УРОК 5 Немає сили, сильнішої за розум. Тема. Казка «Сильніше за силу». Прислів'я. Підсумок з темиМета: учити захоплюватись силою розуму; розвивати допитливість і кмітливість, уміння оцінювати ситуацію; розвивати в учнів уміння читати в особах, дотримуватись правильного інтонування речень, опираючись на вказівки автора; виховувати повагу до співрозмовника, чемність. Обладнання: малюнки і маски кота та горобця, таблиця складів М. Зайцева (додаток 2), картки для тестового опитування, «сходинки» слів. Хід уроку І. Актуалізація опорних знань 1. Відгадування загадок. У ч и т е л ь . Сьогодні до нас на урок завітали незвичайні гості. А побачите ви їх тоді, коли відгадаєте загадки. 1) Хто без мила і води умивається завжди. (Котик). (Коли діти відгадають, учитель вивішує малюнок кота). 2) Я ловлю комах, жуків, їм біленьких черв'яків. В теплий край я не літаю: Під стріхою хату маю. «Цвірінь» — сів я на хлівець, А звуть мене ... (горобець). (Учитель вставляє малюнок горобця). — А ви чули колись, як співає горобець? — Так, він не співає, а лише цвірінькає на всі боки: «ець», «ель», ніби усім хоче нагадати, що давньослов'янська назва «горобець» походить від того звука, який він залюбки відтворює. 2. Завдання учням. 1) Гра «Знайди слово». У ч и т е л ь . Допоможіть котику знайти в оповіданні слова про нього, в яких не має звука [к]. Якщо почуєте таке слово, то плесніть у долоньки. (Така вправа вчить дітей аналізувати фонетичний склад слів з голосу. При потребі вчитель читає текст удруге, повільніше, ніж у звичайному розмовному темпі). Кошенятко Кук знайшло кісточку. Кісточка кошеняткові сподобалась. Тут почала качка Кутя: «Кісточка красива, а картопля — краща». (Знайшло, сподобалась, почала, тут, а). 2) Скоромовка. (Учні промовляють за учителем скоромовку із наростаючим темпом.) Летів горобчик, сів на стовпчик, прибіг хлопчик — утік горобчик. 3. Опитування за таблицею складів (підручник, 281). II. Мотивація навчальної діяльності Слово вчителя з елементами бесіди. — Чи бачили ви колись, щоб кіт і горобець товаришували? — Чому вони не дружать? — Хто з них сильніший? — Сьогодні ми прочитаємо казку, героями якої є наші гості: кіт і горобець. — Прочитайте назву казки («Сильніше за силу»). III. Опрацювання нового матеріалу 1. Робота з текстом. 1) Слухання казки «Сильніше за силу». 2) Перевірка первинного сприймання. Тест «Що із двох правильне?» Тест можна проводити за допомогою індивідуальних карток. Там діти підкреслюють олівцем правильну відповідь чи обводять букви. Або учитель читає завдання, а діти записують тільки номер запитання і букву. 1. Цей твір є ... а) казкою; б) оповіданням. 2. Хто головні дійові особи? а) кіт і півник; б) горобець і кіт. 3. Чи з'їв кіт горобця? а) так; б) ні. 2. Словникова робота. сила знай стану заліз стріха застрибав спіймав здивувався спритний знадобитися (Над кожним стовпчиком слів учитель прикріплює малюнки горобця і кота). У ч и т е л ь . Горобець хоче злетіти зі стріхи вниз. Прочитаємо «сходинки» слів, допоможемо опуститися пташці. (Після прочитання слів малюнок горобчика перечепити вниз під стовпчиком). А котик з горобця очей не зводить і теж опускається вниз по «східцях»-словах. (Читання слів другого стовпчика). Піднімемо горобчика в небо, а кота — за ним на стріху. (Читання стовпчиків знизу вгору). 3. Фізкультхвилинка. Раз — підняти руки вгору, Два — нагнутися додолу. Не згинайте, діти, ноги, Як торкаєтесь підлоги. Три, чотири — прямо стати, Будем знову починати. 4. Самостійна робота. Самостійне читання казки учнями. Учні готуються закінчити речення, записане на дошці: Сильніше за силу... 5. Бесіда за змістом твору з елементами вибіркового читання. — Де кіт зловив горобчика? Прочитайте, про що попросив горобчик кота. — Що на це відповів кіт? — Які слова підказують нам, що є сильніше за силу? Доведіть це словами казки. — Прочитайте про хитринку горобця. Чи проявив себе кіт розумним? Доведіть. — Як ви думаєте, чи зрозумів кіт, що на світі сильніше за силу? — Скажіть коту речення, яке він не почув до кінця. Виберіть із дошки те слово, яке, на вашу думку, крикнув горобець: Сильніше за силу... (хитрість, спритність, розум). — Як по іншому можна назвати казку? 6. Читання казки в особах. У ч и т е л ь . У тексті є слова, які підказують, як треба правильно читати, щоб передати голосом самовпевненість кота і розсудливість горобця. Ось вони виписані на дошці. (Відкривається дошка зі словами.) КНУВФИР П.. .ПР.. .С.. .В ВУВАВЗДИСЯ З...П...Р...Ч...В ЧАВКРИЗА КР.. .КН.. .В У ч и т е л ь . Але що це? Біля першого стовпчика котик ішов, хвостом махнув — та й наплутав букви всі. Кого ж стосуються ці слова? Ти ж хутенько їх збери. І як правильно розставиш — Слова-підказки прочитаєш. А в другому стовпчику горобчик «склював» букви, що позначають голосні звуки. Відновіть і ці слова. Чиї вони? IV. Підбиття підсумків уроку Робота з підручником. Робота над прислів'ями (підручник, с. 16). У ч и т е л ь . Роз'єднавши слова, ви зможете прочитати прислів'я. Чи підходять вони до казки? Підсумок із теми проводиться за завданнями і запитаннями підручника («Чи уважно ти читав», с. 16). Діти читають і дають повні відповіді. V. Домашнє завдання 1) Читати казку. 2) Зіграти горобця і кота в конці. 3) Намалювати малюнок до казки. Сильніше за силу. | |
| |
Переглядів: 7135 | |
Розкроювання тканини. Виготовлення серветки з бахромою |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 11 |
Конструювання. Курочка Ряба |
Як росте і розвивається людина. Практична робота «Визначення росту і маси тіл... |
Симетричне вирізування. Виготовлення гірлянд-хороводів «Дерева» |
Всього коментарів: 0 | |