Урок 11 Тема: Колискові пісеньки — перлинки української мови. М. Сингаївський «Колискова пісня, колискова...», «Ой люлі, ой люлі...», «Тиха нічка теплесенька...», «Ходить котик по горі» (колискові, записані М. Сингаївським)Мета: розширювати і поглиблювати знання дітей про красу і силу рідної мови; ознайомити учнів із колисковими піснями; вчити аналізувати прочитані твори; удосконалювати навички виразного читання; виховувати любов і повагу до народної творчості. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1 Читання «пірамідок» слів лю гу сі го С» І лі лі ли рі но ні ко спа чує чка тик ти 2 Розчитування за складовою таблицею 3 Розвиток фонетичного сприймання Гра «Хто що промовляє» Пригадайте, діти, вмить, Як пшениченька шумить: ш-ш-ш! як в гайку струмок дзвенить: джр! -джр! як бджола в саду бринить: дз! -дз! як шумлять у птаха крила: ш-ш-ш! В морі синьому вітрила: ш-ш-ш! Поміж листячком гуляє: ш-ш-ш! 4 4 Читання скоромовки «дощиком» У голубки-горлички туркотливе горличко. Горличка туркоче, горличка воркоче. III. Перевірка домашнього завдання Учні розповідають прислів’я про мову, які вивчили вдома. IV. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності — Любов до рідної мови починається ще з раннього дитинства. Мати, заколисуючи дитину, співає їй колискові пісні, і де, як не у колисковій пісні, відчувається краса рідного слова, яскравість і милозвучність мови! — Сьогодні на уроці ми ознайомимося з деякими колисковими піснями. V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Опрацювання вірша Миколи Сингаївського «Колискова пісня, колискова...» 1) Читання вірша вчителем. — З якою інтонацією читається вірш? (Спокійно, тихо, лагідно, розмірено) 2)Словникова робота. Солодка материна найперша колискова споришем чебрецем суничним м’ятою — Яку загальну назву можна дібрати до слів другого стовпчика? (Рослини) 3) Читання колискової учнями. — Чим пахне колискова? — Щоб краще відчути цей запах, давайте понюхаємо ці трави. (Учні нюхають пучечки засушених трав.) 4) Слухання колискової пісні. Бесіда за змістом прослуханого. — Яка мелодія у колискової? (Ніжна, ласкава) 2 Опрацювання колискової пісні «Ой люлі, ой люлі.» 1) Читання колискової учнем. — Чому саме гулі-голуби згадуються в колискових? 2) Повторне читання колискової. Добирання слів-рим. — Знайдіть опис голубів у колисковій. — Які пестливі слова вживаються у колисковій? Фізкультхвилинка 3 Опрацювання колискової «Тиха нічка теплесенька...» Мовчазне читання колискової учнями — Хто, крім мами, колише дитину? — Які слова — назви ознак уживаються в колисковій? — Доберіть пестливі слова до слів: дитина, тихо, спати, бабуся. 4 Опрацювання колискової «Ходить котик по горі.» Читання колискової сильним учнем — Хто приносить дітям сон? — Чому саме котик? Який він? — Що котик робить зі сном? — Де ходить котик? — Чому Марійці котик сон «так дає»? — Чи можна замінити ім’я у колисковій? Саме так і роблять мами, коли співають колискову. Кожна з них називає ім’я своєї дитини. VI. розвиток творчих здібностей учнів Гра «Відновіть вірш» На плакаті — текст колискової. Учні доповнюють його, потім дівчатка тихим ласкавим голосом її співають. Люлі, люлі, Прилетіли... (гулі) Та й сіли на люлі. Ой ви, гулі, не гудіть, Дитиночки не. (будіть). Колисочка. (хитається), Дитиночці дрімається. А-а-а. VII. Підсумок уроку — З яким видом народної творчості ви ознайомилися? — Хто співає колискову? Кому? — Яким голосом співають колискову? VIII. Домашнє завдання Вивчити напам’ять одну колискову (за вибором). | |
| |
Переглядів: 3865 | |
Робота з папером. Іграшки зі смужок. Котик |
Різноманітність тварин. Що дають тварини людям |
Незабаром літо. Спостереження за природою влітку |
Твоя квартира. Будь обережним |
«Бременські музиканти» (німецька народна казка). Продовження |
Всього коментарів: 0 | |