Урок 3 Тема. Лічилки. Ігри. Урок-гра Мета: активізувати та закріпити знання учнів про усну народну мудрість світу; ознайомити з лічилками та іграми народів світу; розвивати уяву, пам'ять, мислення; виховувати інтерес до усної творчості народів світу. Обладнання: намисто (на одній стороні кожної намистинки — по 1 букві, що складають слово «фольклор», на другій — назви жанрів усної народної творчості); підручник; робочий зошит. Хід уроку I. Організаційний момент Хто хоче бути красивим — грайся, Хто хоче бути щасливим — грайся, Хто хоче бути здоровим — грайся! II. Повідомлення теми і мети уроку — Поміркуйте, яку перлину народної мудрості МИ СЬОГОДНІ з вами відкриємо. — Отже, починається урок-гра! III. Актуалізація опорних знань 1 Розповідь учителя — Ще одним скарбом народної мудрості є дитяча народна гра. «Як дитина бігає і грається, так їй здоров’я усміхається», — мовить народна мудрість. Ох і хитра штука гра! Ви вважаєте, що гра — це пустощі? Ба, ні, це своєрідне мистецтво. В іграх відтворено характер народу. Народна гра виховує дружні стосунки, бо кожному в житті потрібен друг. Народна гра — це коли усі гуртом. У грі змагаються, пізнають одне одного. Гра дарує людям радість і бадьорість. Гра допомагає стати добрим, чуйним, чесним і сміливим. 2 Пригадування українських народних ігор — Які українські народні ігри ви знаєте? («А ми просо сіяли», «Там на горі мак», «Подоляночка») 3 Повторення лічилок — Перш ніж гратися, потрібно обрати ведучого чи якогось героя. Як слід зробити вибір? Для цього існують лічилки. Лічилки — мініатюрні вірші з чітким ритмом і повного римою; вони допомагають визначити роль учасників гри чи розміщення гравців за групами. Виконують лічилки, як правило, речитативом. Авторами і виконавцями лічилок є самі діти. — Які ви лічилки знаєте? В полі — маки, в небі — граки. Завелися в річці раки. Стали раки воду пити — Виходи, тобі водити. Попіл, попіл, попільниця, а де ж наша зозулиця? Понад морем літала, синім оком кивала. А ти, киве, не кивай, а ти з города втікай. Джміль, оса та бджілка — Ось і вся лічилка. — Це ми пригадали українські ігри та лічилки. Кожен народ може похвалитися своїми скарбами, і зараз ми ознайомимося з ними. IV. Робота над новим матеріалом 1 Робота над лічилками — Розгляньте в підручнику, лічилки якого народу там подані. — Прочитайте спершу пошепки. Про що вона? Яка вона — реальна чи фантастична? — Потренуйтеся, прочитайте її по складах. Послухаємо її у виконанні кількох учнів. Аналогічно проводимо роботу з іншими лічилками (другу читають напівголосно, а третю — у парах). 2 Ознайомлення з іграми — Розгляньте, скільки ігор описано в підручнику. Яких народів це ігри? З першою грою дітей ознайомлює вчитель. — Хто може розповісти, як грати у цю гру? ►► Робота по рядах Кожен ряд має прочитати, підготуватися та пояснити зміст певної гри. — А тепер настав час пограти у нові ігри (за вибором дітей). V. Закріплення вивченого матеріалу ►► Робота в зошитах VI. Підсумок уроку — Чи сподобалася вам нова перлина фольклору — ігри? — Чи потрібно гратися? Чому? — У які з нових ігор можна гратися на перерві? — Чи корисним було сьогоднішнє заняття? Чому? — Підготуйтеся до гри «Автоперегони». | |
| |
Переглядів: 3372 | |
Міні-проект. Як облаштувати джерело? |
І. Франко «Лисичка і Журавель». Прислів'я |
Продовження екскурсії |
«Приховала». О. Орач «Вчуся у мами». П. Осадчук «Я навчаюся у тата». «Наш Анд... |
Ліплення. композиція «Будиночок равлика» |
Всього коментарів: 0 | |