Тематичне ліплення за малюнком і власним задумом. Створення композиції за мотивами української народної казки «колобок»
Урок 55

Тема. Тематичне ліплення за малюнком і власним задумом. Створення композиції за мотивами української народної казки «колобок»

Мета: закріпити знання учнів про пластилін та його властивості; вчи-ти учнів створювати композиції за малюнком; розвивати естетичні смаки, мовлення учнів; стежити за правилами особистої гігієни під час роботи з пластиліном.

Матеріали й інструменти: сюжетний малюнок, пластилін, підставки, інструменти для різання пластиліну, програвач.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу і підготовка до уроку

ІІ. Актуалізація знань

Повторення матеріалу про пластилін та його властивості.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Учитель

Відкладіть усі ви справи,

Балачки, пусті забави,

Зручно сядьте, ви, будь ласка,

Бо прийшла у гості казка.

Казок чимало є на світі,

І веселих, і сумних.

Хіба зможемо прожити ми без них?

Казка стукає у двері,

Привітаємо її,

І, що б там не говорили,

Ми пізнаємо її.

— Сьогодні ми будемо працювати з пластиліном, створювати казкові сю-жети. Будьте уважні і відгадайте, герої якої казки прийдуть до нас на урок.

А тепер гарненько, діти,

Поміркуємо хвилину,

Що ми будемо ліпити

На уроці з пластиліну.

Швидше той про це узнає,

Хто кмітливий в кожній справі,

Хто найпершим відгадає

Мої загадки цікаві.

Учитель загадує загадки про колобка, зайця, вовка, ведмедя, лисицю.

Довгі вуха, куций хвіст,

Невеличкий сам на зріст.

Я веселий побігайчик

І звусь я, діти,... (зайчик).

Колобка я з’їла,

До зайчика в хатку сіла,

Вовкові сестричка,

А зовуть мене... (лисичка).

Хоч у нього шуба є,

Та, як холод настає,

Він не їсть тоді, не п’є

І не ходить, не гуляє,

А у лігво спать лягає. (Ведмідь)

V. Слухання казки «колобок» на платівці

Вибір учнями сюжету для роботи та елементів для створення компози-ції: дерева, квіти, пеньок, колобок, звірята.

VI. Правила роботи з пластиліном

Учитель

Щоб зліпити з пластиліну

Огірок або морквину,

Треба ще поміркувати,

Який колір добирати.

На шматочки поділити,

У руках його зігріти,

Розім’яти, розкачати

І ліпити розпочати.

Діти вибирають пластилін за кольором.

VII. Фізкультхвилинка

Діти беруть у руки шматочки пластиліну і проказують:

Пластилін я вибираю,

Грію в пальчиках, стискаю,—

У долоньках, у теплі

Розм’якає пластилін.

Зліплю глека, зліплю миску

Для лелеки і для лиски.

Дам сусідам цю посуду,

І вони радіти будуть.

VIII. Хвилинка уваги

— Діти, чи уважно ви слухали віршика? Про героїв якої казки йдеться у ньому? («Лисиця і журавель»)

ІХ. Практична робота

Роботу можна виконувати диференційовано:

• самостійно;

• в парах;

• колективно.

Х. Виставка робіт

Інсценізація тих фрагментів, що зображено учнями в композиціях.

Зустріч Колобка із:

• зайчиком;

• вовком;

• ведмедем;

• лисицею.

ХІ. Підсумок уроку

— Чи сподобалася вам зустріч із казкою?

— Спробуйте вдома скласти казку «Колобок», змінивши її кінцівку на щасливу.

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (03.08.2013)
Переглядів: 6622 | Рейтинг: 0.0/0
Колискові пісні, записані поетом М. Сингаївським: «Ой люлі, ой люлі...», «Тих...
Культура спілкування. Словник мовленнєвого етикету
Екскурсія до краєзнавчого музею, шкільного «живого куточка», зоопарку (на виб...
Охайність й особиста гігієна першокласників: як пра­вильно вмиватися, купатис...
Про доброту і милосердя. Ніхто не має права ображати людину
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]