Урок 7 Тема. Народна казка. «Як гукнеш, так і відгукнеться» (ефіопська казка) Мета: ознайомити учнів з ефіопською казкою; вчити пояснювати й обґрунтовувати вчинки героїв та їх мотиви; з'ясовувати своє та авторське ставлення до них; розуміти зміст прислів'їв та приказок, пояснювати, у якій життєвій ситуації доцільно вживати кожне з них; виховувати інтерес до читання. Обладнання: мапа світу; картки для словникової роботи; підручник; робочий зошит. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань (робота в зошиті) — Прочитайте визначення прислів’я та приказки на кульках. — Чим прислів’я відрізняється від приказки? III. Повідомлення теми й завдань уроку — Соціально-побутові казки вважаються «наймолодшими» серед казок, вони складалися тоді, коли суспільство поділилося на багатих і бідних. У них здебільшого немає фантастичних перетворень, чарівної вигадки, найчастіше йдеться про реальне життя. Ці казки «населені» звичайними людьми, їхні герої — бідні селяни, ремісники, наймити, солдати — з одного боку і вельможі, пани, багаті хазяї, купці — з іншого. У соціально-побутових казках світу найяскравіше і найповніше утілено протест проти несправедливості . Сьогодні я пропоную вашій увазі ефіопську народну казку «Як гукнеш, так і відгукнеться». Послухавши її, спробуйте обґрунтувати вчинки героїв та їх мотиви; своє ставлення до них. • Чому? • Що спонукало? • Які наслідки? IV. Робота над новим матеріалом 1 Первинне ознайомлення зі змістом казки 2 Словникова робота Складканатомість прибуткипівбудинку скарбпівосла зазіхаєпостановив навколішкизавадити — Знайдіть у тексті синоніми до слів сумний, радісний. — Доберіть синоніми до слів натомість, завадити. Зверніть увагу на написання слів півбудинку, півосла, навко- — Назвіть головних героїв казки. — Визначте тип персонажів (позитивний, негативний). — Розкажіть про спільне життя братів. — Що допомагало їм у скруті? — Поміркуйте, чому багатий брат став таким жорстоким. Чи міг він учинити по-іншому? — Чому жадібність спалахнула в серці одного з братів? Під-твердьте свою думку текстом казки. — Що ж призвело до зміни стосунків між братами? — Чи справедливим був суддя? Підтверджуйте свою думку текстом казки. — Як мудрий чоловік провчив свого жаднючого брата? Перекажіть. — Знайдіть у казці прислів’я, поясніть їх значення і запам’ятайте. • Якщо кинеш камінь угору, він упаде тобі на голову. • Якщо зазіхнеш на чуже, втратиш своє. • Якщо задумаєш зле діло, воно принесе спочатку нещастя іншому, а потім іще більше нещастя тобі самому. — Доберіть характеристики літературним героям. — Поясніть назву казки. 4 Робота над прислів'ями • Хто як сіє, так і жне. (Угорське) • Людина із жадібним серцем схожа на змію, що хоче проковтнути слона. (Китайське) • Хоч як гадюку перевертай, однаково залишиться гадюкою. (Литовське) • Хто на чуже зазіхає, своє втрачає. (Африканське) лішки V. Підсумок уроку — Доведіть, що наведені прислів’я характеризують багатого брата. | |
| |
Переглядів: 2277 | |
Стібки і шви. ручні стібки. Шов «уперед голку» та його застосування |
Заготівля і зберігання природного матеріалу. |
Елементарне поняття про будову людської фігури, її складових частин. Практичн... |
Оздоблення серветки ручним швом «уперед голку» |
На уроці образотворчого мистецтва. Побудова і записування речень, що передают... |
Всього коментарів: 0 | |