ЗАНЯТТЯ 1 Тема: Повторення вивченого в 3 класі Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про поняття, суттєві ознаки понять, прості й складні судження; вдосконалювати вміння давати визначення поняттям через найближчий рід і видову відмінність; з простих суджень утворювати складні зі сполучниками і, чи, визначати їх правильність; розв’язувати задачі за допомогою методів припущення і вилучення; розвивати логічне мислення, увагу, доводити свою думку; виховувати взаємодопомогу і взаємовиручку під час роботи в групі. Обладнання: підручник, зошит, олівці, палички, сигнальні картки. Хід Заняття I. Організація учнів до Заняття 1. Вступне слово вчителя — Цього навчального року ми продовжимо з вами захоплюючу мандрівку сторінками «Логіки». На нас знову будуть чекати незвичайні відкриття й різноманітні пригоди та випробування; перед нами постане не лише чарівний світ казок, а й виникнуть реальні життєві ситуації. Впоратись з ними ви зможете завдяки знанням і вмінням, які подарує «Логіка». Я думаю, що вам буде цікаво ознайомитися з новими логічними задачами, а також із математичними й граматичними завданнями, які ще більше розвинуть вашу допитливість і кмітливість. 2. Ознайомлення з підручником — Які розділи ми будемо вивчати в 4 класі? — Які з них вам у же відомі? — Ви вже вмієте розв’язувати логічні задачі. Вміщені тут завдання ще більше розвинуть вашу допитливість і кмітливість. II. Повторення вивченого матеріалу — На сьогоднішньому Заняття ми пригадаємо, що ви пам’ятаєте із вивченого з логіки у 2 і 3 класах. Завдання I спрямоване на повторення найважливіших аспектів теорії логіки в обсязі двох років вивчення цього предмета. «Спіймай помилку!» Учитель виконує завдання 1. Читає речення і навмисне припускається помилок у закінченні речень. Учні миттєво реагують на помилки сигнальними картками. Відповіді учнів мають бути аргументованими. Учні мають відповісти: а) «Поняття» і «Судження»; б) словом, яке відповідає на питання Хто? Що?; в) розповідним реченням; г) загальні, конкретні, одиничні, збірні, абстрактні; г) сумісні та несумісні; д) прості й складні; е) дві частини є істинні прості судження; ж)дві частини є хибні прості судження; з) припущення й вилучення. Завдання 2 1. Пояснення вчителя — Пригадайте! Щоб визначити поняття, треба підібрати до нього найближчий рід і сформулювати видову відмінність, тобто знайти суттєві ознаки цього предмета. А суттєва ознака — це така ознака, яка властива тільки даному предмету. Вона й буде видовою відмінністю при формуванні визначення поняття. Для лінійки, скажімо, це шкала з поділками. При формуванні визначення цих понять можна не добирати найближчий рід. Наприклад, лінійка — це прилад, який має шкалу з поділками. 2.Закріплення вивченого про поняття Учні діляться на дві команди. Учасники команд мають захистити точку зору, тобто серед ознак кожного поняття у завданні 2 назвати суттєві й сформулювати визначення кожного поняття. Спостерігачі — вчитель та кілька учнів. Ділова гра «Точка зору» План гри 1. Групи обговорюють свої аргументи й формулюють визначення кожного поняття. 2. Групи вступають у дискусію. 3. Група спостерігачів оцінює: хто був логічнішим? Хто більше переконливий емоційно? Хто не точно сформулював думку? Правильна відповідь: поняття дерево; суттєва ознака — має коріння. Дерево — це рослина, яка має коріння. Завдання 3 виконується аналогічно у вигляді гри «Точка зору». Діти мають навчитися відрізняти судження від твердження. Опрацьовують теоретичні відомості на С. 3 «Зверни увагу!» Правильна відповідь: а) твердження, бо визначити істинність чи хибність цієї інформації може тільки обмежене коло людей — сама дитина, яка стверджує, або батьки цієї дитини; б) судження хибне; в) судження хибне. Робота в групі Кожна група працює над задачею. Потім спікери груп звітують перед класом. Група 1 — завдання 4. Задача розв’язується методом вилучення. Розв’язання записують в таблицю. Вишивання Танці Гра на скрипці Попелюшка- + - Дюймовочка + - - Несміяна - - + Група 2 — завдання 5. Задача з множинами. Розв’язання: 18 + 16 — 6 = 28 (в.) Група 3 — завдання 6. Задача на порівняння. Її розв’язання учні зображують на відрізках. Т. Н. Г. III. Розвиток уваги учнів Завдання з паличками (С. 4, завдання 7). IV. Підсумок Заняття — Що таке поняття? — Що таке судження? — Які судження називають простими, а які — складними? | |
| |
Переглядів: 2574 | |
Л. Забашта «Берізонька», Л. Костенко «Перекинута шпаківня». І. Сенченко «Жаль... |
Н. Забіла «Древній Київ», М. Познанська «Зацвіли каштани» |
Симетрія в природі. Згинання паперу. Вирізування деталей симетричної форми |
Прикраси для ялинки |
Обладнання для роботи з глиною і пластиліном. Прийоми ліплення |
Всього коментарів: 0 | |