УРОК 82 Тема: Таблиця віднімання числа 4. Складання прикладів за шкалою лінійки. Розпізнавання многокутниківМета: ознайомити учнів з прийомами віднімання одноцифрових чисел з переходом через десяток (віднімання частинами); скласти таблицю віднімання числа 4 з переходом через десяток; розвивати вміння розв'язувати задачі і приклади вивчених видів; удосконалювати обчислювальні навички, вміння розпізнавати многокутники; виховувати акуратність, працьовитість. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Повторення вивченого матеріалу 1 Усна лічба. Гра «Хто швидше?» 11 - 3 11 - 2 12 - 3 9 + 3 8 + 3 7 + 2 8 + 2 8 + 3 9 + 3 11 - 2 11 - 3 12 - 3 2 Математичний диктант • Запишіть числа, які ідуть за числами 12; 15; 19. • Запишіть числа, які стоять перед числами 11; 17; 16. • Чому дорівнює сума чисел 10 і 3? • Чому дорівнює різниця чисел 14 і 10? • На одній галявині 7 дзвіночків, а на другій — на 2 менше. Скільки дзвіночків на другій галявині? • Довжина першого відрізка 9 см, другого — 6 см. На скільки сантиметрів перший відрізок довше другого? Взаємоперевірка робіт. 3 Гра «Допоможи Незнайкові» — У якому прикладі Незнайко припустився помилок? 11 - 3 + 2 = 10 11 - 3 + 5 = 10 9+ 2 - 1 = 11 9 + 4 + 1 = 12 12 - 3 - 4 = 5 9+ 3 - 1 = 11 12 - 3 - 5 = 5 8 + 4 + 1 = 11 7+ 4 - 1 = 10 4Повторення складу чисел 4; 7; 9 III. Повідомлення мети і задач уроку — Сьогодні на уроці ми ознайомимося з новими прийомами віднімання одноцифрових чисел з переходом через десяток (віднімання частинами), складемо таблицю віднімання числа 4 з переходом через 10, будемо розв’язувати задачі і приклади. IV. Ознайомлення з новим матеріалом 1 Пояснення нового матеріалу На дошці схематично записані всі вирази на табличне віднімання числа 4. Зменшуване — це числа від 5 до 13. Вони записані у стовпчик. Від’ємнику виразі — число 4. — Прочитайте приклади, до яких записані відповіді. — Прочитайте приклади, які ми ще не вміємо розв’язувати (11 - 4; 12 - 4; 13 - 4) 2 Первинне закріплення — За даним записом поясніть, як знайти різницю 11 - 4; 12 - 4. 3 Робота за складеною таблицею — Прочитайте таблицю віднімання числа 4. — Прочитайте таблицю віднімання числа 4, починаючи від найбільшого результату. 5 -= 1 6 -= 2 7 -= 3 8 -= 4 9 -4 = 5 10 - = 6 11 - = 12 - = 13 - = — Прочитайте тільки результати таблиці. —Затуліть лінійкою відповіді таблиці і прочитайте її напам’ять. ● Фізкультхвилинка V. розвиток математичних знань 1 Розв'язування прикладів (з коментуванням) I і 2 стовпчики з коментуванням, 3 стовпчик — самостійно. 12 - 4 - 4 =7 + 2 + 4 =13 - 4 - 3 = 8 + 2 + 4 = 9 + 2 - 4 =10 - 4 + 3 = ● Пальчикова гімнастика 2 Складання прикладу на дві дії за шкалою лінійки 12 - 2 - 3 = 7 — Як записати цей приклад так, щоб він розв’язувався однією дією? 12 - 5 = 7 — Розв’язування таких прикладів ми розглянемо на наступних УРОКах. 3 Задача на кмітливість У Катрусі є батьки, 2 брати і сестра. У Сергійка — мама, бабуся, дві сестри і два брати. У кого сім’я більше? (У Сергійка родина більше на 1 особу.) 4 Робота з геометричним матеріалом — Накресліть відрізок завдовжки 11 см, а другий — на 4 см коротший. — Як дізнатися довжину другого відрізка? II - 4 = 7 (см) VI. Підсумок уроку. Рефлексія — Що нового дізналися на уроці? — Розкажіть таблицю віднімання числа 4. — Ви сьогодні добре працювали на уроці. — Оцініть свою роботу на уроці смайликом. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1282 | |
З чистого джерела народної мудрості. Урок позакласного читання |
М. Сингаївський «Що воно за диво?». П. Мовчан «Сіяв шпак». А. Григорук «Переп... |
Конструювання. Курочка Ряба |
Cтворення з кольорового паперу орнаментів геометричних та рослинних форм на з... |
Вода в природі. Властивості води. Як дбати про чистоту водоймищ |
Всього коментарів: 0 | |