💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

У дитинстві вивчене, що на камені висічене. Д. Павличко «Школа». А.Качан «Загадка-добавлянка». Л. Глібов «Бачити — не бачить»

Урок 1

Тема: У дитинстві вивчене, що на камені висічене. Д. Павличко «Школа». А.Качан «Загадка-добавлянка». Л. Глібов «Бачити — не бачить». В. Фетисов «Хто чого вчиться»

Мета: ознайомити учнів з новим підручником, учити орієнтуватися в ньому; навчати учнів виразно читати вірші, інтонувати речення, аналізувати прочитане; формувати в школярів інтерес до навчання; прищеплювати любов до школи.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

Учитель

Навчальний рік почався, діти,

Всі зібрались на урок.

Тож дозвольте розпочати,

Кличе в подорож дзвінок.

II. Бесіда про літні враження школярів, прочитані книжки

Використання інтерактивної технології «Мікрофон»

III. Ознайомлення з новим підручником «Читанка»

 1 Бесіда. Вправи для розчитування

— У першому класі ви навчилися читати. Який підручник вам у цьому допоміг?

— Тож згадаймо уроки нашого Букварика!

Гра «Сонечко»

Гра «Спускаємося з "піраміди”»

Учні читають слова, намагаючись тримати очі на точці.

— Молодці! Ви добре пам’ятаєте все те, чого навчив вас Букварик.

У другому класі на уроках читання ми поринемо у чарівний світ художнього слова. Будемо читати багато чудових оповідань, віршів, казок, знайомитися з їх авторами. Допоможе нам у цьому новий підручник. як він називається, ми прочитаємо у виділеному стовпчику, коли розгадаємо кросворд.

Розгадування кросворда

1Ч

 

1) Книга, яка містить основні відомості у галузі певної науки і потрібна для навчання. (Підручник)

2) Друковане видання у вигляді скріплених разом і переплетених аркушів з яким-небудь текстом. (Книжка)

3) Той, хто навчає у школі. (Учитель)

4) Учні отримують у школі міцні... (знання).

5) Той, хто навчається у школі. (Учень)

6) Навчально-виховний загальноосвітній заклад, покликаний здійснювати навчання і виховання дітей. (Школа)

7) Приміщення для занять у школі. (Клас)

Колективне розглядання підручника

— Хто зображений на обкладинці?

— Чи впізнали ви, з яких казок завітали ці герої?

Ознайомлення зі структурою підручника

— Які відомості є на титульній сторінці?

— Де саме видана «Читанка»?

— Хто її автор?

— Чудові ілюстрації до підручника намалювали художники. Назвіть їх.

— Чи зрозумілі вам умовні позначення?

— Щоб легше було зорієнтуватися, в будь-якому підручнику є зміст. (Учні розглядають зміст підручника. Порівнюють його із малюнками форзаців. За завданням учителя знаходять твори. Зачитують назви розділів. Учитель читає напутнє слово.)

 2 Фізкультхвилинка

IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

— Як називається I розділ підручника?

— Про що йтиметься у творах цього розділу?

 1 Інтерактивна вправа «Ґронування»

На дошці — центральні слова.

Учитель пропонує учням назвати слова та фрази, що спадають їм на думку, із заданої теми; записує висловлені учнями слова та фрази навколо центрального слова.

— Школа стала для нас другою домівкою. Тут ми ростемо і мужніємо, стаємо розумними, здобуваємо знання й опановуємо рідну мову. Тому розділ поділено на дві частини. Назва першої — «Наче вулик, наша школа».

 2 Опрацювання вірша Дмитра Павличка «Школа»

1) Читання вірша вчителем.

— Чи сподобався вам вірш? Чому? Який він за настроєм?

2) Словникова робота.

Учні читають слова зверху вниз і навпаки.

— Чи всі слова зрозумілі?

— Прочитайте трискладові слова, слова з буквосполученнями дж, дз, слова з ь.

3)Читання вірша учнями. Вибіркове читання.

— Із чим автор порівнює школу? Чому?

— Із ким — дітей? Чому?

— Що ви знаєте про бджіл? Які вони?

— Про кого говорять «Трудиться, як бджілка»?

 3 Опрацювання «Загадки-добавлянки» Анатолія Качана

— Чому загадка має таку назву?

— Чи допомогла влучна рима відгадати загадку?

 4 Опрацювання загадки Леоніда Глібова «Бачити — не бачить»

1) Читання вчителем перших трьох строф загадки.

— Чи відгадали ви загадку відразу?

— Які рядки вірша вам допомогли це зробити?

2) Повторне читання-«гудіння» загадки учнями.

 5 Опрацювання вірша Володимира Фетисова «Хто чого вчиться»

1) Читання вірша вчителем.

2) Словникова робота.

3) Робота над виразним читанням вірша.

Гра «Я почну, а ти закінчуй»

Учитель читає вірш, не дочитуючи останнє слово кожного рядка, яке хором промовляють діти.

Гра «Оркестр»

Читання вірша індивідуально і хором.

V. Підсумок уроку

— Що нового дізналися на уроці?

— Чи сподобався вам урок?

— Що найбільше запам’яталося?

 Рій

 мрій

 вмить

 довкола

 бджоли

 сміються

 здається

 задзвенить

VI. Домашнє завдання

Загадати опрацьовані загадки батькам.

Категорія: Читання | Додав: SYLER (08.01.2014)
Переглядів: 2180 | Рейтинг: 0.0/0
Професії батьків. Усі професії потрібні. Вшанування праці
Охорона водойм
Тварини весною. Зустрічаємо птахів
Д. Павличко «Квітка», В. Кухалашвілі «Як побачити вітер?». В. Лучук «Сіла хма...
Українська народна казка «Колосок»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]