ЗАНЯТТЯ 22 Тема: Задачі, які розв’язуються методом припущення та методом вилучення Мета: удосконалювати вміння розв’язувати задачі методами припущення та вилучення, складати правильні та хибні судження, добирати до поняття найближчий рід та видову відмінність; розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять, спостережливість; виховувати колективізм, дружбу, взаємовиручку. Обладнання: таблиці до задач. Хід Заняття I. Організація учнів до Заняття Щоби логіку вивчати, Треба гарно працювати А щоб час летів немарне, Сидіти треба рівно, гарно. II. Розумова розминка Розв’яжемо задачу за допомогою графу. ДЕ ЧИЇ САНЧАТА? Весело мчати з гори на санчатах! Далі, ніж Галя, проїхав Сашко. Вірочка Галю також обігнала, Далі од Віри був тільки Мишко. Г. -------- С. -------- В. -------- М. ----------- Спробуйте самостійно написати імена біля кожного відрізка. III. Актуалізація опорних знань IV. Ознайомлення із задачами, які розв’язуються методами припущення та методом вилучення — На останніх уроках ми вже знайомились із задачами, які містять судження з двох частин. Пригадайте, чим найкраще скористатися, щоб успішно й швидко розв’язати такі задачі. — Звичайно, побудовою таблиць. V. Робота з підручником Задача 1. Фронтальна робота 1-й учень читає задачу 1 (С. 70), 2-й учень складає таблицю біля дошки. Предмет 1 2 3 4 5 Математика- + - - - Фізика- - - - + Історія - - + - - Диктант + - - - - Англійська мова - - - + - У своїх відповідях учні були праві тільки частково. Допоможемо їм скласти точний розклад. Зразок відповіді: 1 екз. — диктант з української мови; 2 екз. — математика; 3 екз. — історія; 4 екз. — англійська мова; 5 екз. — фізика. Задача 2 Технологія «Акваріум» Декілька учнів сідають у центрі класу й утворюють своє маленьке коло. Учасники цієї групи обговорюють свій варіант розв’язання задачі, використовуючи метод дискусії (35 хв). Інші слухають, не втручаються у хід обговорення. Обирається найбільш раціональний варіант. Припустимо, що відповідь «Якщо перший учень брав участь у шкільній математичній олімпіаді, то значить і другий був учасником змагань» буде суперечити умові задачі, тому що тільки 1 учень брав участь в олімпіаді. Отже, якщо і друге твердження неправильне, то брав участь в олімпіаді тільки третій учень. Задачі 3, 4. Самостійна робота. Робота в групах 1 група. Завдання 3 (С. 70). 2 група. Завдання 4. 3 група. Завдання 5. 4 група. Завдання 6. Перевірка розв’язання. Завдання 3 У джинсах З ведмедиком Дівчинка + Хлопчик + Завдання 4 Чорницю Малину Суниці Юрко + Олег+ Микола+ Андрійко + Завдання 5 Використовуючи подані поняття, складаємо судження так, щоб перша частина його була правильним твердженням, а друга — хибним. Отже, правильним буде: а) вишні та тополі — плодові дерева. Завдання 6 а) білий гриб; б)гриб на пеньку; в) мухомор; г) хлопчик; д) батон. Завдання 7 Самостійна робота. VI. Підсумок Заняття — Чи важко розв’язувати задачі методами припущення та вилучення? — Що найскладніше при розв’язуванні таких задач? | |
| |
Переглядів: 3276 | |
Щоб бути здоровим і все встигати робити |
Урок малювання |
А. Коваль «Слова розповідають». Л. Компанієць «Ковалівна». Олена Пчілка «Жура... |
Ліплення з пластиліну. Властивості пластиліну. Інструменти та пристосування д... |
Чим ми бачимо |
Всього коментарів: 0 | |