УРОК 15 Тема. Вибір друзів. Уміння товаришувати й спілкуватися в класі та сім’ї. Практична робота: моделювання ситуації спілкування дівчаток і хлопчиків. Розігрування діалогів у ситуації знайомстваМета: розповісти дітям, як правильно вибирати друзів, знайомитися, спілкуватися, товаришувати; формувати доброзичливе ставлення до друзів; вчити надавати допомогу однокласникам, товаришам. На уроці можна використати демонстраційні матеріали видавництва «Ранок», зокрема плакати «Уроки ввічливості», «Про дівчаток та хлопчиків». ХІД УРОКУ 1. Гра «Мій друг» Учитель. Напевно, кожен з вас у класі має друзів. Пропоную погратися у гру за такими правилами. Першим виходить бажаючий. Він має підійти до свого друга, взяти його за руку і вивести на середину класної кімнати. Потім той, кого вибрали, виводить на середину свого друга тощо. Таким чином усі діти мають об’єднатись у велике коло. Потім вчитель звертається до дітей: «Подивіться, яке велике у нас утворилось коло, у ньому опинились усі ми. Отже, всі ми — друзі». Діти плескають у долоні. Може статися так, що якусь дитину ніхто не вибере, тоді вчитель має взяти цю дитину і стати разом з нею в коло. Учитель. Хто такий друг? (Це близька тобі людина, яка допомагає, співчуває, ділиться тим, що у неї є, тощо.) — Чи маєте ви друзів? — Хто вони? — Чим вони вам подобаються? Чи з’явились у вас нові друзі в школі? Вправа «Мікрофон» — Скажи, хто твій друг. Наприклад: Мій друг Сашко Володарський. — Розкажи, який твій друг. Уклади речення. Наприклад: Мій друг любить читати. Мій друг чесний. 2. Робота за підручником (С. 48-49) Практична робота: моделювання ситуації спілкування дівчаток і хлопчиків. Учитель. Розгляньте малюнки. Про що спілкуються діти на кожному з них? 1) Робота в парах. Складання діалогів. • Навчання. • Гра. • Праця. • Прогулянка. Учитель. Треба вчитися правильно вибирати друзів. — Розгляньте малюнки. Що друзі роблять разом? Укладіть речення. Орієнтовні відповіді • З друзями добре разом вчитися. • З друзями добре гратися. • З друзями добре працювати. • З друзями добре спілкуватися. Учитель. Іноді діти не товаришують у класі з тими, хто відрізняється від них якимись ознаками: худі, товсті, низького зросту, косоокі тощо. Чи траплялися такі випадки у нашому класі? Наведіть приклади. Висновок: жити треба з усіма в мирі й злагоді. 2) Фізкультхвилинка. МЕТЕЛИКИ Погляньте, погляньте, яка благодать! Дивіться: метелики з неба летять! Квітки повмирали усюди надворі, — Морозець малює на шибках узори... Картинкою гарною стане віконце, Як трошки поблискає золотом сонце. Погляньте, погляньте, яка благодать! Метелики з неба летять і летять. Учитель. У кожного з вас є друзі: хлопчики й дівчатка. Розкажіть про них. — Як можна познайомитися? 3) Розігрування діалогів у ситуації знайомства. — У які ігри ви граєте з друзями? Складіть речення. Наприклад: Я граю з друзями у футбол. — Розгляньте малюнки. Що роблять діти? Чи правильно вони чинять? Укладіть відповідні речення. Орієнтовні відповіді • Сергійко допомагає Маринці піднятися на гору. Він вчиняє правильно. • Тарасик підставляє Івасику підніжку. Він вчиняє неправильно. • Сашко і Миколка кидають сніжками у Петрика. Вони вчиняють неправильно. • Данилко і Дмитрик разом несуть кошик зі сливами. Вони вчиняють правильно. Висновок: друг тебе розуміє й допомагає. 4)Робота із загадкою. На вагах не заважиш, на базарі не купиш. (Розум) — Для чого людині потрібен розум? — Чи потрібен розум під час спілкування? 3.Робота в зошиті (С. 28-28) № 1. У вас є друзі: хлопчики й дівчатка. Які вони? Укажіть стрілками: чесний, любить читати, чуйний, працьовитий, з ним цікаво, вигадливий. № 2. Розгляньте малюнки. Що роблять діти? Складіть речення. Орієнтовні відповіді • Маринка заплітає кіски Світланці. • Хлопці бешкетують у їдальні. • Хлопці байдуже спостерігають за дитиною, що впала, а дівчинка допомагає їй підвестися. • Діти разом несуть повний кошик. — Позначте, з ким з цих дітей ви хотіли б товаришувати. Поясніть чому. Висновок: треба надавати допомогу однокласникам, друзям. № 4. Уважно слухаючи читання вчителя, оберіть правильну відповідь. 1) В класі ти вже відповів. а) Тобі хочеться відповісти ще; б) ти даєш можливість відповісти іншим. 2) Товариш образив тебе. а) Ти намагаєшся з ним порозумітися; б) ти помстишся йому. 3) Ти з товаришем посварився. а) Обов’язково будеш битися; б) підеш на примирення. 4. Гра «Зустріч із другом» Вчитель читає текст, а діти виразними рухами намагаються продемонструвати свої почуття. Зміст повідомлення: «У хлопчика був друг. Але настало літо, і їм довелося розстатися. Хлопчик залишався у місті, а його друг поїхав відпочивати разом з батьками. Нудно в місті без друга. Минув місяць. Одного разу йшов хлопчик вулицею і раптом побачив, як з магазину вийшов його друг. Як же зраділи вони одне одному!» Діти встають і виразними рухами показують почуття радості та задоволення від зустрічі з другом (обійми з другом, потискання рук, посмішка тощо). 5. Робота з прислів’ям Нема друга — шукай, а знайшов — бережи. — Які ще прислів’я про дружбу ви знаєте? 6. Підсумок уроку — Яким повинен бути друг? — Як обирати друзів? — Що можна робити разом з друзями? — Чому треба жити з усіма в мирі і злагоді? — Де можна познайомитися із другом? — У чому можна допомогти другу? — Що означає «бути друзями», «дружити»? (Піклуватися, підбадьорювати, співчувати, допомагати, турбуватися про друга, ділитися з ним почуттями, знаннями, намагатися зробити для нього щось хороше, не сваритися, підтримувати у важкий час, радіти успіхам друга тощо.) — Що потрібно робити, щоб зберігати дружбу на довгі роки? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1876 | |
Охорона тварин. Турбота людей про тварин |
Безпека на відпочинку |
Уявлення про симетричну форму. Практична робота «Світ комах» |
У царстві букв і звуків |
Аплікація з вирізаних форм за допомогою шаблону. Копіювання зображень за допо... |
Всього коментарів: 0 | |