Заняття 13 Тема: Завдання на повторення. Сумісні та несумісні поняття. Рівні множини. Переріз та об’єднання множин Мета: закріпити та узагальнити знання учнів про сумісні й несумісні поняття, рівні множини, переріз та об’єднання множин; розвивати логічне мислення, вміння розв’язувати задачі за допомогою кругів Ей-лера; виховувати самостійність, формувати зацікавленість у результатах спільної роботи. Обладнання: малюнки, картки із завданнями. Хід Заняття I. Організація учнів до Заняття. Девіз нашого Заняття: Думати — колективно, Діяти — оперативно, Сперечатись — доказово. Це для всіх обов’язково. II. повідомлення теми й мети уроку — Сьогодні ми повторимо й закріпимо вивчений матеріал. III. повторення та закріплення вивченого матеріалу 1 «Доведи свою думку» Робота над завданням № 1 (С. 48). Відповідь: а) сумісні; б) несумісні. 2. Робота в парах Завдання № 2 (С. 48). Співвідношення між поняттями за допомогою кругів Ейлера. А — місто; В — місто України; С — населений пункт; Б — столиця. 3. Робота в групах Розв’язування задачі Під час опитування 100 учнів з’ясувалося, що 48 із них передплачують журнал «Барвінок», 34 — «Соняшник», а 27 передплачують обидва часописи. Журнал «Однокласник» передплатили 20 учнів, і всі вони не передплатили жодного іншого журналу. Скільки з опитаних учнів зовсім не передплачують журналів? Розв’язання задачі: 1) 48 + 34 = 82 (уч.) 2) 82 - 27 = 55 (уч.) 3) 55 + 20 = 75 (уч.) 4) 100 - 75 = 25 (уч.) Відповідь. 25 учнів. Після завершення роботи над задачею кожна група отримує окреме завдання, пов’язане з перевіркою розв’язку задачі. Iгрупа. Підкреслити відповідь задачі. 29, 58, 30, 42, 25. IIгрупа. Підкреслити правильну відповідь на запитання. Скільки учнів передплатили обидва журнали — «Барвінок» і «Соняшник»? 75, 20, 55, 100, 27. IIIгрупа. Підкреслити арифметичні дії, які використані при розв’язанні задачі. 55 + 20 = 75 (уч.) 35 + 12 = 47 (уч.) 82 - 27 = 55 (уч.) 35 + 23 = 58 (уч.) 100 - 75 = 25 (уч.) 48 + 34 = 82 (уч.) IVгрупа. Вставити числа у дані вирази. II + □ = □ (уч.) II - □ = □ (уч.) II + □ = □ (уч.) II - О = О (уч.) На виконання цього завдання відводиться 4-6 хв. Кожна група повинна представити результати своєї роботи. Найдоцільніше це зробити у вигляді презентації: від кожної групи виходить представник із виконаним на аркуші паперу завданням. Він звітує про виконану групою роботу. 4. Самостійна робота Виконання завдання № 4 (С. 49). Галинка помила свої іграшки й повісила сушити. Вона розмістила їх на чотирьох мотузках. Кожна мотузка з іграшками — це окрема множина. Розфарбуй рівні множини. Відповідь. Рівними будуть множини, елементами яких є іграшки, зображені на 1-й і 2-й мотузках. 5. Гра «Мікрофон» Робота над завданням № 5, 6 (С. 50). • Роздивись малюнок і розподіли предмети, зображені на малюнку, на дві множини. Зверни увагу на те, що множини перетинаються. Подумай, назви яких саме предметів будуть у перерізі цих множин. Відповідь. Автомобіль. • Роздивись малюнок. Викресли предмет, який не належить об’єднанню двох множин. Відповідь. Каструля. 6. Гра «Поміркуй...» Виконання завдання № 7(С. 50). Роздивись зображене за допомогою кругів Ейлера співвідношення між множинами. Прочитай нижченаведені судження і замість пропусків напиши назву певної множини так, щоб судження були правильними. а) Множина_______і множина__є такими, що перетинаються. б) Множина_______і множина__є такими, що перетинаються. в) Множина є підмножиною множини . г) Множина_______і множина__є такими, що не перетинаються. IV. розв’язування логічних задач та завдань з логічним навантаженням 1. Виконання завдання № 8 (С. 50) За визначеною закономірністю домалюй ще один будиночок. 2. Гра «Чарівна торбинка» Знайди закономірність і знайди пару до слова. Птах — пір’я. Огірок —... (овоч). Учитель —... (школа). Осінь —... (дощ). Риба —... Ромашка — ... Лікар — ... Зима — ... 3. Логічна задача Оленка нарахувала на подвір’ї 3 голови кроликів і 4 голови котів. Скільки ніг нарахувала дівчинка в усіх тварин? (У тварин лапи.) V. підсумок уроку — Що вам більше сподобалось на занятті? Чому? | |
| |
Переглядів: 2241 | |
ПІДГОТОВКА ДО УРОКУ-СВЯТА № 32. |
Народний календар |
Розкрій тканини. Виготовлення спіднички прямолінійної форми для ляльки |
І. Гнатюк «Наша хата». Прислів'я. «Роде наш красний» (українська народна ... |
«Бременські музиканти» (німецька народна казка) |
Всього коментарів: 0 | |