💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Вибір друзів. Уміння товаришувати й спілкуватися в класі та сім’ї. Практична робота: моделювання ситуації спілкування дівчаток і хлопчиків.

УРОК 15

Тема. Вибір друзів. Уміння товаришувати й спілкуватися в класі та сім’ї. Практична робота: моделювання ситуації спілкування дівчаток і хлопчиків. Розігрування діалогів у ситуації знайомства

 Мета: розповісти дітям, як правильно вибирати друзів, знайомитися, спілкуватися, товаришувати; формувати доброзичливе ставлення до друзів; вчити надавати допомогу однокласникам, товаришам.

 На уроці можна використати демонстраційні матеріали видавництва «Ранок», зокрема плакати «Уроки ввічливості», «Про дівчаток та хлопчиків».

ХІД УРОКУ

 1. Гра «Мій друг»

 Учитель. Напевно, кожен з вас у класі має друзів. Пропоную погратися у гру за такими правилами.

 Першим виходить бажаючий. Він має підійти до свого друга, взяти його за руку і вивести на середину класної кімнати. Потім той, кого вибрали, виводить на середину свого друга тощо.

 Таким чином усі діти мають об’єднатись у велике коло.

 Потім вчитель звертається до дітей: «Подивіться, яке велике у нас утворилось коло, у ньому опинились усі ми. Отже, всі ми — друзі». Діти плескають у долоні.

 Може статися так, що якусь дитину ніхто не вибере, тоді вчитель має взяти цю дитину і стати разом з нею в коло.

 Учитель. Хто такий друг? (Це близька тобі людина, яка допомагає, співчуває, ділиться тим, що у неї є, тощо.)

 — Чи маєте ви друзів?

 — Хто вони?

 — Чим вони вам подобаються? Чи з’явились у вас нові друзі в школі?

 Вправа «Мікрофон»

 — Скажи, хто твій друг.

 Наприклад:

 Мій друг Сашко Володарський.

 — Розкажи, який твій друг. Уклади речення.

 Наприклад:

 Мій друг любить читати.

 Мій друг чесний.

 2. Робота за підручником (С. 48-49)

 Практична робота: моделювання ситуації спілкування дівчаток і хлопчиків.

 Учитель. Розгляньте малюнки. Про що спілкуються діти на кожному з них?

 1) Робота в парах. Складання діалогів.

 • Навчання.

 • Гра.

 • Праця.

 • Прогулянка.

 Учитель. Треба вчитися правильно вибирати друзів.

 — Розгляньте малюнки. Що друзі роблять разом? Укладіть речення.

 Орієнтовні відповіді

 • З друзями добре разом вчитися.

 • З друзями добре гратися.

 • З друзями добре працювати.

 • З друзями добре спілкуватися.

 Учитель. Іноді діти не товаришують у класі з тими, хто відрізняється від них якимись ознаками: худі, товсті, низького зросту, косоокі тощо. Чи траплялися такі випадки у нашому класі? Наведіть приклади.

 Висновок: жити треба з усіма в мирі й злагоді.

 2) Фізкультхвилинка.

 МЕТЕЛИКИ

Погляньте, погляньте, яка благодать!

Дивіться: метелики з неба летять!

Квітки повмирали усюди надворі, —

Морозець малює на шибках узори...

Картинкою гарною стане віконце,

Як трошки поблискає золотом сонце.

Погляньте, погляньте, яка благодать!

Метелики з неба летять і летять.

 Учитель. У кожного з вас є друзі: хлопчики й дівчатка. Розкажіть про них.

 — Як можна познайомитися?

 3) Розігрування діалогів у ситуації знайомства.

 — У які ігри ви граєте з друзями? Складіть речення. Наприклад:

 Я граю з друзями у футбол.

 — Розгляньте малюнки. Що роблять діти? Чи правильно вони чинять? Укладіть відповідні речення.

 Орієнтовні відповіді

 • Сергійко допомагає Маринці піднятися на гору. Він вчиняє правильно.

 • Тарасик підставляє Івасику підніжку. Він вчиняє неправильно.

 • Сашко і Миколка кидають сніжками у Петрика. Вони вчиняють неправильно.

• Данилко і Дмитрик разом несуть кошик зі сливами. Вони вчиняють правильно.

Висновок: друг тебе розуміє й допомагає.

4)Робота із загадкою.

На вагах не заважиш, на базарі не купиш. (Розум)

— Для чого людині потрібен розум?

— Чи потрібен розум під час спілкування?

3.Робота в зошиті (С. 28-28)

№ 1. У вас є друзі: хлопчики й дівчатка. Які вони? Укажіть стрілками: чесний, любить читати, чуйний, працьовитий, з ним цікаво, вигадливий.

№ 2. Розгляньте малюнки. Що роблять діти? Складіть речення.

 Орієнтовні відповіді

 • Маринка заплітає кіски Світланці.

 • Хлопці бешкетують у їдальні.

 • Хлопці байдуже спостерігають за дитиною, що впала, а дівчинка допомагає їй підвестися.

 • Діти разом несуть повний кошик.

 — Позначте, з ким з цих дітей ви хотіли б товаришувати. Поясніть чому.

 Висновок: треба надавати допомогу однокласникам, друзям.

 № 4. Уважно слухаючи читання вчителя, оберіть правильну відповідь.

 1) В класі ти вже відповів.

а) Тобі хочеться відповісти ще;

б) ти даєш можливість відповісти іншим.

 2) Товариш образив тебе.

а) Ти намагаєшся з ним порозумітися;

б) ти помстишся йому.

 3) Ти з товаришем посварився.

а) Обов’язково будеш битися;

б) підеш на примирення.

 4. Гра «Зустріч із другом»

 Вчитель читає текст, а діти виразними рухами намагаються продемонструвати свої почуття.

 Зміст повідомлення:

 «У хлопчика був друг. Але настало літо, і їм довелося розстатися. Хлопчик залишався у місті, а його друг поїхав відпочивати разом з батьками. Нудно в місті без друга. Минув місяць. Одного разу йшов хлопчик вулицею і раптом побачив, як з магазину вийшов його друг. Як же зраділи вони одне одному!»

 Діти встають і виразними рухами показують почуття радості та задоволення від зустрічі з другом (обійми з другом, потискання рук, посмішка тощо).

 5. Робота з прислів’ям

 Нема друга — шукай, а знайшов — бережи.

 — Які ще прислів’я про дружбу ви знаєте?

 6. Підсумок уроку

 — Яким повинен бути друг?

 — Як обирати друзів?

 — Що можна робити разом з друзями?

 — Чому треба жити з усіма в мирі і злагоді?

 — Де можна познайомитися із другом?

 — У чому можна допомогти другу?

 — Що означає «бути друзями», «дружити»? (Піклуватися, підбадьорювати, співчувати, допомагати, турбуватися про друга, ділитися з ним почуттями, знаннями, намагатися зробити для нього щось хороше, не сваритися, підтримувати у важкий час, радіти успіхам друга тощо.)

 — Що потрібно робити, щоб зберігати дружбу на довгі роки?



Джерело: noindex
Категорія: Основи здоров’я | Додав: SYLER (20.12.2013)
Переглядів: 1876 | Рейтинг: 0.0/0
Охорона тварин. Турбота людей про тварин
Безпека на відпочинку
Уявлення про симетричну форму. Практична робота «Світ комах»
У царстві букв і звуків
Аплікація з вирізаних форм за допомогою шаблону. Копіювання зображень за допо...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]