Повторення вивченого в 3 класі

ЗАНЯТТЯ 1

Тема: Повторення вивченого в 3 класі

Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про поняття, суттєві ознаки понять, прості й складні судження; вдосконалювати вміння давати визначення поняттям через найближчий рід і видову відмінність; з простих суджень утворювати складні зі сполучниками і, чи, визначати їх правильність; розв’язувати задачі за допомогою методів припущення і вилучення; розвивати логічне мислення, увагу, доводити свою думку; виховувати взаємодопомогу і взаємовиручку під час роботи в групі.

Обладнання: підручник, зошит, олівці, палички, сигнальні картки.

Хід Заняття

I. Організація учнів до Заняття

 1. Вступне слово вчителя

— Цього навчального року ми продовжимо з вами захоплюючу мандрівку сторінками «Логіки». На нас знову будуть чекати незвичайні

відкриття й різноманітні пригоди та випробування; перед нами постане не лише чарівний світ казок, а й виникнуть реальні життєві ситуації. Впоратись з ними ви зможете завдяки знанням і вмінням, які подарує «Логіка». Я думаю, що вам буде цікаво ознайомитися з новими логічними задачами, а також із математичними й граматичними завданнями, які ще більше розвинуть вашу допитливість і кмітливість.

2. Ознайомлення з підручником

— Які розділи ми будемо вивчати в 4 класі?

— Які з них вам у же відомі?

— Ви вже вмієте розв’язувати логічні задачі. Вміщені тут завдання ще більше розвинуть вашу допитливість і кмітливість.

II. Повторення вивченого матеріалу

— На сьогоднішньому Заняття ми пригадаємо, що ви пам’ятаєте із вивченого з логіки у 2 і 3 класах.

Завдання I спрямоване на повторення найважливіших аспектів теорії логіки в обсязі двох років вивчення цього предмета.

«Спіймай помилку!»

Учитель виконує завдання 1. Читає речення і навмисне припускається помилок у закінченні речень. Учні миттєво реагують на помилки сигнальними картками. Відповіді учнів мають бути аргументованими.

Учні мають відповісти:

а) «Поняття» і «Судження»;

б) словом, яке відповідає на питання Хто? Що?;

в) розповідним реченням;

г) загальні, конкретні, одиничні, збірні, абстрактні;

г) сумісні та несумісні;

д) прості й складні;

е) дві частини є істинні прості судження;

ж)дві частини є хибні прості судження;

з) припущення й вилучення.

Завдання 2

1. Пояснення вчителя

— Пригадайте! Щоб визначити поняття, треба підібрати до нього найближчий рід і сформулювати видову відмінність, тобто знайти суттєві ознаки цього предмета. А суттєва ознака — це така ознака, яка властива тільки даному предмету. Вона й буде видовою відмінністю при формуванні визначення поняття.

Для лінійки, скажімо, це шкала з поділками. При формуванні визначення цих понять можна не добирати найближчий рід. Наприклад, лінійка — це прилад, який має шкалу з поділками.

 2.Закріплення вивченого про поняття

Учні діляться на дві команди. Учасники команд мають захистити точку зору, тобто серед ознак кожного поняття у завданні 2 назвати суттєві й сформулювати визначення кожного поняття.

Спостерігачі — вчитель та кілька учнів.

 Ділова гра «Точка зору»

План гри

1. Групи обговорюють свої аргументи й формулюють визначення кожного поняття.

2. Групи вступають у дискусію.

3. Група спостерігачів оцінює: хто був логічнішим? Хто більше переконливий емоційно? Хто не точно сформулював думку?

Правильна відповідь: поняття дерево; суттєва ознака — має коріння. Дерево — це рослина, яка має коріння.

Завдання 3 виконується аналогічно у вигляді гри «Точка зору». Діти мають навчитися відрізняти судження від твердження. Опрацьовують теоретичні відомості на С. 3 «Зверни увагу!»

Правильна відповідь: а) твердження, бо визначити істинність чи хибність цієї інформації може тільки обмежене коло людей — сама дитина, яка стверджує, або батьки цієї дитини; б) судження хибне; в) судження хибне.

 Робота в групі

Кожна група працює над задачею. Потім спікери груп звітують перед класом.

Група 1 — завдання 4.

Задача розв’язується методом вилучення. Розв’язання записують в таблицю.

 Вишивання Танці Гра на скрипці

Попелюшка- + -

Дюймовочка + - -

Несміяна - - +

Група 2 — завдання 5.

Задача з множинами. Розв’язання: 18 + 16 — 6 = 28 (в.)

Група 3 — завдання 6.

Задача на порівняння. Її розв’язання учні зображують на відрізках.

 Т. Н. Г.

III. Розвиток уваги учнів

Завдання з паличками (С. 4, завдання 7).

IV. Підсумок Заняття

— Що таке поняття?

— Що таке судження?

— Які судження називають простими, а які — складними?

Категорія: Логіка | Додав: SYLER (13.02.2014)
Переглядів: 2537 | Рейтинг: 0.0/0
Будівельний конструктор
Передача відкритого простору. Практична робота «Різнобарвні будинки»
Мистецтво оригамі
Аплікація із рослинних форм
Українська народна казка «Колосок»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]