💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Повторення вивченого за рік

Заняття 32

 Тема: Повторення вивченого за рік

 Мета: удосконалювати вміння учнів складати прості та складні судження, визначати їх істинність і хибність, визначати вид простого судження; розв’язувати задачі методом припущення й методом вилучення, задачі, які розв’язуються з кінця (два види), на планування найгіршого варіанта (два види); самостійно складати судження-висновок шляхом перетворення і шляхом обернення.

Обладнання: підручник, зошит, палички.

Хід Заняття

I. Організація учнів до Заняття

II. Математичні задачі з логічним навантаженням

 1. Маса 5 однакових яблук і 3 однакових груш дорівнює масі 4 таких яблук

1 4 таких груш. Що легше — яблуко чи груша? (Однакові за масою)

 2. 3 курки за 9 днів знесли 9 яєць, а 9 курок — утричі більше, тобто 27 яєць. Скільки яєць знесуть 9 курок за 9 днів за такої самої продуктивності? (3 курки за 3 дні знесли 3яйця.)

 3. Через 25 років Оксана буде на 3 роки старша, ніж її мама зараз. На скільки років Оксана молодша від мами? (На 22роки)

 4. Старший брат іде до школи 30 хвилин, а молодший — 40 хв. Через скільки хвилин старший брат наздожене молодшого, якщо той вийшов на 5 хвилин раніше? (Через 15 хв. Якби вийшов на 10 хв раніше, то наздогнав би за 10 хв, а так — за 15 хв)

 5. У двох сестер усього було 8 олівців. Коли одна сестра дала другій

2 олівці, то в обох стало порівну. Скільки олівців мала кожна сестра спочатку? (2 і 6)

6. 10 ворон сіли на 3 ялинки так, що на першій їх було вдвічі менше, ніж на другій, а на другій більше, ніж на третій. Скільки ворон на кожній

3 трьох ялинок? (На 1-й — 3, на 2-й — 6, на 3-й — 1 ворона.)

III. Закріплення вивченого за рік

Робота в парах «Порівняй позиції»

Завдання 1

Важливо, щоб діти аргументували свої дії.

а) Твердження, бо про істинність чи хибність цієї інформації може стверджувати обмежене коло людей: сам Данило, його родичі, друзі;

в) не судження, бо це питальне речення;

г) не судження, бо це спонукальне речення.

Завдання 2

Учні мають згадати правила перетворення істинного судження на хибне і навпаки, залежно від виду простого судження.

а) Одиничне судження, хибне; перетворюючи його на істинне, треба поставити слово не;

б) загальне судження, істинне; перетворюючи його на хибне, треба слово жодний замінити словом деякі та вилучити частку не;

в) загальне судження, хибне; перетворюючи його на істинне, треба слово всі замінити словом деякі;

г) часткове судження, хибне; перетворюючи його на істинне, треба слово деякі замінити словом всі.

Робота в групах

Група 1

Завдання 3

Задача, яка розв’язується методом припущення.

Група 2

Завдання 4

Задача на планування найгіршого варіанта.

Група 3

Завдання 5

IV.розвиток уваги учнів

Завдання 7

X X

 V. Підсумок Заняття

 — Які судження називають загальними, частковими, одиничними?

 Завдання 6

Категорія: Логіка | Додав: SYLER (13.02.2014)
Переглядів: 2019 | Рейтинг: 0.0/0
Аплікація з вирізаних форм за допомогою шаблону. Копіювання зображень за допо...
Симетричне вирізування. Витинанки. Серветки (з паперу)
Запитання до природи. Чому підстрибує м'яч?
Охорона тварин
В. Гринько «Сім» (лічилка). А. Костецький «Все починається з мами». Прислів&#...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]