Урок 6 Тема. Народна казка. «Вишивальниця птахів» (грецька казка) Мета: ознайомити учнів із грецькою казкою; розвивати вміння самостійно визначати головних і другорядних персонажів твору, встановлювати тип персонажа (позитивний негативний), пояснювати й обґрунтовувати вчинки героїв та їх мотиви, висловлювати до них своє та авторське ставлення; виховувати інтерес до читання. Обладнання: мапа світу; підручник; робочий зошит. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань — Поясніть зміст прислів’їв та приказок. • Вік живи, вік учись. • За двома зайцями. • Сім п’ятниць на тиждень. • Йому слово, а він — сто. • Друга пізнають у біді. • За добро і тобі добром віддячать. • Риба шукає глибини, а людина — доброти. (Литовське прислів’я) • Добре діло без віддяки не залишиться. (Французьке прислів’я) • Добро завжди вчасне. (Ірландське прислів’я) III. Повідомлення теми й завдань уроку — Розмаїття казок народів нашої планети — це свідчення невмирущої мудрості й краси людства. Мандрують казки не однією країною, мандрують вони усім світом і переконують, що людей світу єднають одні й ті самі моральні цінності. Чи ж не тому в казках народів світу так багато подібного, хоча водночас чимало й своєрідного? IV. Робота над новим матеріалом 1 Первинне ознайомлення зі змістом казки 2 Обговорення прочитаного — Назвіть головного героя казки. — Яким ви його уявляєте? — За що люди полюбили Моналіса? — Що залишилося Моналісу у спадок від батьків? — Прочитайте у тексті рядки, де йдеться про те, як Моналіс урятував вовчицю. — Про що свідчить його вчинок? — Як скрипаль потрапив у чудовий палац і познайомився з прекрасною принцесою? — Чому вовк привів туди Моналіса? — Чому принцеса відразу погодилася одружитися з Моналісом? — Прочитайте уривок казки про те, чому юнак забув про свою скрипку. — Чим вразила Моналіса нещасна полонянка вежі? Що розповіла про неї принцеса? Чи було це правдою? — Яку роботу виконувала бідна дівчина у вежі? Прочитайте про це. — Коли, за словами принцеси, вона позбавиться чар? — Яких птахів вишила вишивальниця? — Чим був вражений Моналіс, слухаючи розповідь полонянки? — Як хлопцеві пощастило повернути птахів на вишиванку? Чи тільки за допомогою музики? — Якою була правда про вишивальницю і принцесу? Яке чарівне перетворення відбулося у казці? — Визначте тип персонажів: позитивний; негативний. — Яку характеристику дала Моналісу дівчина-вишивальниця? 3 Складання схеми-характеристики героїв — Доберіть правильні характеристики певному літературному героєві (Моналісу або принцесі). 4 Поміркуйте! — Поміркуйте, у чому сила музики. — Яке значення має музика у вашому житті? — Доведіть, що найкращі — ті люди, у яких добра душа. — Розкажіть, чи знаєте ви таких людей? 5 Робота в зошиті — Яке з прислів’їв, згаданих на початку уроку, найбільш відповідає змісту казки? V. Підсумок уроку — Чого навчає ця казка? — Які інші твори, відомі вам, також навчають добра? | |
| |
Переглядів: 1737 | |
Властивості паперу. робота з папером |
«І вкрились луки цвітом, вітаючись із літом». Урок позакласного читання |
Мовні цікавинки. Народні прислів'я і загадки. Д. Білоус «Загадка» |
Вітальні листівки. Оздоблення листівки |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 19 |
Всього коментарів: 0 | |