Урок 12 Тема. Ганс Крістіан Андерсен «Нове вбрання короля» (донська казка) Мета: ознайомити дітей з життєвим і творчим шляхом данського письменника; вчити висловлювати своє ставлення до прочитаного; розвивати навички виразного читання з відповідною інтонацією, збагачувати словниковий запас учнів; виховувати інтерес до читання. Обладнання: мапа Європи; Державний Прапор Данії; портрет письменника; виставка книг; підручник; робочий зошит. Хід уроку I. Організаційний момент — Подивіться мені в очі. Погляньте одне на одного, посміхніться. Девізом нашого уроку будуть такі слова: Не просто слухати, а чути. Не просто дивитися, а бачити. Не просто відповідати, а міркувати. Дружно й плідно працювати. II. Актуалізація опорних знань 1 Мовленнєва розминка. Дихальні вправи • Дмухніть на кульку. • Загасіть свічку. • Як гарчить собака? • Як цокає годинник? 2 Робота над лічилками-віршиками • «Ішов індик з індичкою »; • « Галасливі ґави й галки »; • « Дві лисички біля річки »; • « Юшка і петрушка». III. Мотивація навчальної діяльності — Сьогодні ми продовжуємо подорожувати країнами Європи та ознайомлюватись із творами письменників цих країн. ►► Технологія «Мікрофон» — Чим літературна казка відрізняється від народної? — Яких письменників-казкарів ви вже знаєте з попередніх уроків? — Хто за національністю були ці письменники? — Яку народну казку ми читали? («Як звірі не вберегли своїх таємниць») — Яку німецьку казку читали? («Кіт у чоботях») — Пригадайте, у якій літературній казці показано працьовитість та скромність, винагороду за людські чесноти. («Маленькі помічники») — У якій казці висміяно вади людського характеру? («Химерні бажання») IV. Повідомлення теми й мети уроку — Чи доводилося вам чути ім’я такого письменника — Ганс Крістіан Андерсен? — Чи читали ви казки цього автора? Які саме? 1 Повідомлення про автора — Ганс Крістіан Андерсен — відомий данський письменник, автор віршів, п’єс, романів. Андерсен написав понад 150 казок, які були перекладені більш ніж 100 мовами і принесли йому світову славу. Андерсен народився у містечку Оденс. Батько його був шевцем, а мати — пралею. Дитиною хлопець любив слухати казкові розповіді батька. Він захоплювався театром і вдома створив ляльковий театр, для якого писав казкові п’єси, сам готував декорації і вирізав з паперу костюми. Робив він це так майстерно, що мати вирішила влаштувати його на навчання до кравця. Крім того, автор любив імпровізувати всілякі історії й хотів, щоб його розповіді слухали дорослі. Рідним ніколи було слухати хлопця, і він шукав «вільні вуха», щоби комусь розповісти свої історії. 1819 року Андерсен їде до столичного міста Копенгагена в пошуках щастя — він хотів стати актором. Але йому не вдалося. Та доля посміхнулася Гансові: він зустрівся з добрими людьми, які влаштували його в гімназію, і вже майже дорослим він сідає за парту поряд з малюками. Незважаючи на насмішки юнак закінчив гімназію, а згодом і університет. Після завершення навчання в університеті Андерсен багато подорожує, знайомиться з видатними письменниками, пише романи, вірші, п’єси. Згодом починає писати казки, які стали надзвичайно популярними спочатку за кордоном, а згодом і на батьківщині письменника. Герої казок Андерсена відомі усьому світові. Деяким із персонажів навіть зведено пам’ятники. Так, у Копенгагені пишаються пам’ятником Русалоньці, героїні однойменної казки Андерсена. Сьогодні у світі налічується 26 письменників і 20 художників, які нагороджені міжнародною премією Г. К. Андерсена. На мапі учитель вивішує Державний Прапор Данії. 2 Передбачення На дошці — малюнок корони. — Як ви гадаєте, про кого чи про що будемо читати у казці? — Не читаючи казки, а лише знаючи її назву, чи можете ви сказати, яка пригода трапиться? (Роздуми учнів.) — Хочете дізнатися, що відбувалося насправді? Тоді слухайте уважно й намагайтеся знайти відповідь на запитання: що висміює автор казки? 3 Словникова робота Читання стовпчиків слів «луною» за вчителем. Тринькавіноземціволів вбранняшахраїкортіло каретачудернацьканікчема гардеробчиновникирозкумекає вирувалотицьнувшлейф 4 Фізкультхвилинка 5 Вправи на розвиток швидкості читання Учні читають слова «буксиром» у парі із сусідом по парті. 6 Гра «Прочитай початок» Учитель називає слово з рядка, а учні знаходять і читають рядок спочатку. V. Опрацювання казки 1 Аналіз змісту казки • Що понад усе любив король? Прочитайте про це в тексті казки. • Чи сподобався вам король? • Як його ошукали шахраї? • Чому і придворні і король не бачили тканини? • Чому вони не говорили правди? Якими вони були? • Чому саме до вуст дитини автор вкладає слова правди? • Яких людей висміяно в казці? • Проаналізуйте свою поведінку. Чи завжди ви говорите правду? • Чому люди цінують чесних і правдивих? 2 Робота в групах. Гра «Добре і погане». Робота в зошиті — Об’єднаємося в групи. У вас на парті є картки. Ваше завдання — заповнити таблицю, де слід зазначити добрі та погані риси характеру короля. КОРОЛЬ Добре Погане — Тож яких рис більше у короля — гарних чи поганих? — Діти, скажіть, що автор засуджує в цій казці? — Чи справдилися ваші очікування, передбачення? VI. Підсумок уроку — Що вам найбільше сподобалося на уроці? VIII. Домашнє завдання Навчитися виразно читати казку. Скласти план і переказувати за ним казку. Для тих, хто любить читати • Г. К. Андерсен «Свиня-скарбничка». | |
| |
Переглядів: 2545 | |
Дослідницький практикум. Як живуть мурахи? |
У школі детективів |
Листівка для Елзіка |
Поняття про композицію як витвір мистецтва. Практична робота «Півник і курочк... |
Сонце — джерело світла і тепла |
Всього коментарів: 0 | |