Закріплення вивченого матеріалу. Множини. Зображення обсягу понять за допомогою кругів Ейлера

Заняття 14

Тема: Закріплення вивченого матеріалу. Множини. Зображення обсягу понять за допомогою кругів Ейлера

Мета: закріпити поняття множини; розвивати вміння зображувати обсяги понять за допомогою кругів Ейлера; виховувати самостійність.

Обладнання: малюнки, ілюстрації, палички.

Хід Заняття

I. Вступне слово вчителя

Девіз нашого Заняття:

 Ширше двері відкриваємо Розуму й кмітливості,

 Естафету передаємо Творчості й сміливості.

II. повідомлення теми й мети уроку

— Сьогодні ми продовжимо роботу над вправами на закріплення вивченого матеріалу.

Повторимо, що таке множини, переріз множин, об’єднання множин. Будемо вчитись зображувати множини за допомогою кругів Ейлера.

III. закріплення вивченого матеріалу

1. Метод «Карусель»

Усі учні розподіляються за варіантами. Учні, які сидять за першим варіантом, будуть нерухомі («бережок»), а учні, що сидять за другим варіантом — рухомі («річечка»). Учні I варіанта ретельно готують запитання за темою «Множини».

За сигналом учителя учні II варіанта переміщуються на одну парту вперед через певний проміжок часу (з інтервалом в 1-2 хв), який відводиться для їх спілкування між собою (так звані змінні пари).

Один учень, «бережок», виступає в ролі учителя, а другий — «річечка» — у ролі учня. В процесі роботи кожний учень-«річечка», переміщуючись, повинен отримати запитання від першого, другого, третього, четвертого і т. ін. учнів з варіанта «бережок», тобто кожний учень-«річечка» повинен доповнити 10 речень. Отже, він має побувати на кожній парт кожного ряду.

Завдання для:

1-го учня — Поняття — це думка, передана... (словом).

2-го учня — Будь-яке поняття має певний... (обсяг).

3-го учня — Обсяг поняття можна графічно зобразити за допомогою... (кругів Ейлера).

4-го учня — множина В є підмножиною множини А, бо кожний елемент множини В є одночасно... (й елементом множини А).

5-го учня — Перерізом множини А і В називають множину, в яку входять тільки ті елементи, які одночасно належать... (множинам А і В ).

6-го учня — Судження за структурою поділяються на... (прості і складні).

7-го учня — Підбери пару до слова: птах — пір’я, зима — ... (сніг).

8-го учня — Щоб знайти невідомий доданок, треба...

9-го учня — Щоб знайти зменшуване, треба...

10-го учня — Якщо поняття називає групу предметів, то таке поняття є... (загальним).

Після завершення роботи учні першого варіанта міняються місцями з учнями другого варіанта, тобто «бережок» переходить в роль «річечки», і дискусія продовжується в тому ж порядку.

2. «Доведи свою думку...»

Розв’язування задачі Кирило і Денис збирали із конструктора машинки. Кирило зібрав самостійно 8 машинок, а Денис — 8. Спільно вони зібрали 3 машинки і порахували їх разом із зібраними самостійно. Скільки всього машинок зібрали хлопчики?

Відповідь. 11 машинок.

3. Гра «Поміркуй...»

Роздивись малюнок. Домалюй Дідам Морозам палиці та мішки з подарунками так, щоб стало 5 Дідів Морозів з палицями та 5 Дідів Морозів з подарунками. Скільки Дідів Морозів буде і з палицям, і з подарунками? (Мал. на С. 51)

Відповідь. 2 Діди Морози.

4. Самостійна робота Виконання завдання № 3 (С. 51).

Роздивися малюнок. На ньому зображено три множини:

А — множина дерев’яних предметів;

В — множина прямокутних предметів;

С — множина меблів.

Знайди та обведи червоним олівцем предмет, який належить перерізу цих множин. Дай визначення поняття, яке позначає цей предмет. Закресли предмет, який не належить жодній із цих множин. Відповідь. Ніж.

5. Робота в парах

Покажи співвідношення між обсягами наступних понять за допомогою кругів Ейлера.

Зроби малюнок у прямокутнику.

А — люди В — учні С — хлопчики ^ — діти Е — дівчатка

— Якими між собою є поняття дівчатка і хлопчики?

Відповідь. Хлопчики і дівчатка — несумісні поняття.

6. Робота в групах

У класі 36 учнів. До волейбольної секції записалося 17 дітей, до баскетбольної — 11, до шахової — 9.

Шестеро учнів не записалися до жодної секції. Відомо, що ніхто з учнів не записався до трьох секцій. Скільки дітей записалося у 2 секції?

Відповідь. Семеро.

 7. Метод «Мікрофон»

Серед запропонованих відповідей, які розміщені під текстом задачі, знайди правильну й підкресли її.

Учні 2 і 3 класів відвідують гуртки з логіки та математики. В обох гуртках разом другокласників було на одного більше, ніж третьокласників. У гуртку з математики їх було порівну. Учнів якого класу було більше в гуртку з логіки?

Відповідь. 8 кл., 5 кл., 3 кл., 10 кл., 2 кл., 1 кл.

 8. Завдання з паличками

За допомогою дванадцяти паличок виклади ім’я Толя, як показано на малюнку.

Переклади лише одну паличку так, щоб утворилося ім’я дівчинки.

 IV. Підсумок уроку

Категорія: Логіка | Додав: SYLER (13.02.2014)
Переглядів: 1921 | Рейтинг: 0.0/0
В. Сухомлинський «Соловей». Підсумок із теми
Елементарне ознайомлення з технікою гратографія. Практична робота «Великодня ...
Робота з тканиною. Ручні шви. Шов «уперед голку». Шов «ручна строчка»
Узгодженість декоративної прикраси із силуетною формою. Практична робота «Каз...
Декоративна форма й колір. Практична робота «Диво-птах»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]