ЗАНЯТТЯ 20 Тема: Судження зі словом чи (або). Їх правильність і хибність Мета: ознайомити учнів зі значенням слів чи, або; формувати вміння правильно вживати ці слова у судженнях; розвивати вміння визначати їх правильність та хибність; виховувати працьовитість, охайність. Обладнання: малюнок з кругами Ейлера, символічний мікрофон. Хід Заняття I. Організація учнів до Заняття Вже урок сигнал нам дав — Працювати час настав, Тож і ви часу не гайте, Працювати починайте. II. Актуалізація опорних знань Всі мають судження — думки. Та будьте пильні, малюки! Є часто й хибні поміж них, Розпізнавати вчіться їх! III. вивчення нового матеріалу 1. Значення слів чи, або — Ми сьогодні підемо в кіно чи (або) в парк. Чи зрозумілий вам зміст цього речення? Бачимо, що слова чи (або) об’єднують дві чи більше подій, які в житті одночасно відбуватися не можуть. Відбувається або перша подія, або друга. 2. Правильність та хибність суджень Складне судження зі словом чи (або) правильне тільки тоді, коли: • всі його частини — правильні прості судження; • принаймні одна з частин — правильні прості судження. Складне судження зі словом чи (або) хибне тільки в одному випадку: коли всі його частини — хибні прості судження. Наприклад. Сьогодні буде іти дощ або буде світити сонце. Судження буде правильним, якщо буде правильним хоча би одна 3 його частин. 3. Запам’ятай! пі Ь Якщо складне судження зі словом чи (або) об’єднує дві і більше таких подій, які в житті одночасно відбуватися не можуть, то воно буде правильним лише тоді, коли одна з частин — правильне просте судження, а інші частини — хибні прості судження 4______________________________р IV. закріплення матеріалу 1. Правильні та хибні судження Завдання 1 Дати відповіді з поясненням, правильне чи хибне складне судження. а) Хибне; б) хибне. 2. Зображення за допомогою кругів Ейлера співвідношення між обсягами понять. Запис складного правильного судження за даними поняттями Завдання 2 Робота в парах Учні виконують завдання парами. А — фрукти; В — груші; С — сливи; Б — солодкі фрукти. Складіть судження: а) зі словом і (та); б) зі словом чи (або). (Пропонована відповідь: б) деякі груші чи сливи — солодкі фрукти.) 3.Складні судження зі словами і (та); чи (або) Метод «Мікрофон» Завдання 3 Як потрібно виконати прохання мами? а) Ні; б) так; г) так; д) так. Якщо мама не буде вживати слова лише, то у варіантах а) і в) можна відповісти так. Завдання 4 Відповідь. Ні. Скласти судження, за якого мама виконала б свою обіцянку. Завдання 5 Технологія «Дискусія» Клас ділиться на дві групи. Між групами ведеться дискусія щодо правильності виконання даного завдання. Перша група: «на тому чи іншому». Друга група: «на тому та іншому». Відповідь. У випадках а), в), г). Якщо «на тому та іншому», то тільки у випадку г). Завдання 6 Самостійна робота учнів над задачею. Робота з малюнком. Відповідь. Гречка. V. Підсумок Заняття Завдання 7 Повторити просте і складне судження. Робота з малюнком у підручнику. Метод «Мікрофон» Можливі варіанти відповідей: Не можуть у вазоні рости мухомори; взуття — стояти разом з посудом; із водопровідного крана іти полум’я; в умивальнику знаходитися праска; у каструлі — іграшка; на столі — курка; вдома ходити у зимовому головному уборі, у маленькій кухні грати у теніс. | |
| |
Переглядів: 2213 | |
Запитання до природи. Чи розуміються тварини між собою? |
Дитина вдома. Поведінка в небезпечних ситуаціях |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 22 |
Декларація прав дитини. Основний Закон держави. Обов'язки батьків та діте... |
Конструювання із сірникових коробок. Човник |
Всього коментарів: 0 | |