ЗАНЯТТЯ 10 Тема: Доповнення до підмножини. Рівні множини Мета: узагальнювати та закріплювати вивчений матеріал; закріплювати вміння знаходити рівні множини; виховувати прагнення бути активними, допитливими. Обладнання: малюнки, ілюстрації. Хід Заняття I. Організаційний момент Девіз уроку: Ширше двері відкривайте розуму й кмітливості. Естафету передайте творчості й сміливості. II. «Логічний бій» Учні поділяються на дві команди: «Чомучки» й «Розумники». Кожній команді дається по 5 запитань, за кожну відповідь команда набирає 2 бали. Та команда, яка набрала більше балів, виграє. Закінчіть речення. I команда 1. Поняття — це думка, передана... (словом). 2. Порівнянні поняття можуть бути... (сумісні та несумісні). 3. Сучасні знаки для позначення чисел — ... (цифри). 4. Що таке 45 хв у школі? (Урок) 5. Вставте пропущене слово: Для того, щоб навчитися грати у футбол, ... мати м’яч. (Необхідно) II команда 1. Судження — це думка, висловлена... (розповідним реченням). 2. Обсяг поняття можна графічно зобразити за допомогою... (кругів Ейлера). 3. Вставте пропущене слово. Для того щоб чотирикутник став квадратом, ..., щоб його сторони були рівні. (Необхідно) 4. Що означає крилатий вислів: «Для того щоб купити певну книгу в магазині,..., щоб були гроші»? (Необхідно) 5. У колесі 10 спиць. Скільки проміжків між спицями? (Десять) III. підготовчі вправи до вивчення нового матеріалу Читання вірша О. Гриценко. Із далекої країни, Де спекотні ночі й дні, Слав лелека в Україну Про звірят листи мені. Про слона і гамадрила, Лева, антилопу гну, Про страшного крокодила ... Де живе він? Не збагну. Довго глобус я крутила І шукала дивний світ, Поки, врешті, зрозуміла, Що то з Африки привіт. IV. повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні ви дізнаєтесь про рівні множини, їх доповнення. V. засвоєння нових знань 1. Пояснення вчителя — Нехай А — множина країн світу, а множину В задамо переліком її елементів: В = (Україна, Росія, Африка). Множина В — частина множини А, бо кожний елемент множини В є країною. Тож множина В є під-множиною множини А. Множину всіх елементів з А, які не належать множині В, називають доповненням до підмножини В. Отже, інші крани, які не входять до множини В, увійдуть у множину-доповнення. Наприклад, Білорусь, Франція, Італія тощо. 2. Знайомство з правилом рівності множин Іе, Рівні множини — це множини, які складаються з одних і тих самих елементів ^__________________________________________________________________________ 3.Гра «Мікрофон» Завдання 1 (С. 38). Скажи, які із цих множин є рівними. А — множина дівчат у школі. В — множина учнів других класів школи. С — множина учнів. ^ — множина дітей. Е — множина учениць у школі. Е — множина школярів. О — множина другокласників школи. VI. закріплення нових знань 1. Самостійна робота Завдання 2 (С. 39) Розглянути малюнок у підручнику. Обвести олівцем рівні між собою множини. Розфарбувати їх на свій розсуд. 2. Розв’язування логічних задач • Множина днів складається з неділі, понеділка та вівторка. Скількома такими самими елементами треба її доповнити, щоб отримати всі дні тижня? • Пригадай казку «Ріпка». Дід із бабою тягнули ріпку. Ким ще треба доповнити множину персонажів, щоб витягнути ріпку? 3. Робота в парах Задача № 5 (С. 39) У 3 класі вчаться 25 учнів. З них 12 хлопчиків. Усі дівчатка класу на перерві вийшли на коридор. Всього у коридорі під час перерви гралося 17 дівчаток. Чи були у коридорі під час перерви дівчатка з інших класів? (Висновок учнів.) 4. Гра «Виправ помилку» Виконання завдання № 6 (С. 40). 5. Гра «Поміркуй...» Розташуй у кружечках усі числа від 1 до 9 так, щоб сума чисел, розташованих по прямих лініях, дорівнювала 18. 6. Перевір свою увагу і спостережливість Знайдіть на малюнку 5 відмінностей за 1 хв. Завдання 8 (С. 41). VII. Підсумок Заняття | |
| |
Переглядів: 2991 | |
Пластичні матеріали, їх властивості і призначення |
Д. Павличко «Школа». В. Фетисов «Хто чого вчиться» |
Живі організми, їх ознаки та умови, необхідні для життя, різноманітність |
Піклування про здоров'я в сім'ї. Доброзичливі й добрі стосунки між чл... |
Ліплення з пластиліну овочів і фруктів |
Всього коментарів: 0 | |