Урок 3 Тема. Легенди і міфи народів світу. «Тенгу» (японська легенда) Мета: ознайомити учнів із японською легендою; розкрити образи головних героїв твору; розвивати вміння складати характеристики героїв творів; допомогти учням осягнути велич людського характеру; формувати особистість, здатну на добрий вчинок. Обладнання: мапа світу; картки для контролю техніки читання; підручник; робочий зошит. Хід уроку I. Організаційний момент II. Розвиток мовлення 1 Роздуми над прочитаним (завдання за твором для самостійного читання — польською легендою «Цвіт папороті») — Скористайтеся змістом твору, поясніть прислів’я. • Розум щастя береже. • Шукаючи щастя, можна знайти нещастя. • Той, кому завжди щастить, може втратити все за мить. • Щастя робить людину гордою. — Як ви розумієте, що таке щастя? 2 Гра «Загадай бажання» — Уявіть, що саме цієї миті всі ваші мрії здійснюються. Задумайте бажання. • Якби я став птахом, я б... • Якби я став чарівником, я б... • Якби я стала квіткою, я б... • Якби я став річкою, я б... • Якби я стала хмаринкою, я б... • Якби я стала зіркою, я б... • Якби я став Богом живої природи, я б... III. Повідомлення теми й мети уроку — Міфи давніх японців були не менш цікавими, ніж міфологія індійців, греків чи китайців. Для східних народів, зокрема японців, китайців, дракон не був жахливим чудовиськом. Він символізував силу, добробут і мудрість. Дракона вважали духом самого життя. Уявляли, що він ховається у печерах недоступних гір або занурюється у недоступні глибини моря, чекаючи там часу пробудження й дії. Бачили його в дощових хмарах, де він вмивається своєю гривою, та в темряві бурхливих потоків вод. Його голос ці народи чують у бурі, що котиться знесиленим лісом, пробуджуючи його до нової весни. IV. Опрацювання японської легенди «Тенгу» 1 Первинне ознайомлення зі змістом твору — Про які часи йдеться в легенді? 2 Словникова робота ДраконТенгухоробрість монастиркаменюкаспритність ченцінеймовірноюжахливий вівтарскривдженийзачах Буддакепськіпрокляття — До слів спритність, жахливий, хоробрість доберіть синоніми. 3 Повторне читання легенди ланцюжком — Які вирази привернули вашу увагу? 4 Робота над змістом твору — Хто головний герой легенди? — Виберіть з тексту уривок (речення), у якому б зображувалось одне з почуттів героя, розкажіть історію про те, коли самі почувалися подібним чином (були ображені, тощо) — Словесно намалюйте дракона. — Доберіть вислови, які описують любов і шану японців до міфічного героя. (Маленький; сонний; затишно влаштовувався; йому було добре; його поважали й берегли; він друг; мордочка дракона) — Прочитайте, де жив дракон. — За що ченці поважали й берегли дракона? — Як виявляв свою любов і повагу до нього садівник-чернець? — Як потурбувала сон маленького дракона бджола? Зачитайте. — Доповніть речення. Тенгу — жорстокий птах..., який викликає... — Розкажіть, як дракон потрапив у біду. — Куди відніс його Тенгу? — Хто врятував дракона? Перекажіть цей епізод. — Що дивовижного відкрила вам ця легенда? — Чому японців лякають вогняні птахи? 5 Складання плану (робота в парах) 1) Маленький дракон у саду монастиря. 2) Чернець — вірний друг дракона. 3) Жорстокий птах вогню. 4) Дракон у біді. 5) Тенгу повернувся в монастир. 6) Винахідливість ченця. 7) Водяний дракон у саду монастиря. 8) Хоробрість і спритність ченця запобігли страшній засусі. V. Підсумок уроку — Чого навчає ця легенда? — Вічна краса добра. Природа в скрутну годину подарувала силу і спритність людині, а краплини води повернули улюбленцю японців життя. Любов і повага до святинь вічна. Якщо уважно проаналізувати світовий історичний розвій, то помітимо, що будь-який народ намагався перш за все зберегти свої традиції. Дракон, втілення сили і мудрості, японці ототожнювали з небесними богами і їх земними представниками — імператорами, Синами Неба. Дракон з п’ятьма кігтями був символом імператорської влади. Трон імператора іменували троном Дракона. Урочисте вбрання імператорів прикрашали вписані в коло величезні дракони з п’ятьма кігтями. | |
| |
Переглядів: 1978 | |
В. Сухомлинський «Оленчин горобчик». О. Зима «Дві білки і лисиця». «Сонячна п... |
В. Гринько «Сім» (лічилка). А. Костецький «Все починається з мами». Прислів... |
Робота з природним матеріалом. Складання орнаменту у смужці |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 18 |
Мотивування дітей до систематичного заняття фізичними вправами. Рухливі ігри ... |
Всього коментарів: 0 | |