Урок 23 Тема: М'яко стеле, та твердо спати. «Вовк та козенята» (українська народна казка). Прислів'яМета: поглиблювати знання учнів про казку; розвивати навички діалогічного мовлення; вдосконалювати техніку читання учнів, використовуючи різні види роботи над текстом; збагачувати активний словниковий запас; вчити правильно висловлювати свої думки; виховувати любов до мами, прагнення дослухатися до її порад. Хід Уроку I.Організаційний момент Пролунав дзвінок — Починаємо урок! Працюватимем старанно, Щоб почули у кінці, Що у нашім дружнім класі Діти — просто молодці! II. Мовленнєва розминка 1 Вправа «Водолаз» На рахунок 1-5 вдихаємо повітря, затримуємо дихання і повільно видихаємо. 2 Розчитування за складовою таблицею 3 Робота над скоромовкою Обережний хитрий лис До нори вечерю ніс. Біг додому лісом лис, Шелестів над лисом ліс. Читання напівголосно і повільно; голосно і швидко; весело; сердито. III. Перевірка домашнього завдання 1 Бесіда за прочитаним — Який новий розділ почали вивчати? — Які казки називаються народними? — Яку казку читали вдома? — Відгадайте загадки. Яка з них буде зайва? • Навіть в спеку, відчайдуха, Не скидає він кожуха. Взимку ж холоду боїться, Лізе до барлогу гріться. (Ведмідь) • Прийшла кума із довгим віником На бесіду із нашим півником, Схопила півня на обід Та й замела мітлою слід. (Лисиця) • Вона живе в болоті, Зелена, як трава. І цілий день нам чути З болота «ква-ква-ква». (Жаба) • Невеличка та сіренька В нірці мешкаю тихенько. Уночі по хаті — нир, Я шукаю сало й сир. (Миша) • В лісі тваринка живе полохлива, Добра, пухнаста та дуже ляклива. Вушка вона притискає свої, Шурхіт усякий лякає її. (Заєць) • Загорнулася в клубок Ціла купа голочок. Лис підбіг, голки понюхав. Потім довго носа чухав. (Їжак) — Кого з героїв казки не згадали? 2 Докладний переказ казки учнями 3 Робота над прислів'ями — Розкажіть прислів’я, поясніть його зміст. IV. Повідомлення теми і мети уроку — Ви чудово впоралися із завданням! Вправно розгадували загадки! Сьогодні в нас у гостях ще одна казка. Хто буде її героями, дізнаєтеся, відгадавши загадки. • Я пасуся на лужку В хутряному кожушку. Гострі ріжки: бе-бе-бе, — Налякаю я тебе! (Коза) • Засвітились серед ночі В темних хащах жовті очі. Наче лісу грізний дух — Гострі ікла, сірий смух. Полювати йде хижак, На весь ліс наводить жах. (Вовк) V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Читання казки «Вовк та козенята» вчителем — Чи сподобалася вам казка? 2 Словникова робота Читання «луною» за вчителем слів: козеняточка, відімкнітеся, відчинітеся, преміцно, тонесеньким. Гра «Знайдіть пару» Повернеться відімкніться відчиніться прийде 3 Читання казки учнями мовчки — Чому Коза залишила своїх діток удома самих? — Як слід читати казку? (Повільно, не поспішаючи) 4 Читання казки вголос «ланцюжком» — Яким перед вами постав Вовк? Коза? козенята? — Про кого можна так сказати? • Добра, любляча, дбайлива. • Злий, підступний. • Слухняні. Фізкультхвилинка Ось читати перестали і тепер всі дружно встали. Будем ми відпочивати, нумо вправи починати: Руки — вгору, руки — вниз і легесенько прогнись. Покрутились, повертілись, на хвилинку зупинились. Пострибали, пострибали, раз — присіли, другий — встали. Всі за парти посідали. Вчитись далі ми почали. 5 Вибіркове читання — Прочитайте ще раз мовчки пісеньку Кози і Вовка. Чим вони відрізняються? — Прочитайте зачин казки. Скільки було козенят? — Прочитайте кінцівку казки. За що Коза похвалила своїх діток? 6 Гра «Закінчіть речення» • Кожного дня ходила Коза. • Козенята почують матір і. • Вовк підслухав, як. • Чуємо, чуємо, — та. • Повернулася Коза додому і. VI. Підсумок уроку — Який розділ почали вивчати? — Яку казку читали на уроці? — Чого вчить нас ця казка? — Як слід ставитися до порад мами, щоб не потрапити в біду? VII. Домашнє завдання Читати казку «Вовк та козенята» за особами, переказувати казку. | |
| |
Переглядів: 2284 | |
В. Сухомлинський «Я хочу сказати своє слово». В. Скомаровський «Пісенька». В.... |
Безпека на відпочинку. Практична робота: моделювання правильних і неправильни... |
Купання у водоймах. Правила поведінки на воді |
Українська народна казка «Лисиця та їжак» |
Н. Забіла «Древній Київ», М. Познанська «Зацвіли каштани» |
Всього коментарів: 0 | |