивами української народної казки «колобок»

Мета: закріпити знання учнів про пластилін та його властивості; вчи-ти учнів створювати композиції за малюнком; розвивати естетичні смаки, мовлення учнів; стежити за правилами особистої гігієни під час роботи з пластиліном.

Матеріали й інструменти: сюжетний малюнок, пластилін, підставки, інструменти для різання пластиліну, програвач.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу і підготовка до уроку

ІІ. Актуалізація знань

Повторення матеріалу про пластилін та його властивості.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Учитель

Відкладіть усі ви справи,

Балачки, пусті забави,

Зручно сядьте, ви, будь ласка,

Бо прийшла у гості казка.

Казок чимало є на світі,

І веселих, і сумних.

Хіба зможемо прожити ми без них?

Казка стукає у двері,

Привітаємо її,

І, що б там не говорили,

Ми пізнаємо її.

— Сьогодні ми будемо працювати з пластиліном, створювати казкові сю-жети. Будьте уважні і відгадайте, герої якої казки прийдуть до нас на урок.

А тепер гарненько, діти,

Поміркуємо хвилину,

Що ми будемо ліпити

На уроці з пластиліну.

Швидше той про це узнає,

Хто кмітливий в кожній справі,

Хто найпершим відгадає

Мої загадки цікаві.

Учитель загадує загадки про колобка, зайця, вовка, ведмедя, лисицю.

Довгі вуха, куций хвіст,

Невеличкий сам на зріст.

Я веселий побігайчик

І звусь я, діти,... (зайчик).

Колобка я з’їла,

До зайчика в хатку сіла,

Вовкові сестричка,

А зовуть мене... (лисичка).

Хоч у нього шуба є,

Та, як холод настає,

Він не їсть тоді, не п’є

І не ходить, не гуляє,

А у лігво спать лягає. (Ведмідь)

V. Слухання казки «колобок» на платівці

Вибір учнями сюжету для роботи та елементів для створення компози-ції: дерева, квіти, пеньок, колобок, звірята.

VI. Правила роботи з пластиліном

Учитель

Щоб зліпити з пластиліну

Огірок або морквину,

Треба ще поміркувати,

Який колір добирати.

На шматочки поділити,

У руках його зігріти,

Розім’яти, розкачати

І ліпити розпочати.

Діти вибирають пластилін за кольором.

VII. Фізкультхвилинка

Діти беруть у руки шматочки пластиліну і проказують:

Пластилін я вибираю,

Грію в пальчиках, стискаю,—

У долоньках, у теплі

Розм’якає пластилін.

Зліплю глека, зліплю миску

Для лелеки і для лиски.

Дам сусідам цю посуду,

І вони радіти будуть.

VIII. Хвилинка уваги

— Діти, чи уважно ви слухали віршика? Про героїв якої казки йдеться у ньому? («Лисиця і журавель»)

ІХ. Практична робота

Роботу можна виконувати диференційовано:

• самостійно;

• в парах;

• колективно.

Х. Виставка робіт

Інсценізація тих фрагментів, що зображено учнями в композиціях.

Зустріч Колобка із:

• зайчиком;

• вовком;

• ведмедем;

• лисицею.

ХІ. Підсумок уроку

— Чи сподобалася вам зустріч із казкою?

— Спробуйте вдома скласти казку «Колобок», змінивши її кінцівку на щасливу.

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (03.08.2013)
Переглядів: 6802 | Рейтинг: 0.0/0
Жива і нежива природа. Що належить до природи
Текстильні матеріали. Загальні поняття про прядиво, нитки, тканини та ткацтво
Догляд за одягом та взуттям. Послідовність дій під час зав’язування шнурків н...
Розкрій тканини. Виготовлення спіднички прямолінійної форми для ляльки
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 20
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]