Зашифровані дії. Числові ребуси, які містять операції додавання й віднімання

ЗАНЯТТЯ 25

Тема: Зашифровані дії. Числові ребуси, які містять операції додавання й віднімання

Мета: ознайомити учнів з поняттям числові ребуси; вчити працювати над зашифрованими завданнями, розвивати логічне мислення, кмітливість.

Обладнання: числові ребуси, аркуші паперу.

Хід Заняття

I. Організація класу до Заняття

Людина — мисляча істота,

Думки словами виражає.

Числові ребуси й шифровки —

Помислить й швидко розгадає.

II. Розумова гімнастика

 1. Знайди закономірність у послідовності й заповни порожні місця

• 12, 24, ..., 48;

• 50, 100, 150, ..., 250.

 2. Чи всі числа?

Задали коту Муркові Скласти числа трицифрові З цифр 4, 3 і 7.

Перевір, чи склав він всі?

427 734 347

III. Мотивація навчальної діяльності

— Подивіться, будь ласка, на дошку.

Ось перед вами запис:

 Т ІД М

+

 МІДТ

М Ш ТШМ

На що схожий цей запис? (На приклад з математики.)

IV. Повідомлення теми й мети Заняття

— Сьогодні ми ознайомимося із зашифрованими діями, числовими ребусами.

 1. Пояснення вчителя

— Числові ребуси — це приклади, в яких усі чи деякі цифри замінені зірочками або буквами.

Кожній букві відповідає певна цифра.

Однаковим буквам відповідають однакові цифри.

Числові ребуси — це логічна задача, для розв’язання якої необхідно розшифрувати значення символу й відновити числовий запис.

На уроках математики ви вже навчились виконувати дії додавання і віднімання у стовпчик дво-, три- і навіть чотирицифрових чисел.

Розглянемо числові ребуси, які містять операції додавання й віднімання.

 2. Коментоване читання задачі 1 (С. 78)

V. Тренувальні вправи

 1. Технологія «Мої думки»

Клас поділяється на 3 групи. Кожна група обирає лідера, який одержує картку із завданнями.

Групи визначають числові значення букв у прикладах, розташовують букви в порядку збільшення.

Розшифровуючи приклади, читають одержані слова.

Наприклад:Відповідь:

ЕД + УД = СС01 2 3 4 5

А + А = УЧЧУДЕСА

Д 7 + 7 = ЕС

 2. Задачі на метод вилучення

Читання умови задачі.

Завдання 4 (С. 80)

— Якого виду ця задача? (На метод вилучення)

• Складання таблиці (колективна робота).

• Повторне читання умови, в процесі якого учні роблять певні вилучення і ставлять мінуси в таблицю.

Гітара Контра¬ Піаніно Саксофон 7 кл. 8 кл. 9 кл. 10 кл.

 бас

Андрій+ - + - -

Віктор- + +

Леонід- + + -

Михайло + +

— Висновок учні роблять «ланцюжком», доповнюючи один одного.

 3.Технологія «Мікрофон»

Учні по черзі передають мікрофон і шукають методи розв’язання завдань 7, 6 (С. 80).

Учитель спостерігає за висловлюваннями учнів і виправляє помилки. Відповіді. 12 година, 7 (сума чисел кожного горизонтального ряду — 16), 4 (сума двох верхніх чисел, поділена на 2), 6 (різниця між крайніми числами).

VI. Закріплення знань і умінь учнів

Самостійна робота над задачею 5(С. 80).

Зразок розв’язання задачі:

VII. Підсумок Заняття

— Що нового ви дізналися із сьогоднішнього Заняття?

— Що таке числові ребуси?

— Як їх розв’язувати?

Категорія: Логіка | Додав: SYLER (13.02.2014)
Переглядів: 4263 | Рейтинг: 0.0/0
Здоров'я і хвороби. Інфекційні та застудні хвороби. Їх профілактика, щепл...
Елементи графічної грамоти. Виготовлення геометричних фігур
Охорона тварин. Турбота людей про тварин
Н. Забіла «Древній Київ», М. Познанська «Зацвіли каштани»
Вода та її властивості. Демонстрація властивостей води (безбарвна, прозора, н...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]