Заняття 32 Тема: Повторення вивченого за рік Мета: удосконалювати вміння учнів складати прості та складні судження, визначати їх істинність і хибність, визначати вид простого судження; розв’язувати задачі методом припущення й методом вилучення, задачі, які розв’язуються з кінця (два види), на планування найгіршого варіанта (два види); самостійно складати судження-висновок шляхом перетворення і шляхом обернення. Обладнання: підручник, зошит, палички. Хід Заняття I. Організація учнів до Заняття II. Математичні задачі з логічним навантаженням 1. Маса 5 однакових яблук і 3 однакових груш дорівнює масі 4 таких яблук 1 4 таких груш. Що легше — яблуко чи груша? (Однакові за масою) 2. 3 курки за 9 днів знесли 9 яєць, а 9 курок — утричі більше, тобто 27 яєць. Скільки яєць знесуть 9 курок за 9 днів за такої самої продуктивності? (3 курки за 3 дні знесли 3яйця.) 3. Через 25 років Оксана буде на 3 роки старша, ніж її мама зараз. На скільки років Оксана молодша від мами? (На 22роки) 4. Старший брат іде до школи 30 хвилин, а молодший — 40 хв. Через скільки хвилин старший брат наздожене молодшого, якщо той вийшов на 5 хвилин раніше? (Через 15 хв. Якби вийшов на 10 хв раніше, то наздогнав би за 10 хв, а так — за 15 хв) 5. У двох сестер усього було 8 олівців. Коли одна сестра дала другій 2 олівці, то в обох стало порівну. Скільки олівців мала кожна сестра спочатку? (2 і 6) 6. 10 ворон сіли на 3 ялинки так, що на першій їх було вдвічі менше, ніж на другій, а на другій більше, ніж на третій. Скільки ворон на кожній 3 трьох ялинок? (На 1-й — 3, на 2-й — 6, на 3-й — 1 ворона.) III. Закріплення вивченого за рік Робота в парах «Порівняй позиції» Завдання 1 Важливо, щоб діти аргументували свої дії. а) Твердження, бо про істинність чи хибність цієї інформації може стверджувати обмежене коло людей: сам Данило, його родичі, друзі; в) не судження, бо це питальне речення; г) не судження, бо це спонукальне речення. Завдання 2 Учні мають згадати правила перетворення істинного судження на хибне і навпаки, залежно від виду простого судження. а) Одиничне судження, хибне; перетворюючи його на істинне, треба поставити слово не; б) загальне судження, істинне; перетворюючи його на хибне, треба слово жодний замінити словом деякі та вилучити частку не; в) загальне судження, хибне; перетворюючи його на істинне, треба слово всі замінити словом деякі; г) часткове судження, хибне; перетворюючи його на істинне, треба слово деякі замінити словом всі. Робота в групах Група 1 Завдання 3 Задача, яка розв’язується методом припущення. Група 2 Завдання 4 Задача на планування найгіршого варіанта. Група 3 Завдання 5 IV.розвиток уваги учнів Завдання 7 X X V. Підсумок Заняття — Які судження називають загальними, частковими, одиничними? Завдання 6 | |
| |
Переглядів: 2012 | |
Силуетне зображення будинків. Практична робота «Чарівні куполи соборів» |
Лічба в межах 20. Таблиці додавання й віднімання чисел 2 і 3 в межах 10. Поня... |
Олександр Олесь «Два хлопчики». М. Рильський «Річка». Підсумок із теми |
Рослини, їх будова. Практична робота. Вивчення будови рослин |
Природа Українських Карпат |
Всього коментарів: 0 | |