Народна казка. «Як гукнеш, так і відгукнеться» (ефіопська казка)

Урок 7

Тема. Народна казка. «Як гукнеш, так і відгукнеться» (ефіопська казка)

Мета: ознайомити учнів з ефіопською казкою; вчити пояснювати й обґрунтовувати вчинки героїв та їх мотиви; з'ясовувати своє та авторське ставлення до них; розуміти зміст прислів'їв та приказок, пояснювати, у якій життєвій ситуації доцільно вживати кожне з них; виховувати інтерес до читання.

Обладнання: мапа світу; картки для словникової роботи; підручник; робочий зошит.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань (робота в зошиті)

— Прочитайте визначення прислів’я та приказки на кульках.

— Чим прислів’я відрізняється від приказки?

III. Повідомлення теми й завдань уроку

— Соціально-побутові казки вважаються «наймолодшими» серед казок, вони складалися тоді, коли суспільство поділилося на багатих і бідних. У них здебільшого немає фантастичних перетворень, чарівної вигадки, найчастіше йдеться про реальне життя. Ці казки «населені» звичайними людьми, їхні герої — бідні селяни, ремісники, наймити, солдати — з одного боку і вельможі, пани, багаті хазяї, купці — з іншого. У соціально-побутових казках світу найяскравіше і найповніше утілено протест проти несправедливості .

Сьогодні я пропоную вашій увазі ефіопську народну казку «Як гукнеш, так і відгукнеться».

Послухавши її, спробуйте обґрунтувати вчинки героїв та їх мотиви; своє ставлення до них.

 • Чому?

 • Що спонукало?

 • Які наслідки?

IV. Робота над новим матеріалом

 1 Первинне ознайомлення зі змістом казки

 2 Словникова робота

Складканатомість

прибуткипівбудинку

скарбпівосла

зазіхаєпостановив

навколішкизавадити

 — Знайдіть у тексті синоніми до слів сумний, радісний.

 — Доберіть синоніми до слів натомість, завадити.

 Зверніть увагу на написання слів півбудинку, півосла, навко-

— Назвіть головних героїв казки.

— Визначте тип персонажів (позитивний, негативний).

— Розкажіть про спільне життя братів.

— Що допомагало їм у скруті?

— Поміркуйте, чому багатий брат став таким жорстоким. Чи міг він учинити по-іншому?

— Чому жадібність спалахнула в серці одного з братів? Під-твердьте свою думку текстом казки.

— Що ж призвело до зміни стосунків між братами?

— Чи справедливим був суддя? Підтверджуйте свою думку текстом казки.

— Як мудрий чоловік провчив свого жаднючого брата? Перекажіть.

— Знайдіть у казці прислів’я, поясніть їх значення і запам’ятайте.

  • Якщо кинеш камінь угору, він упаде тобі на голову.

  • Якщо зазіхнеш на чуже, втратиш своє.

  • Якщо задумаєш зле діло, воно принесе спочатку нещастя іншому, а потім іще більше нещастя тобі самому.

— Доберіть характеристики літературним героям.

— Поясніть назву казки.

 4 Робота над прислів'ями

  • Хто як сіє, так і жне. (Угорське)

  • Людина із жадібним серцем схожа на змію, що хоче проковтнути слона. (Китайське)

  • Хоч як гадюку перевертай, однаково залишиться гадюкою. (Литовське)

  • Хто на чуже зазіхає, своє втрачає. (Африканське)

лішки

V. Підсумок уроку

— Доведіть, що наведені прислів’я характеризують багатого брата.

Категорія: Зарубіжна література | Додав: SYLER (08.05.2014)
Переглядів: 2309 | Рейтинг: 0.0/0
Вправи і задачі на засвоєння таблиць додавання і віднімання числа 3
Догляд за одягом та взуттям. Послідовність дій під час зав’язування шнурків н...
Гори України
Г. Демченко «Калинка». Загадки
Вправи та задачі на засвоєння таблиці множення числа 5. Розв’язання простих з...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]